Forum verhuizen/backup database

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Fuutje

Forum verhuizen/backup database

Bericht door Fuutje » 31 jan 2009, 14:51

Nou een echt probleem is er nog niet, maar mijn forum moet naar een andere host toe, maar nu moet ik dus eerst een goede back-up hebben.

Wat te doen:
1. een backup maken via beheerderspaneel
2. De hele mappenstructuur van de site via ftp naar mijn computer verplaatsen.

Deze twee dingen snap ik en moet ik toch idd doen?

Maar dan heb ik dus vervolgens ook gelezen dat een database via beheerderspaneel niet altijd even betrouwbaar is en dat je dat dus beter kan doen via phpmyadmin. En daar komt voor mij dus het moeilijke.

Ik zit bij lycos en ik kom wel in de database maar vervolgens weet ik dan niet wat ik moet doen om die back-up te maken.
Ik had al aan het serviceteam gevraagd of zij het voor mij wilden doen, maar omdat de database nogal groot is schijnt dat een probleem te zijn.
Maar misschien zou het opknippen wel kunnen alleen weet ik dus niet hoe.

Is er iemand die mij dat duidelijk uit kan leggen (ik zit nu bij Lycos, misschien handig om te weten ivm hoe de schermen er bij mij uitzien?)

Veel dank alvast.

Fuutje

Re: Forum verhuizen/backup database

Bericht door Fuutje » 01 feb 2009, 18:52

Is er niemand die raad weet? Als ik het niet heel binnenkort doe ben ik mijn forum kwijt omdat Lycos ermee stopt.

Dus please iemand?

Mid

Bericht door Mid » 01 feb 2009, 19:11

Fuutje

Bericht door Fuutje » 01 feb 2009, 19:17

Dank je, maar dat had ik dus gezien. Maar ik weet niet hoe die database te exporteren.
Als ik in het databasestukje zit snap ik niet wat ik moet doen om het te exporteren/een kopie te maken.

jehanna

Bericht door jehanna » 01 feb 2009, 19:44

een uitleg over hoe dat moet, vind je oa hier: http://help.antagonist.nl/hosting/faq/bigdump

Lycos geeft ook de mogelijkheid (via OneClickSite) 'XT-Dump' te installeren, die vind ik persoonlijk makkelijker ;)

ff wat anders over Lycos: heb je al gevraagd of ze je domein willen 'vrijgeven' voor een 'transfer-out'? Ik ben al sinds begin december bezig mijn domein (met forum) naar een andere provider te verhuizen, het duurde weken voordat ik een transfercode kreeg (volgens Lycos gingen de 'strato-klantjes' voor...) en toen ik die eenmaal had werd er door het admincontact (=Lycos) niets bevestigd. Op een andere manier geprobeerd (faxmethode), klopte de transfercode niet meer. Ik heb ondertussen 3 nieuwe codes gekregen, maar mijn domeinnaam is nog steeds niet verhuisd..... 'we' hebben nu nog maar 2 weken.

succes!

Gesloten