Overstappen naar phpbb 3 of nog wachten?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
pa.do
Berichten: 104
Lid geworden op: 19 apr 2006, 12:32
Locatie: Soest

Re: Overstappen naar phpbb 3 of nog wachten?

Bericht door pa.do » 29 mei 2007, 12:42

Hans Kamp schreef:
Volgens mij niet, maar gebruik voor je testforum wel een andere prefix. Als je bij het bronforum (PHPBB 2.0.x, dat je wilt converteren) phpbb2_ gebruikt, moet je voor je PHPBB3 testforum een andere prefix gebruiken!!
Als ik op deze manier met een andere prefix werk bij de conversie, kan ik dan het phpbb2-forum (het bronforum) en het phpbb3-testforum naast elkaar gebruiken op dezelfde database?

Als dat zo is, dan kan ik daarna dus (na het testen en customizen) het testforum switchen met het (live) bronforum en de naam veranderen in die van het bronforum waarna ik ook daarmee op phpbb3 zit? Of moet ik dan opnieuw converteren met de prefix van het bronforum?

Mvgr. Paul

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Overstappen naar phpbb 3 of nog wachten?

Bericht door Coen » 30 mei 2007, 08:35

Het is goed mogelijk om de beide fora tegelijk te draaien, let er alleen wel op dat ze beiden andere tabellen uit je database gebruiken en dat het dus niet mogelijk is om een bericht dat in het phpBB 2.x forum geplaatst is, te zien in het phpBB 3.x forum! :)

pa.do
Berichten: 104
Lid geworden op: 19 apr 2006, 12:32
Locatie: Soest

Re: Overstappen naar phpbb 3 of nog wachten?

Bericht door pa.do » 30 mei 2007, 10:08

Ok, dat snap ik. Dat betekent dus dat ik op deze manier het phpbb3-forum rustig kan gebruiken als testforum op dezelfde database zonder dat de gebruikers van het phpbb2-forum daar last van hebben.

Ik kan dan dus ook het testforum helemaal inrichten zoals ik het uiteindelijk wil hebben. Zodra ik daarmee klaar ben, moet ik alleen nog de conversie nog een keer draaien vanuit de dan actuele phpbb2-database alvorens ik echt live ga met de nieuwe versie?

Nog een laatste vraag. Ik wil dat testen en eventueel overstappen doen met RC1. Als daarna de Gold-versie komt, moet dan alles (conversie en wijzigingen die ikzelf heb aangebracht) weer opnieuw of is dat een eenvoudige update? Of anders gezegd, is het handiger om te wachten op de Gold-versie?

Hans Kamp
Berichten: 470
Lid geworden op: 17 jan 2004, 08:39
Locatie: Enschede

Re: Overstappen naar phpbb 3 of nog wachten?

Bericht door Hans Kamp » 30 mei 2007, 11:05

pa.do schreef:Ok, dat snap ik. Dat betekent dus dat ik op deze manier het phpbb3-forum rustig kan gebruiken als testforum op dezelfde database zonder dat de gebruikers van het phpbb2-forum daar last van hebben.

Ik kan dan dus ook het testforum helemaal inrichten zoals ik het uiteindelijk wil hebben. Zodra ik daarmee klaar ben, moet ik alleen nog de conversie nog een keer draaien vanuit de dan actuele phpbb2-database alvorens ik echt live ga met de nieuwe versie?

Dat moet wel kunnen; ik ben dat trouwens wel van plan. Ik heb de PHPBB 2.0.x bestanden gekopieerd naar een aparte directory, die overigens door niemand gebruikt wordt.

Ik heb nu ook 2 fora draaien. De ene is live en is PHPBB 2.0.18, de ander is test, wel voor iedereen bruikbaar, maar wordt minder vaak bezocht, en is PHPBB 3.0.RC1.
Nog een laatste vraag. Ik wil dat testen en eventueel overstappen doen met RC1. Als daarna de Gold-versie komt, moet dan alles (conversie en wijzigingen die ikzelf heb aangebracht) weer opnieuw of is dat een eenvoudige update? Of anders gezegd, is het handiger om te wachten op de Gold-versie?
Ik heb geen idee hoe dat gaat... Ikzelf was van plan om het huidige testforum te vernietigen en de Gold-versie te installeren waar nu het huidige normale forum is. En de kopie in de aparte directory gebruik ik voor bron-forum. Dat werkt, want dat heb ik al eerder gedaan.

Het enige wat we nu kunnen doen is afwachten op de Gold-versie en allerlei dingen uittesten.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Overstappen naar phpbb 3 of nog wachten?

Bericht door Coen » 30 mei 2007, 11:21

Wat Hans Kamp hierboven zegt klopt helemaal.

Om nog even wat duidelijkheid te scheppen over de RC1 naar FINAL update, die komt gewoon en word gewoon ondersteund. Hier en op phpBB.com! :)

pa.do
Berichten: 104
Lid geworden op: 19 apr 2006, 12:32
Locatie: Soest

Re: Overstappen naar phpbb 3 of nog wachten?

Bericht door pa.do » 30 mei 2007, 12:00

Hans en Zero -Override, bedankt voor jullie reacties.

Ik weet nu wat ik moet doen en ga de RC1-versie rustig testen op m'n database. Ik denk dat ik daarna pas echt live ga met de FINAL. Dat lijkt me een goede strategie.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Overstappen naar phpbb 3 of nog wachten?

Bericht door Coen » 30 mei 2007, 12:01

Succes ermee! :mrgreen:

Als er nog vragen zijn, kun je hier altijd terecht! :)

Gesloten