Zoekresultaten op Google beperken

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
poohfriends

Zoekresultaten op Google beperken

Bericht door poohfriends » 14 mar 2011, 11:30

• Adres van je forum: http://www.kletsmama.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
    Ik heb een forum voor moeders om te kletsen met elkaar. Hierin worden soms persoonlijke dingen verteld waarbij het niet gewenst is dat dit op Google terug te vinden is. Het forum is wel openbaar, iedereen kan er lezen. Ik heb de Bots zo ingesteld dat ze geen toegang hebben op de persoonlijkere gedeeltes en wel toegang hebben op het algemene gedeelte.
    Als ik echter zoek op specifieke namen in Google komt er een lijst met zoekresultaten die verwijzen naar de persoonlijkere gedeeltes waar de bots geen toegang toe hebben. Dit zou toch niet mogen? Moet ik het op een andere manier instellen?
    Er komen overigens geen zoekresultaten van forums die niet openbaar zijn. Deze zijn wel goed afgeschermd.

Hopelijk kan iemand mij helpen hoe ik het kan instellen dat de bots slecht beperkte toegang hebben en je bepaalde gedeeltes van het forum niet terug kan vinden op Google.

Ger
Contacteer:

Re: Zoekresultaten op Google beperken

Bericht door Ger » 14 mar 2011, 11:42

Als je -bij wijze van- als een jaar openbaar bent en pas vandaag dingen afschermt, dan zijn de resultaten al wel verzameld door Google. Dat zul je niet meer kunnen veranderen. Alleen nieuwe dingen worden dan niet meer geïndexeerd.

poohfriends

Re: Zoekresultaten op Google beperken

Bericht door poohfriends » 14 mar 2011, 11:47

Bedankt voor je reactie. Dit is helaas niet het geval. Ik heb het zeker al een jaar zo ingesteld, maar de zoekresultaten geven recente berichten weer.

Gesloten