Nieuwe install

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
MarkDome
Contacteer:

Nieuwe install

Bericht door MarkDome » 03 mei 2010, 21:03

• Adres van je forum: http://www.potterdome.com

Event. modificaties op je forum:
    coppermine, blueip chat, pmspy, welkoms message, extra profiel velden

Wanneer ontstond het probleem?
    Bij het uploaden

phpBB versie: 3.0.6
    -
    Wat is het probleem?
De site is verhuisd van server, op de oude server waren wat kleine foutjes, dingen die niet meer 100% functioneerde, nu wil ik hem dus op de nieuwe server installeren. Echter wil ik niet de forums/topics/berichten/pm's/users/privileges kwijt raken.

De rest wil ik dus clean installeren., voor database issue zal ik de huidige eerst moeten upgraden naar 3.0.7 neem ik aan?
Maar welke tabellen moet ik over gaan zetten?
phpbb_users, phpbb_potst, maar er zijn ruim 60 tabellen, kan ik ergens een lijst vinden die ik kan raadplegen wat waar aan gelinkt is, zodat ik geen berichten/users enzovoorts kwijt raak
Webmaster PotterDome.com || MyDome.nl

Jeroen

Re: Nieuwe install

Bericht door Jeroen » 03 mei 2010, 23:13

Maak uitgebreide backups van je forum/database voordat je hieraan begint!
  • Maak backups van je huidige forum en database.
  • Installeer op je nieuwe server een schoon 3.0.7-PL1 pakket.
  • Plaats de backup van de database van je "oude" forum terug in de database van je nieuwe forum.
  • Dan heb je als het goed is je leden/posts/etc. weer terug, maar zijn er nog wat overbodige database tabellen van modificaties die inmiddels verwijderd zijn.
  • Run de database_update.php uit het update pakket van 3.0.6 naar 3.0.7-PL1 om je database te updaten.
  • Met de Support Tool Kit kan je die overbodige tabellen verwijderen.
Houd er dus rekening mee dat je al je modificaties kwijt bent! Nogmaals, maak uitgebreide backups voordat je hieraan begint. Als er dan wat fout gaat kan je die altijd nog terugzetten.
Jeroen

Gesloten