Prosilver probleem na updaten naar RC8

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Regiorunner

Prosilver probleem na updaten naar RC8

Bericht door Regiorunner » 06 dec 2007, 18:57

• Adres van je forum: http://forum.methorst.net
    Event. modificaties op je forum: Easy Resize Posted Images
    Wanneer ontstond het probleem? Na het updaten van RC7 naar RC8
    phpBB versie: 3.0.RC8

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
    M'n forum geupdated naar RC8, en ik heb de Easy Resize Posted Images-mod geïnstalleerd.
    Wat is het probleem?
Bij prosilver komt er tekst over de post/reply-button te staan. Ik heb een plaatje bijgevoegd. Dit is dus bij het plaatsen van een nieuw onderwerp, en als je antwoord wilt geven in een topic. Hebben jullie een idee hoe ik dat kan oplossen?

Afbeelding

Edit: volgens mij is het updaten niet helemaal goed gegaan! Want de 'taalfouten' die hier vermeld zijn, zijn nog steeds niet aangepast. Of hoort dat zo? :?

Johan

Re: Prosilver probleem na updaten naar RC8

Bericht door Johan » 06 dec 2007, 19:08

die is laatst ook al gemeld.. eventjes zoeken hoor

Got him: viewtopic.php?f=40&t=41268

ElbertF zou het daar even doorgeven, weet niet of dat al is gebeurd :?
Voormalig Support Teamlid

Regiorunner

Bericht door Regiorunner » 06 dec 2007, 19:27

Ik heb de template vernieuwd en dat heeft geholpen! :)

Maar toen ik de template van Subsilver2 wilde vernieuwen kreeg ik deze foutmelding:

PHP Notice: in file /includes/acp/acp_styles.php on line 2422: fread() [function.fread]: Length parameter must be greater than 0

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/martijn/domains/methorst.net/public_html/forum/includes/functions.php:2921) in /home/martijn/domains/methorst.net/public_html/forum/adm/index.php on line 149

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/martijn/domains/methorst.net/public_html/forum/includes/functions.php:2921) in /home/martijn/domains/methorst.net/public_html/forum/adm/index.php on line 151

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/martijn/domains/methorst.net/public_html/forum/includes/functions.php:2921) in /home/martijn/domains/methorst.net/public_html/forum/adm/index.php on line 152

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/martijn/domains/methorst.net/public_html/forum/includes/functions.php:2921) in /home/martijn/domains/methorst.net/public_html/forum/adm/index.php on line 153

Heb ik daar dan iets fout gedaan?

Johan

Bericht door Johan » 06 dec 2007, 19:33

Sorry, ik ben niet een expert in phpBB..
Ik snap nog geen PHP :oops:

Hier zal iemand anders je mee moeten helpen
Voormalig Support Teamlid

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 06 dec 2007, 19:46

Er staat een spatie of enter bovenaan in adm/index.php of includes/functions.php denk ik, maar ik ben ook niet echt een expert in deze errors :roll:

Regiorunner

Bericht door Regiorunner » 06 dec 2007, 19:49

Ik zie in die bestanden bovenaan geen spatie of enter staan.

En het gaat nu helemaal niet goed. Want ik had net ff mijn stijl ingesteld op Subsilver2. Maar nu kan ik geen andere stijl meer kiezen aangezien ik de fout FORM_INVALID krijg. En er staat ook onderin nergens copyright phpBB en een link om bij het beheerderspaneel te komen. Ik heb al forum.methorst.net/adm geprobeerd. Maar toen gaf hij aan dat ik geen beheerder was en logte hij mij uit.
Wie helpt mij uit de brand?! :? :(

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 06 dec 2007, 19:53

Het lijkt erop dat je niet alles (goed) hebt bijgewerkt, probeer het eens met een frisse subsilver2 map. RC7 bracht een aantal templateveranderingen met zich mee, als je daarop achter loopt krijg je die form invalid melding.

Als je dan nog last hebt van die fread()-fout, even de code rond regel 2422 van /includes/acp/acp_styles.php hier plaatsen.

Regiorunner

Bericht door Regiorunner » 06 dec 2007, 20:39

Ik heb de subsilver2 map gedeleted. En toen had ik phpBB RC8 opnieuw hiervandaan gedownloaded. En toen heb ik de map subsilver2 weer geuploaded naar mijn forum. Maar ik heb nog steeds die form invalid melding.

Ik heb geen idee of ik nog last heb van die fread()-fout heb, omdat ik niet meer in het beheerderspaneel kan komen. Maar ik verwacht van wel:

Code: Selecteer alles

* Store template files into db
	*/
	function store_templates($mode, $style_id, $template_path, $filelist)
	{
		global $phpbb_root_path, $phpEx, $db;

$template_path = $template_path . '/template/';
		$includes = array();
		foreach ($filelist as $pathfile => $file_ary)
		{
			foreach ($file_ary as $file)
			{
				if (!($fp = @fopen("{$phpbb_root_path}styles/$template_path$pathfile$file", 'r')))
				{
					trigger_error("Could not open {$phpbb_root_path}styles/$template_path$pathfile$file", E_USER_ERROR);
				}
				$template_data = fread($fp, filesize("{$phpbb_root_path}styles/$template_path$pathfile$file"));
				fclose($fp);

if (preg_match_all('#<!-- INCLUDE (.*?\.html) -->#is', $template_data, $matches))
				{
					foreach ($matches[1] as $match)
					{
						$includes[trim($match)][] = $file;
					}
				}
			}
		}
En dit is regel 2422 zelf:

Code: Selecteer alles

$template_data = fread($fp, filesize("{$phpbb_root_path}styles/$template_path$pathfile$file"));
Edit: Als ik een bericht wil plaatsen in subsilver2 krijg ik deze foutmelding:
Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/martijn/domains/methorst.net/public_html/forum/includes/template.php(175) : eval()'d code on line 353

Regiorunner

Bericht door Regiorunner » 07 dec 2007, 10:48

Ik heb dmv wat SQL mijn stijl weer kunnen instellen op Etech. En toen kon ik weer bij het beheerderspaneel. Gelukkig deed het vernieuwen van de stijl Subsilver2 het nu wel gewoon zonder problemen. En deze stijl gaf ook helemaal geen errors meer als je die ingesteld als je eigen stijl.

Maar volgens mij is het updaten naar RC8 niet helemaal goed gegaan. Is het daarom misschien aan te raden om het RC8-pakket behalve de install-map en config.php te uploaden en de boel te overschrijven? :?
Gelieve niet te bumpen binnen 24 uur.
- Derky

Gesloten