Mailfunctie werkt niet meer

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
AlbertPool

Re: Mailfunctie werkt niet meer

Bericht door AlbertPool » 16 apr 2010, 11:44

Ik ga een mail sturen naar de leden. Zou het ook een oorzaak kunnen zijn, dat de mailserver 22 mailadressen gewoon te veel vindt? Kleinere pakketten sturen, zou dat helpen?

EelkeB

Bericht door EelkeB » 16 apr 2010, 12:07

Dan zou ik niet verwachten dat de server terugkomt met de melding "Invalid address", maar je weet het niet.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 16 apr 2010, 17:08

Ik denk dat het gewoon dit is:

1 gebruiker heeft geen gebruikersnaam ban, maar wel e-mail ban. Ik denk dat phpBB niet is berekend op gebruikers met e-mail ban, die op hun eigen account niet verbannen zijn, en daarom een fout geeft. Inderdaad, het is een vrij uitzonderlijke situatie maar meneer heeft al eens een schaduwaccount gemaakt dus vandaar dit.
Edit: Ik heb ingesteld dat deze gebruiker geen massa-e-mails ontvangt. Hij heeft er ook geen behoefte aan. Heb nu even geen tijd om te testen.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 16 apr 2010, 21:55

Waarom zou dan de mail-server klagen over een ongeldig adres..? Ik ben wel erg benieuwd of het nu dan wel werkt.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 17 apr 2010, 08:20

Inmiddels hebben 9 gebruikers gemaild dat de adressen kloppen. Ik heb de massa e-mail geprobeerd, die geeft nog steeds een fout:
E-mail-fout
» EMAIL/PHP/mail()
/sporendnederland/forum/adm/index.php

PHP Notice: in file /includes/functions_messenger.php on line 1565: mail() [function.mail]: SMTP server response: 501 5.5.4 Invalid Address

Geen enkele van de 22 mailadressen stuurt een fout terug, bij niet-bestaande komt meestal een mail terug 'Onbestelbaar'.

Beertjebabbel
Contacteer:

Bericht door Beertjebabbel » 17 apr 2010, 22:54

Zit jij toevallig onder mijn domein? als provider?
Ik heb namelijk net hetzelfde probleem.

In mij foutenlogboek komt steeds dut
E-mail-fout
» EMAIL/PHP/mail()
/adm/index.php

Mijn forum is onlangs van platform bij hun verhuist en sinds dan heb ik vaak problemen, waaronder ook het massa mail probleem is ontstaan.
Ook tegen mij zeggen ze dat er niets aan de hand zou zijn van hun kant ...Vandaar de vraag eens ...

Ik draai nog op versie 3.0.6. al maanden, dus daar kan de fout niet zitten, denk ik dan ...

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 18 apr 2010, 14:58

Vevida is mijn provider.

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 21 apr 2010, 19:28

10 gebruikers hebben ook na 5 dagen nog niet gereageerd op mijn mail. Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk dat er 10 adressen fout zijn. Er komt immers geen enkele foutmelding bij het sturen van deze mail, gestuurd via Windows Mail. Geen enkel bericht komt 'Onbestelbaar' terug.

Gesloten