Backup berichten van 1 gebruiker: kan dat?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
tom17
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2013, 11:41

Backup berichten van 1 gebruiker: kan dat?

Bericht door tom17 » 14 jul 2013, 16:59

  • Adres van je forum: http://forum.lrch.nl
    Event. modificaties op je forum: alleen de Google searchbot toegevoegd
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: de laatste (dacht 3.0.12)


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
1 gebruiker heeft aangegeven dat zijn account en al zijn postings verwijderd moet worden.
Zijn bijdrage (technisch tekst/uitleg met foto's, pdf's etc) is van onschatbare waarde.

ik wil graag weten of ik zijn postings ergens apart kan zetten, onzichtbaar, maar dat ik deze later eventueel terug kan zetten.

Kan iemand mij hiermee helpen?
Thanks!

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Backup berichten van 1 gebruiker: kan dat?

Bericht door David » 15 jul 2013, 08:53

Je kunt via de database niet één specifieke gebruiker back-uppen, omdat er verschillende database tabellen zijn waar gegevens worden opgeslagen. Ik denk dat de makkelijkste en simpelste manier is, dat je de onderwerpen van deze gebruiker verplaats naar een forumonderdeel die alleen toegankelijk is voor jouw of je team.

Als zijn bijdrage zo belangrijk is waarom wil je zijn berichten dan weghalen en waarom wil hij dat je ze weghaalt? Zeker omdat je zegt dat je ze later misschien wilt terug zetten.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Backup berichten van 1 gebruiker: kan dat?

Bericht door marian0810 » 15 jul 2013, 10:11


tom17
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2013, 11:41

Re: Backup berichten van 1 gebruiker: kan dat?

Bericht door tom17 » 15 jul 2013, 19:13

Dank voor jullie reacties!
Ik ga ze binnenkort uitproberen.

De persoon in kwestie wil zijn postings weghalen. Wat ik uit een draadje kan opmaken is hij enorm gekwetst door iemand anders. Hij wil zich, begrijpelijk, terugtrekken.

Aangezien ik hem een beetje ken (een keertje live ontmoet), hij een groot hart heeft voor zowel het merk en anderen heel graag helpt, wil ik een backup van zijn postings maken voor het geval hij zich bedenkt.

mbt het wel/niet weghalen van zijn postings....Tja, da's een goeie vraag. En naar aanleiding van de getoonde link iets wat ik met mijn achterban-moderatoren/communicatie-commisie ga overleggen.

Gesloten