Problemen met installeren phpbb3 forum ...

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Diego
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 apr 2008, 10:42

Problemen met installeren phpbb3 forum ...

Bericht door Diego » 23 apr 2008, 10:54

  • www.bits4free.com
    Modificatie: Geen:
    Na een verkeerde modficatie en een nieuwe install
    3.0.1: 3.0.1

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Heb een herinstallatie gedaan
    Wat is het probleem? Kan geen forum meer installeren
Ik heb sinds kort een betaalde host met alle php ondersteuning.
Heb vorige week een install gedaan van het forum maar door een stomme fout was heel het forum niet meer bereikbaar. Nou heb ik toen alles via de ftp server weggekiepert en ben opnieuw begonnen, dus heb t mapje phpbb3 in de main map van de website gezet.

Om de een of andere reden wil het forum nu op geen enkele manier meer geinstalleerd worden.

Mijn vraag is nu ligt die bij mijn host of staat er ergens nog iets van de oude install.
Van de ftp server heb ik alles weggegooid ook de hidden files dus dat kan t niet zijn.

Iemand een idee, ik namelijk niet meer.... Thanks... ;)

kuytje
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mar 2008, 17:57

Re: Problemen met installeren phpbb3 forum ...

Bericht door kuytje » 23 apr 2008, 12:16

heb je wel de goede codes van je MySQL database?

Diego
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 apr 2008, 10:42

Re: Problemen met installeren phpbb3 forum ...

Bericht door Diego » 23 apr 2008, 13:15

Hoe bedoel je de goede codes.

Als je dit op je server zet en dan normaliter naar je website gaat met daarachter de extensie /phpbb3 dan zou die moeten laden , pas daarna ga je naar de instellingen om het forum daadwerkelijk te installeren.

Diego
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 apr 2008, 10:42

Re: Problemen met installeren phpbb3 forum ...

Bericht door Diego » 23 apr 2008, 16:53

Het is toch zo dat als ik me niet vergis dat als je het mapje phpbb3 in je rootmap plaatst dat deze dan moet gaan laden door de onderstaande link in te geven, niks meer of niks minder of vergis ik me.

http://www.url.com/phpBB3

Dat heb ik namelijk de eerste keer ook gedaan, kan er iets achterblijven van de oude installatie of moet je die intern nog van het control panel verwijderen voordat deze echt weg is.

Dat heb ik namelijk niet gedaan, ik heb hem gewoon uit de originele ftp map verwijderd.
Er is vast wel iemand die me hierbij kan helpen en mocht alleen de host dit kunnen oplossen, wat dient hij dan te doen om ervoor te zorgen dat het account weer zo is als toen ik ermee begon, is daar een bepaalde term voor (engelse host).

Thanks voor de hulp zicht echt met de handen in het haar, kan namelijk helemaal niet meer verder.

Gesloten