foutmeldingen en trager na update?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
leeuw
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:42

foutmeldingen en trager na update?

Bericht door leeuw » 04 mar 2010, 19:22

  • Adres van je forum: http://forum.autoforumonline.nl
    Event. modificaties op je forum:relimage (ofzo) en nog wat kleine dingen
    Wanneer ontstond het probleem?ik denk na update naar 3.07
    phpBB versie: 3.0.7


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?update van 306 naar 307
    Wat is het probleem?
Gebruikers klagen over traag forum en foutmeldingen, page zou niet bestaan enzo.


Is het mogelijk om iets van een log uit te lezen en dus te achterhalen waardoor er foutmeldingen ontstaan, of zijn er andere mogelijkheden/oorzaken?

Hosting is bij one.com
..

pieterbas12
Berichten: 215
Lid geworden op: 07 sep 2006, 15:08

Re: foutmeldingen en trager na update?

Bericht door pieterbas12 » 04 mar 2010, 19:45

Wat je kan doen om het forum te versnellen is het volgende:

Ga naar je beheerders paneel , kies voor Instellingen serverprestaties en zet bij "Hercompileer oude stijlcomponenten:
Controleer op gewijzigde stijlcomponenten op het systeem en hercompileer deze." op nee. Dit scheelt meestal al heel veel :)

leeuw
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 jan 2010, 19:42

Re: foutmeldingen en trager na update?

Bericht door leeuw » 04 mar 2010, 20:36

deze staat al op nee.


wat is trouwens de bedoeling bij url instellingen onder serverinstellingen en dan domeinnaam.

Mijn domein is autoforumonline.nl maar het subdomein is "forum" en dus is de url; http://forum.autoforumonline.nl

wat geef ik dan op als domein?

Gebruikersavatar
EelkeB
Berichten: 865
Lid geworden op: 13 mar 2009, 12:35
Locatie: Bussum

Re: foutmeldingen en trager na update?

Bericht door EelkeB » 05 mar 2010, 12:42

Dan geef je op forum.autoforumonline.nl

Het is toch van belang om meer details te hebben. Welke foutmeldingen krijgen ze? Wat betreft snelheid kun je de debugging aanzetten zodat je kunt zien hoe snel de pagina's worden opgebouwd. Vraag is dan alleen, komt dit doortdat de PHP niet snel genoeg wordt uitgevoerd, doordat de database niet snel genoeg reageert, of beide.

Een andere plek waar je aanwijzingen kunt krijgen zijn de logs van de webserver. Ook zou ik eens de geheugen-instellingen voor PHP nakijken (te vinden via het administratiepaneel, PHP-info).

Beste kans dat je gewoon tegen de limieten van je huidige hosting aan loopt. Wat betreft server-optimalisatie zijn er niet echt phpBB-specifieke tips te geven, is een andere discipline. In principe zou je host moeten kunnen aangeven of je site de server zwaar belast of niet.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten