Sommige leden blijven niet ingelogd

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door toska » 22 mar 2015, 17:27

El torro schreef:
Mag ik hier even op reageren volgens @el torro zou er bij cookiesinstellingen www moeten bijstaan
En waar heb ik dat geschreven dan?
Het is wel veiliger maar niet verplicht heb ik ooit eens uitgezocht.

Wat hebben zoekrobots verder met je cookies te maken, dat snap ik ook niet helemaal?
sorry vergissingske

GoBien
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2008, 14:05

Re: Sommige leden blijven niet ingelogd

Bericht door GoBien » 17 sep 2015, 19:41

Als je het cookiedomein schrijft als .domein.ext dan geldt de cookie voor alle subdomeins dus ook www, forum, enzoverder. Maar als deze dan ook probleemloos werkt zonder enig subdomein dus http://domein.ext is mij ook niet heel duidelijk.

Sowieso is het best om altijd www.domein.ext te gebruiken. In je beheerderspaneel kan je de link aanpassen bij server name en dan bolletje bij forceer zetten.Dan zou hij altijd moeten de www er voor plakken.

De .htaccess methode kan dat natuurlijk nog veel effectiever oplossen, maar dat is iets meer technisch.
Via htaccess (of in mijn geval nginx config) kan je een mooie HTTP 301 moved permanently terugsturen alvorens er zelfs al enige PHP verwerking plaats vindt. Bespaart wat op resources en is dus sneller.

Overigens heeft dit niks te maken met Google crawlers.

Gesloten