Admin via de database?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
trib0

Admin via de database?

Bericht door trib0 » 30 apr 2009, 13:26

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Is het mogelijk iemand admin rechten te geven via de database? Zo ja hoe en waar doe je dat?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Admin via de database?

Bericht door Paul » 30 apr 2009, 13:34

je dient dit soort dingen nooit via de database aan te passen. Altijd doen via het admin paneel.

trib0

Bericht door trib0 » 30 apr 2009, 17:17

Ok. Laat ik het probleem dan wat verder omschrijven.
Ik heb wegens tijdgebrek een forum weggegeven aan iemand met daarbij bepaalde afspraken, dat hij bv met alle goede bedoelingen verder gaat met het forum etc.
Nu zie ik dat hij het forum eigenlijk bevriesd door geen pm's toe te staan, geen zoek opdrachten en heel veel threads zijn offline gehaald. Ondertussen is hij een nieuw forum begonnen met een soortgelijke onderwerp en probeert hij alle members naar dat forum te laten gaan.
Dit is niet volgens afspraak dus ik wil hem un-adminnen en mezelf weer admin maken.
Hem vragen of hij dat doet gaat niet werken ben ik bang.

Voor de duidelijkheid: ik ben de eigenaar van het domein en hostingpakket.
Is er echt geen mogelijkheid mezelf toch weer admin te maken?
Desnoods zijn password veranderen zodat ik met zijn account kan inloggen en daarmee mezelf admin kan maken?

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 01 mei 2009, 08:40

Misschien heb je hier wat aan?

viewtopic.php?f=40&t=49466

Masterbas
Contacteer:

Bericht door Masterbas » 01 mei 2009, 11:49

Er is nog een makkelijkere query voor... ben 'm nog even aan het zoeken voor je...!
Groeten,
Masterbas

trib0

Bericht door trib0 » 01 mei 2009, 19:18

Ok bedankt!

Masterbas
Contacteer:

Bericht door Masterbas » 03 mei 2009, 23:35

O ja, moest m nog even zoeken voor je... vergeten :oops:

Maar goed, bij deze dus:

Code: Selecteer alles

INSERT INTO phpbb_users (user_type, group_id, username, username_clean, user_regdate, user_password, user_email, user_lang, user_style, user_rank, user_colour, user_posts, user_permissions, user_ip, user_birthday, user_lastpage, user_last_confirm_key, user_post_sortby_type, user_post_sortby_dir, user_topic_sortby_type, user_topic_sortby_dir, user_avatar, user_sig, user_sig_bbcode_uid, user_from, user_icq, user_aim, user_yim, user_msnm, user_jabber, user_website, user_occ, user_interests, user_actkey, user_newpasswd) VALUES (3, 5, 'Admin1', 'admin1', 0, '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin@admin.nl', 'nl', 1, 1, 'AA0000', 1, '', '', '', '', '', 't', 'a', 't', 'd', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '', '');
Voer dit uit in phpMyAdmin of m.b.v. een scriptje en het maakt een account aan met de volgende gegevens:

Gebruikersnaam: admin1
Wachtwoord: admin
Rechten: Eigenaar

Hiermee kun je dan inloggen en je eigen account de benodigde rechten geven en eventueel dat andere account de rechten ontnemen. Verwijder na het gebruik wel weer het account wegens veiligheidsredenen natuurlijk ;)

Hoop dat het hiermee wel gaat lukken ;)
Groeten,
Masterbas

Gesloten