BBCode Tags om zeep

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
DonWoozy
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 sep 2013, 08:51

BBCode Tags om zeep

Bericht door DonWoozy » 05 jun 2015, 13:41

  • Adres van je forum: http://www.kwebbelforum.com

    Event. modificaties op je forum:
    Topic Starter
    ReIMG Image Resizer
    Red Blinking PM MOD
    Quick Title Edition
    Prime Notify
    Activity Stats MOD
    Default Random 'No Avatar'
    Former Account Stats
    Invitation Enrollment
    Location on registration
    Last Active Topics jQuery
    phpBB Gallery
    Birthday on registration
    phpBB mChat
    Share On
    Simple Image Upload
    Tapatalk
    BBcode Buttons on Quick Reply

    Wanneer ontstond het probleem?
    Toen ik iets te enthousiast bbcode-tags aan het opschonen was.

    phpBB versie:
    3.0.12

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    teveel om op te noemen helaas

    Wat is het probleem?
    Nadat ik iets te enthousiast bbcode-tags aan het opruimen geweest was na een deinstall van een mod
    krijg ik 1 of 2 bbcode-tags niet meer opnieuw toegevoegd aan de BBCode lijst in de ACP. Iedere keer
    wanneer ik dit wil doen krijg ik de onderstaande melding:

    Code: Selecteer alles

    De BBCode-tagnaam die je selecteerde bestaat reeds.
    Ook krijg ik iedere keer bij het posten met bijv. een quote tag erin de volgende melding bovenaan in het
    scherm, ik vermoed dat dit wat met elkaar te maken heeft maar ik krijg het niet opgelost.

    Code: Selecteer alles

    [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/message_parser.php on line 69: preg_match(): No ending delimiter '.' found

DonWoozy
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 sep 2013, 08:51

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door DonWoozy » 08 jun 2015, 09:48

iemand een idee??

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door Theriddler » 08 jun 2015, 10:00

waarschijnlijk komt dit door deze modificatie Advanced BBCode Box 3
en is deze geinstalleerd met automod en na deinstallatie met automod ontstaan deze fouten.

De modificatie is door automod niet goed verwijderd, het enige wat ik je kan adviseren is
De installatie handleiding van die mod bij de hand te nemen , install_ABBC3.xml openen met een browser
en alle bestanden die bewerkt zouden moeten worden na te lopen. bewerk de bestanden met notepad++ (zie onderschrift) en upload het bewerkte bestanden/bestanden terug naar de juiste locatie.

Ik gok in includes/message_parser.php dat daar het probleem ook ligt en daar nog code inzit van de ABB3 mod.

en welke bbcode's wilde je weer toevoegen ?

DonWoozy
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 sep 2013, 08:51

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door DonWoozy » 08 jun 2015, 11:45

Ik heb het gehele install script van de ABBC3 nagekeken en mijn bestanden gechecked maar daar zit
echt niets meer in. Wat ik ondertussen wel heb uitgevonden is dat de BBCodes direct in de tabel
phpbb_bbcodes gezet worden. Ik vrees dat daar ergens iets niet goed gaat. Enig idee?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door Theriddler » 08 jun 2015, 12:17

heb je ook het installatie script install_abbc3.php van die mod gedraaid om te deinstalleren ?

DonWoozy
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 sep 2013, 08:51

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door DonWoozy » 08 jun 2015, 12:55

die wordt toch uitgevoerd wanneer je de uninstall doet via AutoMOD?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door Theriddler » 08 jun 2015, 13:22

dat zou normaal moeten zijn idd, maar als het niet zo veel bbcodes zijn kun je zo ook handmatig uit de tabel
phpbb_bbcodes verwijderen. Maak wel voordat je begint een backup van die tabel.

of via een sql query:

Code: Selecteer alles

DELETE FROM phpbb_bbcodes WHERE bbcode_tag = 'x';
verander x naar de naam van die bbcode.


Als je nog steeds een foutmelding krijgt van message_parser.php dan is het wellicht verstandig deze te vervangen voor een versie uit een phpbb pakket download.

Kom je er echt niet uit, dan kun je me per PB een bericht sturen met de ftp inloggegevens ,database toegang (host inlog gegevens of directe link naar phpmyadmin) en een oprichters saccount van het forum.

DonWoozy
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 sep 2013, 08:51

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door DonWoozy » 08 jun 2015, 14:13

ik ben nu nog verder van de pad, ik heb de install nog eens gedaan van de mod via AutoMOD en
vervolgens een uninstall met het install/uninstall script van ABBC3 maar nu heb ik alleen nog de
center tag de rest is volledig weg.

Is er een mogelijkheid om alle users en posts te exporteren en vervolgens een volledig schone install
van forum en DB te doen en dan de users en posts opnieuw te importeren?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door Theriddler » 08 jun 2015, 16:35

Maak voordat je aan de slag gaat een algehele backup van alle bestanden en mappen en van de database met phpmyadmin of als deze erg groot is met mysqldumper.
  • Download het volledige pakket van phpbb 3.0.14.
  • Pak dit bestand lokaal op de pc uit en open de phpbb3 map.
  • Verwijder daarin het config.php bestand, en de /images en /files mappen van het pakket.
  • Via FTP of SSH upload de overige bestanden en mappen naar de root van je forum, overschrijf bestaande bestanden.
  • Ga naar: http://<pad_naar_jouw_forum>/install/database_update.php
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Verwijder dan de map install van je server.
  • Klaar.
Je hebt nu als het goed is je forum (werkend) terug met behoud van alle gebruikers en berichten maar zonder enige modificaties die je hiervoor misschien had aangebracht

Gebruik alleen een goede FTP of SSH programma zoals FileZilla, om bestanden over te brengen. Andere vaak Standaard Bestands overdracht gereedschapen van hosts kunnen problemen geven

DonWoozy
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 sep 2013, 08:51

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door DonWoozy » 16 jun 2015, 16:03

Deze optie is misschien niet een heel goed idee want er zijn aardig wat mods aanwezig op het forum,
deze mods zijn stuk voor stuk geschikt voor PHPBB 3.0.12. Ik sta een beetje sceptisch tegenover een
update naar een nieuwere versie. Daarbij komt ook dat ik het forum al eens volledig opnieuw heb
geinstalleerd met versie 3.0.12 en dat heeft blijkbaar ook niet geholpen. Ondertussen is mijn huidige
conclusie dat het ergens in de database moet zitten.

Huidig error die op treed is de volgende:

Code: Selecteer alles

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 1341: base64_encode() expects parameter 1 to be string, array given
Het vreemde is dat dit alleen is wanneer ik de [quote="username"] en [quote] tags gebruik. De rest
van de BBCodes zijn allemaal in orde!

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door Theriddler » 16 jun 2015, 19:07

Ik neem aan dat je alle wijzigen van Advanced BBCode Box 3 mod met de installatie handleiding van die mod ongedaan hebt gemaakt ?

Open: includes/functions_content.php

Zoek en verwijder:

Code: Selecteer alles

// MOD : MSSTI ABBC3 - Start
			global $abbcode;
			// We need to check if ABBC3 is properly initialized for attached images and the ABBC3 img resizer
			if (@$config['ABBC3_MOD'])
			{
				// For attached images being resized in private messages only when bbcodes are not present
				if (!class_exists('abbcode'))
				{
					include($phpbb_root_path . 'includes/abbcode.' . $phpEx);
				}
				// For attached image resizer regular messages when bbcodes are not present
 				if ($abbcode->abbcode_config['S_ABBC3_RESIZE'] && !isset($template->_rootref['S_ABBC3_RESIZE']) && ($display_cat == ATTACHMENT_CATEGORY_IMAGE || $display_cat == ATTACHMENT_CATEGORY_THUMB))
 				{
					$abbcode->abbcode_init();
 				}
			}
// MOD : MSSTI ABBC3 - End

want de standaard BBcode's zijn hardcoded in de php bestanden en staan dus niet in de database
de tabel phpbb_bbcodes bewaard alleen alle custom bbcodes die zelf aangemaakt zijn via het admin paneel.

DonWoozy
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 sep 2013, 08:51

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door DonWoozy » 17 jun 2015, 13:02

Dat heb ik ondertussen allemaal gecontroleerd en er is in de installatie niets mis wat ik zo zie maar goed
er is natuurlijk zoveel PHP code dat je gemakkelijk iets over het hoofd kan zien. Wil je een inhoud van
een bepaalde file of files zien?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door Theriddler » 17 jun 2015, 13:18

in /includes/functions_content.php

Kun je dan de 1e 10 regels van de code welke boven line 1341 staan en de 10 regels die daaronder staan plaatsen tussen de code tags, en of nog beter de gehele inhoud in onze Code dump plaatsen en de link daarna terugposten.

DonWoozy
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 sep 2013, 08:51

Re: BBCode Tags om zeep

Bericht door DonWoozy » 03 jul 2015, 13:22

Ok dit topic mag dicht ik heb dit gelukkig al kunnen fixen. Vraag me niet exact hoe want dat weet ik niet meer sorry

Gesloten