eerst karakter selectie bij ledenlijst weg na update

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
CanEdje
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 mar 2007, 16:12
Contacteer:

eerst karakter selectie bij ledenlijst weg na update

Bericht door CanEdje » 18 jan 2012, 19:47

  • Adres van je forum: http://www.natuurshot.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?na updat van 3.09 naar 3.10
    phpBB versie:3.10 stijl: Acidtechlime


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?ja, een update
    Wat is het probleem?
Als men is ingelogged en de ledenlijst bekijkt kan me een selectie in de ledentabel maken gebaseerd op het eerste karakter. (Bijvoorbeeld "b" dan worden alle namen beginnend met een "b" getoond)
Na de update staat er echter in het selectieboxje geen te kiezen karakters meer en is dit leeg. Men kan dus geen overzicht meer genereren gebaseerd op een eerste karakter.

Bij "weergeven bron code" kom ik dit stukje php code tegen waar dat gebeurd. Ik weet echter alleen niet in welke file deze actie staat en wat er fout is in de code na de update?
Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met de variabele "first_char". Ik weet echter niet waar deze gedfinieerd wordt of wat er fout aan is?

Code: Selecteer alles

<form method="post" name="charsearch" action="./memberlist.php?sk=m&sd=d">
		<table width="100%" cellspacing="1">
		<tr>
			<td align="left"><span class="genmed">Gebruikersnaam begint met: </span><select name="first_char" onchange="this.form.submit();"></select>&nbsp;<input type="submit" name="char" value="Weergeven" class="btnlite" /></td>
	
			<td class="genmed" align="right"><a href="./memberlist.php?mode=searchuser&sk=m&sd=d">Zoek een lid</a></td>
	
		</tr>
		</table>
		
	</form>

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: eerst karakter selectie bij ledenlijst weg na update

Bericht door Ger » 18 jan 2012, 20:25

Je moet je stijl nog updaten. Via de automatische updater worden alleen stijlen van phpBB zelf (dus prosilver en subsilver2) bijgewerkt. Alle andere stijlen moet je bijwerken volgens instructies van de maker van de stijl of handmatig middels de code changes.

Gebruikersavatar
Stigter
Berichten: 290
Lid geworden op: 25 jan 2009, 12:38
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: eerst karakter selectie bij ledenlijst weg na update

Bericht door Stigter » 18 jan 2012, 21:12

Wat een beetje zoeken hier op het forum allemaal niet kan doen..
Ledenlijst: "gebruikersnaam begint met [letter]" werkt niet
Afbeelding

CanEdje
Berichten: 123
Lid geworden op: 10 mar 2007, 16:12
Contacteer:

Re: eerst karakter selectie bij ledenlijst weg na update

Bericht door CanEdje » 18 jan 2012, 21:56

Bedankt voor de supersnelle reactie!
De link van Stigter heeft mij aan de oplossing geholpen.
Ik had idd niet gezocht hier :oops: :roll:

Gesloten