vragen over update doen - eerste keer zelf doen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
vragen over update doen - eerste keer zelf doen
HOI
Ik wil voor het eerst op mijn forum een Update doen
Heb het nog nooit gedaan en heb wat vragen
(iemand anders deed het eerder voor me maar die heeft nu geen tijd meer)
Er wordt eerst verwezen naar deze link
http://www.phpbb.nl/downloads/
Moet ik hier dan klik op automatische update (blauwe vak)??
Dan zegt men: Upload de uitgepakte install-map volledig naar je phpBB-root (waar je config.php ook staat).
Maar dit begrijp ik niet - ik bedoel hoe doe je dat?
Kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen.
Moet ik dan verder nog iets weten voor ik begin?
Alvast bedankt voor hulp
Ik wil voor het eerst op mijn forum een Update doen
Heb het nog nooit gedaan en heb wat vragen
(iemand anders deed het eerder voor me maar die heeft nu geen tijd meer)
Er wordt eerst verwezen naar deze link
http://www.phpbb.nl/downloads/
Moet ik hier dan klik op automatische update (blauwe vak)??
Dan zegt men: Upload de uitgepakte install-map volledig naar je phpBB-root (waar je config.php ook staat).
Maar dit begrijp ik niet - ik bedoel hoe doe je dat?
Kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen.
Moet ik dan verder nog iets weten voor ik begin?
Alvast bedankt voor hulp
Re: vragen over update doen - eerste keer zelf doen
Die link werkt niet - het zegt altijd niet gevonden als ik na download klik op openen ook als ik klik op map openen ?????
bovendien weet ik dan nog steeds niet hoe ik dat in mijn forum zet
Grts
Laatst gewijzigd door vrouwke op 11 apr 2013, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
De link die Mendel geeft zou moeten werken.
Welke phpBB versie heb je nu? Gebruik je een andere stijl naast Prosilver en Subsilver2?
Welke phpBB versie heb je nu? Gebruik je een andere stijl naast Prosilver en Subsilver2?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
David schreef:De link die Mendel geeft zou moeten werken.
Nee het werkt écht niet - meermaals geprobeerd - krijg telkens melding: toepassing is niet gevonden
Ik heb versie 3.0.10
en pronight
Oké, dan zal ik proberen stap voor stap uit te leggen wat de bedoeling is:
Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
De stijl Pronight wordt niet automatische bijgewerkt, deze moet handmatig worden bijgewerkt. De stijl wijzigingen die je zou moeten doen kun je HIER vinden. Het is "ongeveer" vergelijkbaar met het installeren van een modificatie... weet niet hoeveel ervaring je daarmee hebt?
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.
Denk je dat je er op deze manier uitkomt?
Als je geen modificaties of andere aanpassingen hebt toegebracht aan de forumsoftware van phpBB, dan is er eventueel ook een makkelijkere manier...
Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
- Download eerst het automatische update pakket: http://www.phpbb.nl/downloads/ (3.0.10 naar 3.0.11)
- Daarna pak je dit pakket uit op je computer.
- Vervolgens upload met een FTP programma, de mappen docs en install naar de root van je forum. "De root van je forum, is in jouw geval de map forum".
- Surf in de browser naar:
www.holebi.info/forum/install
- Volg dan stap voor stap het update proces.
De stijl Pronight wordt niet automatische bijgewerkt, deze moet handmatig worden bijgewerkt. De stijl wijzigingen die je zou moeten doen kun je HIER vinden. Het is "ongeveer" vergelijkbaar met het installeren van een modificatie... weet niet hoeveel ervaring je daarmee hebt?
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.
Denk je dat je er op deze manier uitkomt?
Als je geen modificaties of andere aanpassingen hebt toegebracht aan de forumsoftware van phpBB, dan is er eventueel ook een makkelijkere manier...
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Oké dank
Ik moet nu wel nog even een ftp tool laten aanmaken want die ik had stond op laptop die is gecrasht
ik twijfel er aan of ik dit allemaal ga kunnen maar ga het proberen en zie het dan wel
kan wel even duren voor ik hier terug kom want persoon die ftp moet maken van forum heeft weinig tijd
normaal deed hij de updates maar hij heeft nooit tijd en zit al bijna jaar te wachten op update
en daarom wil ik het zelf proberen met kans dat natuurlijk alles vast loopt lol
ik zie het wel als ik het ftp dingens heb en als ik probs heb kom ik hier terug
groetjes en dank voor hulp
Ik moet nu wel nog even een ftp tool laten aanmaken want die ik had stond op laptop die is gecrasht
ik twijfel er aan of ik dit allemaal ga kunnen maar ga het proberen en zie het dan wel
kan wel even duren voor ik hier terug kom want persoon die ftp moet maken van forum heeft weinig tijd
normaal deed hij de updates maar hij heeft nooit tijd en zit al bijna jaar te wachten op update
en daarom wil ik het zelf proberen met kans dat natuurlijk alles vast loopt lol
ik zie het wel als ik het ftp dingens heb en als ik probs heb kom ik hier terug
groetjes en dank voor hulp
Een ftp account kun je normaal gesproken prima zelf aanmaken in het controlpanel van je hosting, daar waar je ook email accounts kan aanmaken e.d.
Eenmaal het account aangemaakt kun je de gegevens in filezilla gebruiken en klaar ben je voor de update.
Eenmaal het account aangemaakt kun je de gegevens in filezilla gebruiken en klaar ben je voor de update.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op phpBBservice.nl , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA