Afgeschermde berichten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Susanne 1973

Afgeschermde berichten

Bericht door Susanne 1973 » 29 jan 2013, 23:16

Ik geef het op....ik ben nu al een hele poos aan het zoeken en kan het nergens vinden :|

Ik heb van de week een forum aangemaakt. Op dit forum wil ik graag dat alleen de mensen die aangemeld zijn kunnen lezen. Dus niet elke voorbijganger die (per ongeluk) op de site komt.

Is dit mogelijk?
Is het ook mogelijk om een stukje van het forum zichtbaar te maken voor mensen die ik (als moderator) individueel kan toevoegen? Dus dat alleen die mensen er kunnen lezen en posten?

Ik heb al wel een stukje gelezen in de beschrijving die ik hier op dit forum vond, maar ik heb in mijn beheerdersmenu (forum instellingen) geen apart stukje voor berichten afschermen. Kan dat kloppen?

Ik heb een forum opgezet waar mensen hun hart kunnen luchten en tja, doorgaans willen ze dat niet zo open en bloot op het www.

Ook wil ik graag een chat functie erop, maar als ik dit al niet kan vinden, denk ik dat een chat erop zetten me helemaal niet gaat lukken!

(Ik hoef denk ik niet te vertellen dat ik een leek ben op dit gebied?)
Laatst gewijzigd door Derky op 29 jan 2013, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van discussie

Pola
Contacteer:

Re: Afgeschermde berichten

Bericht door Pola » 30 jan 2013, 00:00

Het instellen wie iets wel kan zien en wie niet gebeurd door middel van het toekennen van permissies. Dat is in het beheerderspaneel te vinden als apart tabje - bovenin - PERMISSIES.

Heb je de volgende pagina's uit de Documentatie gelezen?
HGN op phpbb.com

Susanne 1973

Bericht door Susanne 1973 » 30 jan 2013, 08:54

@Siscere, ik heb je pb gekregen. Ik kan alleen nog niet beantwoorden, aangezien ik nog niet veel gepost heb.
Ik ga graag op je aanbod in! Ik ben bang dat ik er zelf niet uit kom.....

@Pola, ik ga er ff naar kijken. Permissies heb ik al wel gezien, maar wist niet dat dit hiervoor bedoeld was. Ik ga de links even bekijken. Many thx!!

David
Contacteer:

Bericht door David » 30 jan 2013, 10:18

Susanne 1973 schreef: Ook wil ik graag een chat functie erop, maar als ik dit al niet kan vinden, denk ik dat een chat erop zetten me helemaal niet gaat lukken!

(Ik hoef denk ik niet te vertellen dat ik een leek ben op dit gebied?)
Misschien heb je iets aan deze modificatie: https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... w_version/

Hoe je deze kunt installeren vind je in dit wiki artikel mocht je er zelf niet uitkomen dan kun je altijd nog het service team vragen om deze MOD voor jouw te installeren... je moet dan wel eerst 5 berichten hebben gepost op het forum!
Wijziging: Ik wil toch nog eventjes iets kwijt
Susanne 1973 schreef:@Siscere, ik heb je pb gekregen. Ik kan alleen nog niet beantwoorden, aangezien ik nog niet veel gepost heb.
Ik ga graag op je aanbod in! Ik ben bang dat ik er zelf niet uit kom.....
Je kunt het ook eerst zelf proberen, ik denk dat je met de juiste support al een heel eind kunt komen hoor ;) Het voordeel van het zelf proberen en support vragen is dat je er zelf iets van leert en phpBB beter leert kennen. Als iemand het voor jouw gaat doen dan leer je er niks van natuurlijk.

Daarnaast moet je ook wel voorzichtig zijn wie je toegang geeft tot je forum
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Skere

Bericht door Skere » 30 jan 2013, 12:23

Wees gerust David, ik heb geen behoefte aan dat soort zaken ;).
Wijziging: Inmiddels opgepakt maar forum draait op forum2go.nl op een php versie van 2002

Gesloten