permissies van pas geregistreerde gebruikers aanpassen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Phoebe Amaris
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2007, 07:27
Contacteer:

permissies van pas geregistreerde gebruikers aanpassen

Bericht door Phoebe Amaris » 18 apr 2013, 07:52

  • Adres van je forum: http://www.passion2create.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:-
    Wanneer ontstond het probleem?met het instellen van de functie
    phpBB versie:3.0.11


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ik wilde gebruik gaan maken van de groep 'Pas geregistreerde gebruikers'. Het is de bedoeling dat zij overal gewoon bij kunnen komen, maar op één forum (met subforums) mogen zij pas gaan reageren als zij ten minste een x aantal berichten hebben geplaatst. Nu heb ik de permissies voor dat forum ingesteld op 'alleen leestoegang' en de mogelijkheid om te kunnen reageren op topics staat dus uit. Toch kunnen de nieuwe leden die in deze groep zitten wel gewoon reageren op deze prikborden.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat zij niet meer kunnen reageren (wel meelezen) op deze prikborden?

Phoebe Amaris
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2007, 07:27
Contacteer:

Re: permissies van pas geregistreerde gebruikers aanpassen

Bericht door Phoebe Amaris » 08 mei 2013, 07:39

Iemand die mij hier mee kan helpen? Wat doe ik verkeerd?

BianCiona
Berichten: 192
Lid geworden op: 04 mar 2013, 15:30

Re: permissies van pas geregistreerde gebruikers aanpassen

Bericht door BianCiona » 08 mei 2013, 08:59

Als die gebruikers alleen in de Pas geregistreerde gebruikers groep zitten dan zul je de permissies eens goed moeten nakijken. Zitten ze ook in de groep Geregistreerde gebruikers worden die permissies ook meegenomen.

Na x berichten pas reageren kun je inschakelen via het forum:

Tabblad Algemeen > Registratie instellingen

Phoebe Amaris
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2007, 07:27
Contacteer:

Re: permissies van pas geregistreerde gebruikers aanpassen

Bericht door Phoebe Amaris » 08 mei 2013, 09:32

Bedankt voor je reactie.
Ik heb alle leden die nog te weinig berichten hebben gepost, alleen in de groep Pas Geregistreerde Gebruikers staan nu, dus ze staan niet meer in 2 groepen. Het was even vogelen, maar het is gelukt. Ik ben alleen bang dat ik een aantal leden Groeploos heb gemaakt. Ik zie nu namelijk bij de groepen (alles bij elkaar opgeteld) minder leden, als dat ik er werkelijk heb. Ik ben 30 leden zeg maar kwijtgeraakt :oops: Kan ik die ergens terugvinden, zodat ik ze terug kan zetten in de juiste groep?

BianCiona
Berichten: 192
Lid geworden op: 04 mar 2013, 15:30

Re: permissies van pas geregistreerde gebruikers aanpassen

Bericht door BianCiona » 08 mei 2013, 13:57

Je kunt alle leden terugvinden in de ledenlijst. Die staat als je ingelogd bent, bovenaan rechts.

Succes ermee ;)

Phoebe Amaris
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2007, 07:27
Contacteer:

Re: permissies van pas geregistreerde gebruikers aanpassen

Bericht door Phoebe Amaris » 08 mei 2013, 16:04

Bedankt, het was even veel werk, maar ik heb nu 2 duidelijke groepen gemaakt. Alleen, zit ik nu met het volgende: wanneer ik met een testaccount 21 berichten plaats (20 heb je nodig om uit deze groep te komen), gaat dit account niet meer automatisch door naar de groep Geregistreerde leden. Hij blijft nu dus staan in de Pas Geregistreerde Gebruikersgroep.
Ik dacht, dit komt vast omdat ik in die groep alle leden heb geselecteerd op 'standaard lid voor deze groep', maar ik weet het even niet zo goed meer. Toen ik de newbies nog in twee groepen had staan, gebeurde het wel automatisch. Iemand nog een goede tip voor me...? :oops:

Phoebe Amaris
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 apr 2007, 07:27
Contacteer:

Re: permissies van pas geregistreerde gebruikers aanpassen

Bericht door Phoebe Amaris » 29 mar 2016, 09:34

Phoebe Amaris schreef:Bedankt, het was even veel werk, maar ik heb nu 2 duidelijke groepen gemaakt. Alleen, zit ik nu met het volgende: wanneer ik met een testaccount 21 berichten plaats (20 heb je nodig om uit deze groep te komen), gaat dit account niet meer automatisch door naar de groep Geregistreerde leden. Hij blijft nu dus staan in de Pas Geregistreerde Gebruikersgroep.
Ik dacht, dit komt vast omdat ik in die groep alle leden heb geselecteerd op 'standaard lid voor deze groep', maar ik weet het even niet zo goed meer. Toen ik de newbies nog in twee groepen had staan, gebeurde het wel automatisch. Iemand nog een goede tip voor me...? :oops:
Ik haal mijn oude vraag weer even terug naar boven. Uiteindelijk heb ik dit probleem in 2013 weten op te lossen. Totdat we vorige maand overgingen op het vernieuwde type phpbb. Nu ben ik die instelling weer kwijt. En ik weet echt níet meer hoe dat ik dit in 2013 heb opgelost. Is er iemand die mij met deze vraag kan helpen?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: permissies van pas geregistreerde gebruikers aanpassen

Bericht door Ger » 29 mar 2016, 09:42

Maak even een nieuw topic aan in 3.1 Support. Als je daar de support template invult, schetst wat je probleem is en een linkje plaatst naar dit topic is alles weer zuiver en kan je wat beter geholpen worden denk ik.

Gesloten