[gesplitst] probleem na upgrade van 3.012 naar 3.13

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Foxer
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 apr 2015, 05:15

[gesplitst] probleem na upgrade van 3.012 naar 3.13

Bericht door Foxer » 26 apr 2015, 18:12

Theriddler schreef:
  1. Maak een Backup van alle bestanden en van de database.
  2. Download de volledige versie.
  3. Pak deze uit op je desktop en open de phpBB3 map.
  4. Verwijder daaruit het config.phpbestand, en de /images map, en de /files map.
  5. Via FTP verwijder je alles van jou forum installatie op de server BEHALVE het config.php bestand, en de /files, /images, and /store mappen.
  6. Via FTP upload de resterende bestanden en mappen (van eerder uit stap 3) naar de root van je forum.
  7. In de browser ga je naar http://www.example.com/yourforum/instal ... update.php
  8. Laat dit lopen tot het klaar is.
  9. Via FTP verwijder je de map /install/
  10. Je bent klaar
Ik doe precies wat je hebt geschreven en krijg dan de volgende foutmelding:

Language file ./language/nl_x_formal/common.php couldn't be opened.

Hierna slaat alles op slot met deze melding.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re:

Bericht door David » 27 apr 2015, 08:41

Foxer schreef:
Theriddler schreef:
  1. Maak een Backup van alle bestanden en van de database.
  2. Download de volledige versie.
  3. Pak deze uit op je desktop en open de phpBB3 map.
  4. Verwijder daaruit het config.phpbestand, en de /images map, en de /files map.
  5. Via FTP verwijder je alles van jou forum installatie op de server BEHALVE het config.php bestand, en de /files, /images, and /store mappen.
  6. Via FTP upload de resterende bestanden en mappen (van eerder uit stap 3) naar de root van je forum.
  7. In de browser ga je naar http://www.example.com/yourforum/instal ... update.php
  8. Laat dit lopen tot het klaar is.
  9. Via FTP verwijder je de map /install/
  10. Je bent klaar
Ik doe precies wat je hebt geschreven en krijg dan de volgende foutmelding:

Language file ./language//common.php couldn't be opened.

Hierna slaat alles op slot met deze melding.
Dat komt omdat je in 3.0.x het taalpakket van phpbbservice.nl hebt gebruikt, die maakt gebruik van de map nl_x_formal. 3.1.x heeft die map niet meer, als je die map tijdelijk aanmaakt en dan dezelfde taalbestanden die in de map nl in die map zet, dan is de foutmelding weg.

Daarna moet je zorgen dat je via je beheerderspaneel, tablad: Aanpasingen het juiste taalpakket selecteerd, dit om update problemen in de toekomst te voorkomen. Je kan het 'oude' taalpakket verwijdern via je beheerderspaneel en daarna mag je ook de map nl_x_formal weer verwijderen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Foxer
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 apr 2015, 05:15

Bericht door Foxer » 27 apr 2015, 19:50

Ik heb gedaan wat je schreef en krijg toch dezelfde melding.

Ik maak in de map /language/nl de map nl_x_formal aan en zet de bestanden die die in language/nl staan in de map nl_x_formal

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re:

Bericht door David » 28 apr 2015, 00:40

Foxer schreef:Ik heb gedaan wat je schreef en krijg toch dezelfde melding.

Ik maak in de map /language/nl de map nl_x_formal aan en zet de bestanden die die in language/nl staan in de map nl_x_formal
Je moet de map niet in language/nl aanmaken, maar in language, je moet daarnaast zorgen dat beide mappen language/nl en language/nl_x_formal dezelfde inhoud hebben.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Foxer
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 apr 2015, 05:15

Bericht door Foxer » 28 apr 2015, 16:54

Ik deed wat je (voor)schreef.

Nu krijg ik de volgende melding:
Fatal error: Uncaught exception 'Twig_Error_Loader' with message 'Unable to find template "bbcode.html" (looked into: ).' in /home/forumnaam/public_html/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php:202 Stack trace: #0 /home/forumnaam/public_html/forum/phpbb/template/twig/loader.php(106): Twig_Loader_Filesystem->findTemplate('bbcode.html') #1 /home/forumnaam/public_html/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php(138): phpbb\template\twig\loader->findTemplate('bbcode.html') #2 /home/forumnaam/public_html/forum/phpbb/template/twig/twig.php(387): Twig_Loader_Filesystem->getCacheKey('bbcode.html') #3 /home/forumnaam/public_html/forum/includes/bbcode.php(141): phpbb\template\twig\twig->get_source_file_for_handle('bbcode.html') #4 /home/forumnaam/public_html/forum/includes/bbcode.php(45): bbcode->bbcode_cache_init() #5 /home/forumnaam/public_html/forum/includes/functions_content.php(478): bbcode->bbcode('Uw==') #6 /home/forumnaam/public_html/forum/includes/functions_display.php(569): generate_text_for_display('[url=h in /home/forumnaam/public_html/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php on line 202
Ik heb er wel voor gekozen om de bestanden van de oude store map niet over te laten schrijven door de nieuwere.

Ik heb ook een test gedaan waarin ik de bestanden wel over liet schrijven, dit gaf hetzelfde resultaat.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: probleem na upgrade van 3.012 naar 3.13

Bericht door David » 28 apr 2015, 21:20

Blijkbaar is het een bekend probleem volgens het onderwerp kan je het oplossen door dat bestand in je template map te zetten. Ik vermoed dat je een leeg HTML bestand met de naam bbcode kan gebruiken... Het is het proberen waard denk ik ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Foxer
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 apr 2015, 05:15

Bericht door Foxer » 30 apr 2015, 06:15

Kwestie van alle roots in de foutmelding volgen en daar het lege bestand inzetten?
Thebbcode.html error is something that has been a problem for years. One solution, not ideal, is to copy that file into the template folder of each of the other styles.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: probleem na upgrade van 3.012 naar 3.13

Bericht door Theriddler » 30 apr 2015, 08:52

Het probleem is ook een oorzaak van niet de stijl standaard op prosilver hebben gezet tijdens updaten.
Vaak zie je deze stap al snel over het hoofd. Subsilver2 heeft standaard in het pakket nog geen template bestanden, wel thema bestanden.

Gebruik het volgende script om voor iedere gebruiker en het forum de standaard stijl op prosilver te zetten om het probleem op te lossen:

https://www.phpbb.com/community/viewtop ... stom_style

Maak een nieuw php bestand aan in notepad++ en sla dit op als fix.php
Knip en plak de php code (welke op de pagina staat van de link) in notepad++ en sla deze op.
Upload dit bestand naar de root van je forum en voer deze uit door achter je forum adres /fix.php te typen.
na het uitvoeren verwijder je het bestandje weer van de server.
Open de map cache en verwijder daar alles uit behalve .htaccess en index.html

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re:

Bericht door David » 30 apr 2015, 08:55

Foxer schreef:Kwestie van alle roots in de foutmelding volgen en daar het lege bestand inzetten?
Thebbcode.html error is something that has been a problem for years. One solution, not ideal, is to copy that file into the template folder of each of the other styles.
Nee, je hoeft het bestand alleen in styles/jouw_stijl/template te zetten. Daarna wel even de cache/buffer legen
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Foxer
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 apr 2015, 05:15

Bericht door Foxer » 30 apr 2015, 19:22

Jammer maar helaas...

Foxer
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 apr 2015, 05:15

Bericht door Foxer » 04 mei 2015, 19:42

Het is helaas niet gelukt. Ik heb wel een andere style (we_clearblue) geïnstalleerd, die geeft wel de gewenste verbeteringen.

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: [gesplitst] probleem na upgrade van 3.012 naar 3.13

Bericht door Solidjeuh » 04 mei 2015, 22:26

Ondertussen is er alweer een kleine update (3.0.14)
Maar is snel gedaan :)
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Gesloten