verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
seles
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 sep 2012, 10:33

verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Bericht door seles » 11 sep 2012, 10:44

  • Adres van je forum: http://www.stilogroup.net
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.10


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Sinds kort hebben wij veel spammers die zich aanmelden op ons forum. Daarom hebben we besloten om elke aanmelding handmatig te activeren, zodat we ons forum “schoon” houden. Dit ging en gaat erg goed. Het is wel wat meer werk maar ja.
Nu heb ik per ongeluk bij het verwijderen van de inactieve gebruikers de button verwijderen niet aangeklikt. Deze stond nog op activeren. Resultaat ruim 2000 spammers los op het forum!
Nu ben ik begonnen met het verwijderen van deze accounts maar doe het een voor een. Is er een oplossing zodat ik meerdere accounts tegelijk kan verwijderen? Want dit schiet niet erg op.
Laatst gewijzigd door Pola op 11 sep 2012, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Support template gecorrigeerd

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Bericht door Pola » 11 sep 2012, 13:02

Je kunt via Gebruikers automatisch opruimen groepen leden deactiveren of verwijderen op basis van een aantal criteria.
  • Beheerderspaneel
  • GEBRUIKERS EN GROEPEN
  • Gebruikers automatisch opruimen
  • Bij "Geregistreerd:" kun je Na kiezen met de datum waarna deze spamleden zich geregistreerd hebben. Als ze geen berichten geplaatst hebben, kun je bij "Berichten:" kiezen voor Gelijk aan "0".
  • Bij "Deactiveren of verwijderen" zou ik dan kiezen voor "Deactiveren"
  • Vervolgens Bevestigen klikken en nogmaals de actie bevestigen.
  • Daarna kun je via Beheerderspaneel - GEBRUIKERS EN GROEPEN - Inactieve gebruikers de inactieve accounts weer opruimen.
De reden dat de spambots zich kunnen aanmelden is omdat je een oude en gebroken captcha gebruikt bij registratie. Zie Spam voorkomen in phpBB. Op de laatste pagina vind je instructies voor het instellen van de Vraag en Antwoord captcha.
HGN op phpbb.com

seles
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 sep 2012, 10:33

Re: verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Bericht door seles » 11 sep 2012, 13:35

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga er mee aan de slag. Ik laat nog even horen als het is gelukt.

seles
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 sep 2012, 10:33

Re: verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Bericht door seles » 11 sep 2012, 18:41

Ik ben bezig gegaan met hetverwijderen van honderden ccounts en nu krijg ik dze melding:

Unable to start another process

Maximum number of processes reached, refreshing in 10 seconds.


Hij reageert niet meer en het forum is niet meer zichtbaar online. Wat nu?

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Bericht door Pola » 11 sep 2012, 23:08

Voor zover mij bekend heeft dit te maken met de manier waarop de server - waar je gebruik van maakt - is opgezet. Gedetailleerde kennis daarover heb ik niet, maar ik begijp dat het iets te maken heeft met een methode om zowel PHP4 als PHP5 te ondersteunen, Een gevolg daarvan is dat bij het aanroepen van elke php pagina er een proces gestart wordt. Blijkbaar is er een limiet ingesteld die je bereikt wanneer je grote aantallen accoutns verwijderd. Dat is dus iets waar de phpBB forumsoftware niets aan kan doen.

Je zou kunnen navragen bij je provider of er iets aan gedaan kan worden. Anders zul je in kleinere blokken de accounts moeten verwijderen.

Ik zie dat je forum op dit moment wel gewoon bereikbaar lijkt te zijn, en dat je nog steeds de oude captcha hebt ingesteld. Ik raad je toch aan om als eerste de captcha te veranderen. Anders is het verwijderen van accounts dweilen met de kraan open, omdat er steeds nieuwe spambots zich zullen aanmelden.
HGN op phpbb.com

seles
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 sep 2012, 10:33

Re: verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Bericht door seles » 17 sep 2012, 11:17

Gelukkig was ons forum na een uur weer bereikbaar. Maar nu staat ons leden aantal in de min. Kan ik daar nog iets aan veranderen?

De crapta ga ik nu uitzoeken.

seles
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 sep 2012, 10:33

Re: verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Bericht door seles » 17 sep 2012, 12:10

Het leden aantal staat inmiddels goed. Ik heb de statistieken uitgevoerd.

Ik heb inmiddels ook de crapta aangepast. (Vraag en antwoord) Ik hoop dat het nu wat rustiger wordt met de aanwas van spammers. Wordt inmiddels gek van alle mailtjes per dag met het verzoek tot goedkeuring.

Nog een laatste vraagje, is het forum updaten eenvoudig? Kan ik wat verprutsen?

Gebruikersavatar
Pola
Berichten: 1495
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:40
Contacteer:

Re: verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Bericht door Pola » 17 sep 2012, 22:22

Als je een backup maakt van de bestanden op de server en een backup van de database voordat je begint met updaten, kan er eigenlijk niets mis gaan. Dan heb je altijd de mogelijkheid om terug te keren naar de oorspronkelijke situatie.

De belangrijkste vraag bij het updaten van een forum is of er modificaties zijn aangebracht in de forumsoftware. Afhankelijk daarvan wordt de keuze van de methode van updaten gemaakt.

Een tweede punt bij het updaten is dat custom stijlen (dat zijn alle andere stijlen dan prosilver en subsilver2) geschikt moeten zijn voor de versie van phpBB. Je hebt een stijl buziness board2.0 die ontwikkeld is voor 3.0.7 en - voor zover ik weet - daarna niet is bijgewerkt voor nieuwere versies. Dat betekent dat je die stijl zelf handmatig moet bijwerken of een andere stijl moet kiezen die wel geschikt is voor de nieuwste versie phpBB3.
HGN op phpbb.com

Divaya
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2016, 19:47

Re: verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Bericht door Divaya » 11 apr 2016, 20:00

hoe verwijder ik mijn account

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: verwijderen van meerdere spam accoounts tegelijk

Bericht door Ger » 12 apr 2016, 08:15

Divaya, het is niet handig om een topic van 4 jaar oud omhoog te halen. Maak aub even een nieuw topic aan voor je vraag en vul daarbij de support template in. Dan kunnen we je een stuk beter helpen.
Slotje
- Ger

Gesloten