portal

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ringo1
Berichten: 256
Lid geworden op: 21 mei 2010, 05:49

portal

Bericht door ringo1 » 15 jun 2012, 17:46

  • Adres van je forum: http://www.vissersparadijs.be
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?ee, paar dagen geleden na de update van mijn portal
    phpBB versie:3.0.10


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? portal geupdate
    Wat is het probleem?
hallo,

mijn portal is een paar dagen geleden geupdate, maar ik kan mijn portal niet inschakelen, nu hadden ze mij gezegt dat mijn geheugenlimiet te laag zou staan bij mijn host, ik heb een mail gestuurt naar mijn host en dit kreeg ik terug van antwoord

Code: Selecteer alles

Beste Ringo, 

op shared hosting staan we geen scripts toe die meer dan 128MB geheugen verbruiken. Dit is al een heel ruime limiet. Als je script meer verbruikt, dan is dit helaas niet geschikt voor gebruik op shared hosting en dien je uit te kijken naar een krachtigere oplossing, zoals een vps. 

Welke foutmelding krijg je trouwens? Een 'gewoon' script verbruikt tot 4 tot 8 MB geheugen, als je script de limiet van 128MB haalt zit er toch iets niet helemaal goed met de scripting. 

Met vriendelijke groet, 

Gunther Degraeve, 
123-webhost support 
als ik mijn portal inschakel via het beheerderspaneel en ik navigeer dan via IE naar het portal dan blijft hij maar draaien, ik krijg geen foutmelding en krijg mijn portal ook niet te zien.

als ik via mozilla navigeer naar mijn portal dan zie ik het wel staan maar dan staat alles buiten het forum
hier een voorbeeld


Afbeelding
grtz ringo

hoe kan ik dit oplossen, de update is anders goed verlopen

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: portal

Bericht door Pola » 16 jun 2012, 00:46

Ik denk ook dat de geheugenlimiet van 128 MB ruim voldoende zou moeten zijn voor je forum.
Het lijkt me dat er toch iets niet goed is gegaan bij de update van het portal.

Hoe heb je je portal geupdate (bestanden overschreven, aangepast, ...)? Heb je verder nog andere aanpassingen gemaakt aan je forum?
Heb je back-ups gemaakt voordat je begon met de update van het portal?
HGN op phpbb.com

ringo1
Berichten: 256
Lid geworden op: 21 mei 2010, 05:49

Re: portal

Bericht door ringo1 » 16 jun 2012, 05:06

hey pola, het portal is zeker zeer goed geupdate, want is gedaan door iemand die niets anders doet.

naar het schijnt zou ik mijn timeout issue moeten laten verhogen via mijn host.

en hopelijk is dan het probleem opgeslost

grtz

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: portal

Bericht door Pola » 16 jun 2012, 09:34

Toen ik gisteren je portal bekeek met IE, kreeg ik het gewoon te zien, net zoals op de afbeelding van Mozilla die je plaatste.

Het gegeven dat aan de rechterkant stukken buiten het kader vallen, wijzen mijns inziens rechtstreeks naar een foutje bij de update (als dat voorheen wel goed was).

Een time limiet van 30 seconden voor de executie van scripts is standaard. Hoewel ik het portal niet in detail ken, kan ik me niet voorstellen dat daar gebruik gemaakt wordt van scripts die langer dan 30 seconden aan één moeten lopen.

Als het portal geupdate is door iemand die weet wat hij/zij doet, dan zal hij/zij zeker een back-up gemaakt hebben alvorens met de update te beginnen.
Ik zou dan terug gaan naar de originele goed werkende situatie en dan opnieuw zorgvuldig de update uit voeren.
HGN op phpbb.com

Gesloten