problemen met update

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
JackS
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2015, 22:16

problemen met update

Bericht door JackS » 01 aug 2015, 08:17

  • Adres van je forum: http://kerkrade-west.nl/phpBB-NL/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?bij update naar nieuwe versie
    phpBB versie:


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Programma krijgt bij het automatisch updaten van het forum geen toegang bij het verzamelen van bestandsverschillen.

Jack

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: problemen met update

Bericht door El torro » 01 aug 2015, 08:59

Je zit wat te knoeien met de versies, controleer eens welk pakket je hebt genomen.

Zo te zien moet je eerst naar 3.0.13 en jij hebt 13.+ nog iets gekozen.
Misschien komt het daardoor.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: problemen met update

Bericht door Theriddler » 01 aug 2015, 12:34

El torro schreef:Zo te zien moet je eerst naar 3.0.13 en jij hebt 13.+ nog iets gekozen.
Uhm niet om het 1 of ander maar volgens mij draait hij al 3.0.13, waar zie jij 13.+ ?

Het lijkt me meer een permissie probleem op de mappen /cache, /files, /store en /styles
en dat het update script daardoor geen toegang heeft tot de bestanden om deze te controleren.
Waarschijnlijk ben je geen eigenaar van die folders maar bijv apache.

kun je eens proberen op deze mappen via verkenner in het host paneel de mappen een 'reset ownership' te geven.

http://www.ipserverone.info/control-pan ... rectadmin/

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: problemen met update

Bericht door El torro » 01 aug 2015, 13:15

Uhm niet om het 1 of ander maar volgens mij draait hij al 3.0.13, waar zie jij 13.+ ?
In de install folder die deze morgen nog online stond :lol:

JackS
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2015, 22:16

Re: problemen met update

Bericht door JackS » 02 aug 2015, 10:43

het systeem functioneerde perfect op versie 3.0.12. Dit is de eerste update van het programma van 12 naar 13 en dan van 13 naar 14 (is de bedoeling). Bij de eerste update liep alles naar wens totdat bestanden gecontroleerd moesten worden. Om onduidelijke redenen is het niet mogelijk gebleken de gewenste verbinding te maken.
IK heb mijn provider StratoAG verzocht te kijken naar de toegangsrechten, zelf kan ik die niet veranderen.

Is er een veilige methode om de update handmatig af te ronden?

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: problemen met update

Bericht door Theriddler » 02 aug 2015, 15:02

JackS schreef:Is er een veilige methode om de update handmatig af te ronden?
Zijn er modificaties geinstalleerd ?

Als het antw ja is dan verlies je deze met onderstaande methode.

Als het antw nee is dan is onderstaande manier de beste en snelste manier om te updaten.

Maak voordat je aan de slag gaat een algehele backup van alle bestanden en mappen en van de database met phpmyadmin of wanneer deze te groot is met mysqldumper.

(mocht je mysqldumper gebruikt hebben, dan kun je met Bigdump.php de database terugzetten).
  • Download het volledige pakket van phpbb 3.0.14.
  • Pak dit bestand lokaal op de pc uit en open de phpbb3 map.
  • Verwijder daarin het config.php bestand, en de /images en /files mappen van het pakket.
  • Via FTP of SSH upload de overige bestanden en mappen naar de root van je forum, overschrijf bestaande bestanden.
  • Ga naar: http://<pad_naar_jouw_forum>/install/database_update.php
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Verwijder dan de map install van je server.
  • Klaar.
Je hebt nu als het goed is je forum (werkend) terug met behoud van alle gebruikers en berichten maar zonder enige modificaties die je hiervoor misschien had aangebracht

Gebruik alleen een goede FTP of SSH programma zoals FileZilla, om bestanden over te brengen. Andere vaak Standaard Bestands overdracht gereedschapen van hosts kunnen problemen geven

JackS
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2015, 22:16

Re: problemen met update

Bericht door JackS » 03 aug 2015, 18:55

Update verder prima verlopen, alle gegevens zijn bewaard gebleven. Bedankt voor jullie hulp.

Jack

Gesloten