Verwijderen van de Online- en Offline-iconen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Hans_380

Verwijderen van de Online- en Offline-iconen

Bericht door Hans_380 » 21 nov 2012, 21:31

• Adres van je forum: http://www.hoogspanningsforum.com
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? n.v.t.
    phpBB versie: 3.0.11
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Geen noemenswaardige dingen in de code.
    Wat is het probleem?
Gelukkig heel klein in verhouding tot de crash van een maand of wat terug. Dit is eerder een luxeprobleem, maar desalwelteplus komen we er zelf niet uit. :)

De monsterlijk grote ONLINE en OFFLINE-iconen in forumberichten onder de gebruikersnamen en boven de avatars van de gebruikers zijn geen fraai gezicht. Zeker niet in combinatie met de ranking-afbeeldingen die we in de toekomst willen gaan gebruiken. Het forum in kwestie is een betrekkelijk klein forum, dus de iconen dienen ook geen nut. Kortom, er werd een poging ondernomen om die dingen weg te krijgen.

Daartoe heb ik een paar tips opgevolgd die in antwoorden stonden van mensen die ditzelfde probleem eerder tegen zijn gekomen. Het weghalen van de verwijzing naar de GIF-afbeelding in de map .../styles/imageset/nl mocht helaas niet baten. In beide talen van beide geïnstalleerde thema's heb ik de bewuste twee commando's verwijderd, maar de afbeeldingen bleven doodleuk verschijnen. Ook de andere manier, in .../colours/viewtopic_body het bewuste codegedeelte tussen de username en de rank eruit slopen, hielp gek genoeg niet. Nog steeds blijven die dingen persistent in beeld verschijnen.

Het enige dat tot nu toe invloed had was het aanpakken van de GIF-afbeelding zelf. Dat geeft zicht op een mogelijke omweg (het vervangen van het gewraakte GIF-afbeeldingkje door een transparante PNG van 1x1 pixel :twisted: ) maar zoals je zal begrijpen verdient deze oplossing m.i. geen schoonheidsprijs.

Heeft iemand misschien een idee of er nog een andere manier dan de reeds geprobeerde methodes is om van de ONLINE en OFFLINE-iconen af te komen?

Mendel
Contacteer:

Re: Verwijderen van de Online- en Offline-iconen

Bericht door Mendel » 21 nov 2012, 22:00

Beheerspaneel --> Instellingen serverprestatie --> Geef online/offline informatie weer:
Geeft online/offline informatie weer in profielen en berichtenpagina’s.

Deze uitvinken

Hans_380

Re: Verwijderen van de Online- en Offline-iconen

Bericht door Hans_380 » 21 nov 2012, 22:40

Verhip, in één keer opgelost. Net geprobeerd en het werkt meteen.
Ondanks dat ik er nooit aan gedacht zou hebben dat het onder het kopje 'serverprestatie' te vinden zou zijn ga ik me nu toch een beetje dom voelen. Er is dus gewoon een kant en klare instelling voor. *aargh!*

Hoe dan ook, van harte bedankt voor het zeer snelle antwoord. Ik ben weer gelukkig vanavond. :-)

Gesloten