Whois werkt plotseling niet meer

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
jaap57
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 sep 2009, 22:00

Whois werkt plotseling niet meer

Bericht door jaap57 » 16 mei 2015, 09:40

Event. modificaties op je forum:
Al vele maanden een mod voor het resizen van pictures
Wanneer ontstond het probleem?
enkele weken geleden
phpBB versie:
3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
nee

Wat is het probleem?[/list]
Als ik als webmaster inlog en "wie is er on line " aanklik, dan krijg ik zoals gebruikelijk de lijst van ingelogde personen. Als ik dan op "Wois" klik, dat kreeg ik vroeger informatie over het ipadres van de betreffende persoon. Dat is plotseling afgelopen en ik krijg nu:
Query terms are ambiguous. The query is assumed to be:
# "n 85.14.238.265"
Of die "n" voor het ipadres er vroeger ook al was is me niet bekend. Evenmin of dit het probleem veroorzaakt.
In ieder geval krijg ik nu op iedere Query het zelfde antwoord. Iemand een idee?

jaap57
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 sep 2009, 22:00

Re: Whois werkt plotseling niet meer

Bericht door jaap57 » 11 jun 2015, 07:34

Niemand??

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Whois werkt plotseling niet meer

Bericht door Theriddler » 11 jun 2015, 09:31

Het kan zijn dat de host poort 43 blokkeert

Zie: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p13451741

en probeer dat test script eens van noxwizard.

jaap57
Berichten: 186
Lid geworden op: 29 sep 2009, 22:00

Re: Whois werkt plotseling niet meer

Bericht door jaap57 » 14 jun 2015, 07:59

Bedankt voor de hulp. Het wordt wel erg vreemd. Na het runnen van het daar gepresenteerde script krijg ik netjes het antwoord dat ik volgens noxwizard zou moeten krijgen. Poort 43 is dus kennelijk niet geblokkeerd.

Daarna heb ik in het script het ip adres vervangen door een bestaand en voor mij bekend adres. Het antwoord blijft:
Query terms are ambiguous. The query is assumed to be:
Het ligt dus kennelijk niet aan het forum. Als het aan WHOIS ligt, dan zou iedereen het probleem moeten hebben... Maar wat zou mijn provider er mogelijkerwijs mee te maken kunnen hebben? Uiterst merkwaardig :o

Gesloten