Problemen op mijn forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
dezinvanluxe
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jul 2008, 09:00

Problemen op mijn forum

Bericht door dezinvanluxe » 10 dec 2014, 14:00

  • Adres van je forum: http://www.dezinvanluxe.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:3.0.11


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?

    Ik heb een 3-tal problemen met mijn forum.

    1: Het is namelijk zo dat in 1 van de 2 stijlen de foto's niet automatisch verkleinen, dit zou ik wel graag zien gebeuren.

    2: Wanneer men een zoekopdracht invoert komt men niet op de betreffende pagina van het topic terecht, maar op de eerste pagina van het topic. Dit zou ik graag anders zien.

    3: Wanneer er een bericht geplaatst is of iets dergelijks, wil het nog wel eens zo zijn dat vervolgens ipv de url mijndomein.nl/forum/10 de url mijndomein.nl/10 geopend wordt. Dit zou ik ook graag aangepast zien.


    Nu mijn vraag of iemand mij hierbij zou kunnen helpen...?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Problemen op mijn forum

Bericht door David » 10 dec 2014, 15:10

dezinvanluxe schreef: 1: Het is namelijk zo dat in 1 van de 2 stijlen de foto's niet automatisch verkleinen, dit zou ik wel graag zien gebeuren.
Ik neem aan dat je daar een modificatie voor hebt geïnstalleerd, die is dan waarschijnlijk maar op één stijl geïnstalleerd. Als je wat meer informatie geeft over de modificatie en de stijlen o.a. welke je gebruikt. Dan kunnen wij je gerichter helpen.
dezinvanluxe schreef: 2: Wanneer men een zoekopdracht invoert komt men niet op de betreffende pagina van het topic terecht, maar op de eerste pagina van het topic. Dit zou ik graag anders zien.


Hoe zoek je dan precies, met de zoek functie van het forum? Zoek je dan in een topic of in het algemeen? Hoe meer informatie hoe beter ;)
dezinvanluxe schreef: 3: Wanneer er een bericht geplaatst is of iets dergelijks, wil het nog wel eens zo zijn dat vervolgens ipv de url mijndomein.nl/forum/10 de url mijndomein.nl/10 geopend wordt. Dit zou ik ook graag aangepast zien.
Misschien kan je iets duidelijk uitleggen wat het probleem is, wat staat er op het domein waar verkeerd naar gelinkt wordt? Vermoedelijk een server instelling of cookie instelling, durf het met de huidige informatie nog niet met zekerheid te zeggen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

dezinvanluxe
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jul 2008, 09:00

Re: Problemen op mijn forum

Bericht door dezinvanluxe » 15 dec 2014, 17:45

David schreef:Ik neem aan dat je daar een modificatie voor hebt geïnstalleerd, die is dan waarschijnlijk maar op één stijl geïnstalleerd. Als je wat meer informatie geeft over de modificatie en de stijlen o.a. welke je gebruikt. Dan kunnen wij je gerichter helpen.
Ik durf zo niet te zeggen welke ik wel en niet geïnstalleerd heb... Waar kan ik dit gevonden krijgen? :oops:

David schreef:Hoe zoek je dan precies, met de zoek functie van het forum? Zoek je dan in een topic of in het algemeen? Hoe meer informatie hoe beter ;)

Ik zoek hierbij in het algemeen. Als ik bijvoorbeeld zoek op "Ferrari" en in het auto-topic komt er een bericht voorbij met daarin 'Ferrari', dan kom ik op de eerste pagina terecht van dat topic in plaats van op de plek in het topic waar die post staat...

David schreef:Misschien kan je iets duidelijk uitleggen wat het probleem is, wat staat er op het domein waar verkeerd naar gelinkt wordt? Vermoedelijk een server instelling of cookie instelling, durf het met de huidige informatie nog niet met zekerheid te zeggen.
Wanneer ik een topic bijvoorbeeld sluit of een reactie heb geplaatst in een topic, dan kan het voorkomen dat ik niet terug kom op de volgende link: http://www.dezinvanluxe.nl/forum/10/20321, maar op http://www.dezinvanluxe.nl/10/20321 (dus zonder 'forum' in de URL)...


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Bedankt alvast!

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Problemen op mijn forum

Bericht door David » 15 dec 2014, 18:50

dezinvanluxe schreef:
David schreef:Ik neem aan dat je daar een modificatie voor hebt geïnstalleerd, die is dan waarschijnlijk maar op één stijl geïnstalleerd. Als je wat meer informatie geeft over de modificatie en de stijlen o.a. welke je gebruikt. Dan kunnen wij je gerichter helpen.
Ik durf zo niet te zeggen welke ik wel en niet geïnstalleerd heb... Waar kan ik dit gevonden krijgen? :oops:
Kijk eens in je Beheerderspaneel onder het tabblad: .Mods daar zou een module moeten staat als het voor een modificatie is. Je ook eigenlijk moeten weten wat je op je forum hebt, probeer daar een lijstje van bij te houden. Altijd handig ;)
dezinvanluxe schreef:
David schreef:Misschien kan je iets duidelijk uitleggen wat het probleem is, wat staat er op het domein waar verkeerd naar gelinkt wordt? Vermoedelijk een server instelling of cookie instelling, durf het met de huidige informatie nog niet met zekerheid te zeggen.
Wanneer ik een topic bijvoorbeeld sluit of een reactie heb geplaatst in een topic, dan kan het voorkomen dat ik niet terug kom op de volgende link: http://www.dezinvanluxe.nl/forum/10/20321, maar op http://www.dezinvanluxe.nl/10/20321 (dus zonder 'forum' in de URL)...
Je links zijn sowieso geen standaard phpBB links, heb jij iets van een SEO installatie? Maar goed, ben jij je forum ooit begonnen zonder de map forum? En heb je die map forum misschien later aangemaakt?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

dezinvanluxe
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jul 2008, 09:00

Re: Problemen op mijn forum

Bericht door dezinvanluxe » 16 dec 2014, 12:10

David schreef:
dezinvanluxe schreef:
David schreef:Ik neem aan dat je daar een modificatie voor hebt geïnstalleerd, die is dan waarschijnlijk maar op één stijl geïnstalleerd. Als je wat meer informatie geeft over de modificatie en de stijlen o.a. welke je gebruikt. Dan kunnen wij je gerichter helpen.
Ik durf zo niet te zeggen welke ik wel en niet geïnstalleerd heb... Waar kan ik dit gevonden krijgen? :oops:
Kijk eens in je Beheerderspaneel onder het tabblad: .Mods daar zou een module moeten staat als het voor een modificatie is. Je ook eigenlijk moeten weten wat je op je forum hebt, probeer daar een lijstje van bij te houden. Altijd handig ;)
Ik zie onder ACP_CAT_MODS staan dat autoMOD, Forum Runner en daroPL_AntiSpam geïnstalleerd zijn... Verder zie ik het niet.
David schreef:
dezinvanluxe schreef:
David schreef:Misschien kan je iets duidelijk uitleggen wat het probleem is, wat staat er op het domein waar verkeerd naar gelinkt wordt? Vermoedelijk een server instelling of cookie instelling, durf het met de huidige informatie nog niet met zekerheid te zeggen.
Wanneer ik een topic bijvoorbeeld sluit of een reactie heb geplaatst in een topic, dan kan het voorkomen dat ik niet terug kom op de volgende link: http://www.dezinvanluxe.nl/forum/10/20321, maar op http://www.dezinvanluxe.nl/10/20321 (dus zonder 'forum' in de URL)...
Je links zijn sowieso geen standaard phpBB links, heb jij iets van een SEO installatie? Maar goed, ben jij je forum ooit begonnen zonder de map forum? En heb je die map forum misschien later aangemaakt?
[/quote]

Er is wel later een nieuwe voorpagina gemaakt waarbij gebruik gemaakt wordt van Joomla.


Ik hoop dat je me verder kunt helpen. Bedankt alvast!

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Problemen op mijn forum

Bericht door David » 16 dec 2014, 19:16

dezinvanluxe schreef: Ik zie onder ACP_CAT_MODS staan dat autoMOD, Forum Runner en daroPL_AntiSpam geïnstalleerd zijn... Verder zie ik het niet.
En wat staat er onder het tabblad: .Mods?


David schreef:
dezinvanluxe schreef:
David schreef:Misschien kan je iets duidelijk uitleggen wat het probleem is, wat staat er op het domein waar verkeerd naar gelinkt wordt? Vermoedelijk een server instelling of cookie instelling, durf het met de huidige informatie nog niet met zekerheid te zeggen.
Wanneer ik een topic bijvoorbeeld sluit of een reactie heb geplaatst in een topic, dan kan het voorkomen dat ik niet terug kom op de volgende link: http://www.dezinvanluxe.nl/forum/10/20321, maar op http://www.dezinvanluxe.nl/10/20321 (dus zonder 'forum' in de URL)...
Je links zijn sowieso geen standaard phpBB links, heb jij iets van een SEO installatie? Maar goed, ben jij je forum ooit begonnen zonder de map forum? En heb je die map forum misschien later aangemaakt?
dezinvanluxe schreef: Er is wel later een nieuwe voorpagina gemaakt waarbij gebruik gemaakt wordt van Joomla.


Ik hoop dat je me verder kunt helpen. Bedankt alvast!
Ik kan je misschien wel verder helpen, maar dan moet jij wel proberen mijn vragen te beantwoorden. Weet op het moment niet in welke richting ik moet zoeken, daarom probeer ik vragen te stellen die mij hopelijk iets wijzer maken. Wellicht geeft het mij een idee in welke richting ik moet zoeken.

Eerdere vragen:

Je links zijn sowieso geen standaard phpBB links, heb jij iets van een SEO installatie?
Ben jij je forum ooit begonnen zonder de map forum?
En heb je die map forum misschien later aangemaakt?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

dezinvanluxe
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 jul 2008, 09:00

Re: Problemen op mijn forum

Bericht door dezinvanluxe » 10 apr 2015, 08:47

Beste David,

excuses voor de hele late reactie... :oops:, maar hierbij mijn antwoorden:
David schreef:
dezinvanluxe schreef: Ik zie onder ACP_CAT_MODS staan dat autoMOD, Forum Runner en daroPL_AntiSpam geïnstalleerd zijn... Verder zie ik het niet.
En wat staat er onder het tabblad: .Mods?

Er is geen tabblad .Mods

Eerdere vragen:

Je links zijn sowieso geen standaard phpBB links, heb jij iets van een SEO installatie?
Ben jij je forum ooit begonnen zonder de map forum?
En heb je die map forum misschien later aangemaakt?
Er is volgens mij wel ooit een soort SEO installatie geweest om de phpBB links te veranderen zodat ze iets meer zoekmachine vriendelijk waren...

Ikzelf ben het forum niet begonnen, ik heb dan ook geen idee of er een map forum is.... Bedoel je een tabblad of niet?


Ik kan je eventueel wel inloggegevens sturen zodat je toegang hebt tot het forum enz.


Ik hoor graag van je, alvast bedankt :).

Gesloten