Opslaan uitschakelen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
nickmassage

Opslaan uitschakelen

Bericht door nickmassage » 21 jan 2008, 17:34

Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat gebruikers hun berichten niet meer kunnen opslaan? Dus enkel de knoppen "Voorbeeld" en "Bevestig" op de pagina om een bericht te posten..

Coen

Re: Opslaan uitschakelen

Bericht door Coen » 21 jan 2008, 17:44

nickmassage schreef:Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat gebruikers hun berichten niet meer kunnen opslaan? Dus enkel de knoppen "Voorbeeld" en "Bevestig" op de pagina om een bericht te posten..
Voor zover ik weet, kan dit niet standaard in phpBB 3.x en is hier nog geen modificatie voor geschreven. Iemand zal dus een oplossing voor je moeten schrijven.

derinus

Bericht door derinus » 21 mar 2008, 15:43

het moet toch uit kunnen
in posting_editor.html (templates) kom ik dit tegen op regel 184:

<!-- IF S_SAVE_ALLOWED --><input type="submit" accesskey="k" tabindex="8" name="save" value="{L_SAVE}" class="button2" />&nbsp; <!-- ENDIF -->

kan het alleen in het beheer paneel nergens terug vinden...

derinus

Bericht door derinus » 28 mar 2008, 03:00

Voor mensen die nog graag willen weten hoe je het Opslaan gebeuren moet uitschakelen in phpbb3
ik heb het gevonden...

In het gebruikerspaneel ga naar:
Permissies -> Permissie Groepen

Selecteerd Geregistreerde Gebruikers en klik Bevestig

Klik Geavanceerde Permissies

en zet onder het Tabblad "Bericht" de optie:
Kan concepten opslaan op "Nooit" (overschrijft gebruiker permissie)

Standaard staat voor de Super Admin deze Permissie op Ja.

Simple as That!

Gesloten