Gebruiker account vanzelf gedeactiveerd na veranderen Email?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
rvdbrom

Gebruiker account vanzelf gedeactiveerd na veranderen Email?

Bericht door rvdbrom » 20 feb 2010, 22:27

• Adres van je forum: http://www.rett.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:portal
    Wanneer ontstond het probleem? is nog nooit eerder gedaan, dus ook nog nooit voorgekomen
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nvt
    Wat is het probleem? Gebruiker wijzigt E-mailadres, dan is automatisch zijn account gedeactiveerd, hoe voorkomen?.
De volgende instellingen in ACP:
Instellingen registratie => algemene instellingen => Account activatie DOOR BEHEERDER
Instellingen registratie => algemene instellingen => Wijzigingen van gebruikersnaam toegestaan NEE

Het is een besloten forum, als een nieuwe gebruiker zich aanmeld, krijgt beheerder een E-mail en dan moet hij hem activeren. Dat werkt dus goed. Gebruiker kan ook zijn gebruikersnaam niet zelf wijzigen.
Gebruikers mogen van mij wel zelf hun E-mail adres wijzigen.
Als gebruikers hun mail adres echter wijzigen, dan wordt hun account automatisch gedeactiveerd, en krijgt de beheerder een E-mail dat "Het account van "Pietje Puk" is gedeactiveerd of opnieuw aangemaakt, je zou de gegevens van de gebruiker (indien nodig) kunnen controleren enz."

Hoe kan ik instellen dat gebruikers wel zelf hun mail adres mogen wijzigen, maar dat daardoor hun account gewoon geactiveerd blijft?

Behecafo

Re: Gebruiker account vanzelf gedeactiveerd na veranderen Em

Bericht door Behecafo » 20 feb 2010, 23:40

Beheerderspaneel/gebruikers en groepen/groepspermissies/geregistreerde gebruikers/uitgebreide permissies/profiel/kan emailadres wijzigen op JA zetten. ;)

rvdbrom

Re: Gebruiker account vanzelf gedeactiveerd na veranderen Em

Bericht door rvdbrom » 21 feb 2010, 11:05

Behecafo schreef:Beheerderspaneel/gebruikers en groepen/groepspermissies/geregistreerde gebruikers/uitgebreide permissies/profiel/kan emailadres wijzigen op JA zetten
Bedankt voor je reactie, alles staat inderdaad ingesteld zoals je zegt.
Maar als de gebruiker zijn mail adres wijzigt, krijgt hij zelfs vanuit de phpbb3 software de melding dat zijn account gedeactiveerd is, zie onderstaande afbeelding:
Afbeelding

Hoe voorkom ik dat gebruikers die een mailadreswijziging doen, hun account automatisch wordt gedeactiveerd? (ik heb nog even verder getest, gebruikers kunnen wel gewoon hun wachtwoord wijzigen zonder dat hun account gedeactiveerd wordt)

Gesloten