Graag updaten en wat foutmeldingen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ivonnewierink
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 sep 2013, 13:59

Graag updaten en wat foutmeldingen

Bericht door ivonnewierink » 06 okt 2015, 11:10

  • Adres van je forum: http://www.stockfotografie.pro/
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:3.0.12


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
Zou iemand mij alsjeblieft willen helpen met het updaten naar de nieuwste versie PHPBB ?

Ik krijg ook 2 foutmeldingen waar ik geen raad mee weet :roll: :

De HTTP input karakter conversie is niet juist geconfigureerd
mbstring.http_input must be set to pass worden ingesteld. Je kunt de huidige waarde controleren op de PHP informatie pagina.


De HTTP output karakter conversie is niet juist geconfigureerd
mbstring.http_output moet op pass worden ingesteld. Je kunt de huidige waarde controleren op de PHP informatie pagina.

Verder heb ik (al een paar jaar) het probleem dat wanneer iemand zich aanmeldt, hij/zij geen bevestigingsmail krijgt. Ik moet iemand dus altijd handmatig toevoegen. Daar is in het verleden al eens naar gekeken, maar voor het geval er nieuw inzicht is, dan houdt ik mij van hart aanbevolen ;)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Graag updaten en wat foutmeldingen

Bericht door David » 06 okt 2015, 12:05

Die foutmeldingen worden opgelost als je je forum update, als ik het mij goed herinner was het iets met php 5.6 die niet helemaal goed samen werkte met phpBB. Heb de foutmeldingen zelf ook gehad op mijn forum en bij 3.0.14 had ik er geen last meer van ;)

Naar welke versie wil je updaten, heb je bijvoorbeeld al eens gekeken naar 3.1.6? Weet niet of je modificaties hebt op je forum of andere wijzigingen?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

ivonnewierink
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 sep 2013, 13:59

Re: Graag updaten en wat foutmeldingen

Bericht door ivonnewierink » 06 okt 2015, 12:14

Dag David, Wat mij betreft de nieuwste versie, en ik heb helemaal geen modificaties op het forum.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Graag updaten en wat foutmeldingen

Bericht door David » 06 okt 2015, 12:21

Als je geen modificatie of andere wijzigen hebt dan kan je dit stappenplan volgen. Maak een back-up van je database en bestanden voor je eraan begint. Lees het stappenplan even een paar keer aandachtig door ;) Mocht je daarna nog vragen hebben, dan kan je die hier altijd stellen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

ivonnewierink
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 sep 2013, 13:59

Re: Graag updaten en wat foutmeldingen

Bericht door ivonnewierink » 06 okt 2015, 18:36

Oei, ik begrijp dat ik het zelf moet doen. Dat wordt nog spannend. Ik laat het nog wel weten dan,
Vriendelijke groet,
Ivonne

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Graag updaten en wat foutmeldingen

Bericht door El torro » 06 okt 2015, 19:09

Als je het vraagt is er altijd wel iemand die wil helpen hoor ;)

Maak in ieder geval eerst een goede backup!!

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Graag updaten en wat foutmeldingen

Bericht door David » 06 okt 2015, 19:36

Moeten is een groot woord natuurlijk, maar je ziet hier in het support onderdeel en daar krijg je natuurlijk support :D Weet dat je in het verleden gebruik hebt gemaakt van het service team, dat kan en mag nog steeds (moet je wel een service aanvraag plaatsen in het daarvoor bestemde forumonderdeel). Aangezien je vraag hier staat kon ik proberen of je er met support uitkomt ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten