Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
gerJ
Bericht
door gerJ » 10 dec 2009, 20:23
- Adres van je forum: http://www.forum.vrza.nl/
Event. modificaties op je forum:geen
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie: 3.0.6
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?ja upgrade naar 3.06
Wat is het probleem?
Na de upgrade hoopte ik dat er een RSS feed beschikbaar is gekomen maar ik zie daar niets van. We zie ik een nieuw menuitem ACP_FEED_SETTINGS in de admin. Ik heb daar alle feeda van ingeschakeld. De functies ACP_FEED_NEWS en ACP_FEED_EXCLUDE_ID zijn me niet duidelijk. Ik kan daar niets veranderen. Maar ik zie dus ook geen RSS icone op het forum.
..
-
FreakyBlue
-
Contacteer:
Bericht
door FreakyBlue » 10 dec 2009, 20:47
Zie je er eentje staan in de adresbalk van je browser aan de rechterkant?
Of als je IE gebruikt er onder?
-
gerJ
Bericht
door gerJ » 10 dec 2009, 21:07
In IE zie ik niets, in FireFox dus wel. Maar als ik de URL vd Feed in mijn RssReader stop krijg ik de volgende melding: "Feed contains an unexpected RSS or Atom version number".
Die melding krijg ik niet bij andere feeds.
Overigens bedankt voor je antwoord.
-
EelkeB
Bericht
door EelkeB » 14 dec 2009, 11:05
Er zijn twee plekken waar je eventueel een ikoontje kunt verwachten; als je browser herkent dat de pagina opgeeft dat er een feed beschikbaar is, dan zal die dat tonen. Hoe precies kan per browser verschillen (ikoontje in de adresbalk, meestal) en je browser moet er wel ondersteuning voor bieden (voor zover ik kan nagaan doet IE6 er bijvoorbeeld helemaal niks mee).
Ten tweede wordt vaak in de pagina-layout ook ergens weergegeven dat er een feed is, maar dit doet phpBB standaard niet en is iets dat in de style/template geregeld moet worden. In Prosilver zit als het goed is ergens een stukje code dat dit doet, dat uitgecomentarieerd staat.
-
gerJ
Bericht
door gerJ » 14 dec 2009, 11:19
Bedankt ik ga zoeken naar dat stukje code.