opties wijzigen in module

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Annavee
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 apr 2015, 14:42

opties wijzigen in module

Bericht door Annavee » 03 apr 2015, 14:49

  • Adres van je forum:
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik ben een besloten forum aan het opzetten voor hulpverleners en zou een aantal zaken inhoudelijk willen veranderen, maar weet niet goed waar te beginnen. Voorbeeld: in de module “wijzig profiel” zou ik een aantal opties willen verwijderen zonder de volledige module inactief te maken. Waar vind ik de aan te passen bestanden?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: opties wijzigen in module

Bericht door David » 03 apr 2015, 16:57

Wat wil je precies weghalen? Dan kunnen wij je wat beter helpen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Annavee
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 apr 2015, 14:42

Re: opties wijzigen in module

Bericht door Annavee » 03 apr 2015, 17:39

Bijvoorbeeld: in de module “profiel” zou ik de items “icq, aol, ...” willen verwijderen en alleen “website, woonplaats en beroep” overhouden.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: opties wijzigen in module

Bericht door David » 03 apr 2015, 19:49

Helaas is het niet zo makkelijk om deze opties te verwijderen, er zijn namelijk z'n 25 bestanden die hiermee te maken hebben. Daarnaast heb je deze optie ook in de database, je kan de opties echter wel uit je stijl halen. Dan kunnen gebruikers de opties niet meer invullen en je ziet de opties niet meer, in dit bericht heb ik iemand met een soort gelijke vraag al eens geholpen.

De delen codes die je moet verwijderen zijn waarschijnlijk niet het zelfde, maar de locaties ervan wel. Je moet de delen die je kwijt wilt verwijderen en de rest kan je laten staan ;) Hopelijk kom je er zo uit, succes!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Annavee
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 apr 2015, 14:42

Re: opties wijzigen in module

Bericht door Annavee » 03 apr 2015, 21:19

Bedankt, David! Onzichtbaar maken is ruim voldoende. Zeker als er anders aan 25 (?!) bestanden geprutst moet worden :( Ik probeer het na het weekend en laat je weten of het gelukt is. Prettig Paasweekend!

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: opties wijzigen in module

Bericht door David » 03 apr 2015, 21:20

Graag gedaan en jij ook prettig paasweekend ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Annavee
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 apr 2015, 14:42

Re: opties wijzigen in module

Bericht door Annavee » 07 apr 2015, 19:40

Hallo David

Ben aan het customizen geslagen, begonnen met wat eenvoudige zaken. Sommige dingen lukken, andere niet.

Wat lukt wel? Nieuw logo uploaden en inpassen, aanpassingen aan de teksten in een aantal bestanden van de taalmodule.

Wat lukt niet? Ik heb een aantal templates lichtjes aangepast, maar zie de veranderingen niet online.
Werkwijze:
1 aanpassingen aanbrengen in bestand + saven (voorbeeld: in index_body_html de titel ‘'”statistieken” uitgezet)
2 oorspronkelijke bestand online andere naam geven (makkelijk terug te zetten als het mis zou gaan)
3 uploaden aangepaste bestand met ftp
4 In browser op F5 klikken om de pagina opnieuw te laden
En er is niets veranderd ...

Ben ik iets vergeten?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: opties wijzigen in module

Bericht door El torro » 07 apr 2015, 19:43

Heb je dit gedaan?
Ga naar het Beheerderspaneel --> Stijlen
Selecteer Thema's, klik op ververs en bevestig de actie. Dan doe je hetzelfde met Templates. Ververs nu de website in je browser met Ctrl+F5. Voor FireFox gebruik je Ctrl+Shift+R.

Annavee
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 apr 2015, 14:42

Re: opties wijzigen in module

Bericht door Annavee » 07 apr 2015, 20:38

El torro schreef:Heb je dit gedaan?
Ga naar het Beheerderspaneel --> Stijlen
Selecteer Thema's, klik op ververs en bevestig de actie. Dan doe je hetzelfde met Templates. Ververs nu de website in je browser met Ctrl+F5. Voor FireFox gebruik je Ctrl+Shift+R.
Bedankt, El Torro, dit heeft gewerkt! In de handleiding staat: "Vergeet na het aanpassen van een template bestand niet deze te verversen.", maar ik wist niet wat dat betekende. Er staat trouwens "vernieuw" ipv "ververs".

Annavee
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 apr 2015, 14:42

Re: opties wijzigen in module

Bericht door Annavee » 07 apr 2015, 20:43

David schreef:Helaas is het niet zo makkelijk om deze opties te verwijderen, er zijn namelijk z'n 25 bestanden die hiermee te maken hebben. Daarnaast heb je deze optie ook in de database, je kan de opties echter wel uit je stijl halen. Dan kunnen gebruikers de opties niet meer invullen en je ziet de opties niet meer, in dit bericht heb ik iemand met een soort gelijke vraag al eens geholpen.

De delen codes die je moet verwijderen zijn waarschijnlijk niet het zelfde, maar de locaties ervan wel. Je moet de delen die je kwijt wilt verwijderen en de rest kan je laten staan ;) Hopelijk kom je er zo uit, succes!
Zoals beloofd: een update. Ik heb de opties verwijderd in ucp_profile_profile_info en nu zijn ze niet meer zichtbaar in het gebruikerspaneel. Goed, dus :)

Gesloten