upgrade lukt ons niet.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
remb0
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2016, 11:19

upgrade lukt ons niet.

Bericht door remb0 » 17 jan 2016, 11:31

  • Adres van je forum: http://domoticz.com/forum
    Event. modificaties op je forum:
    • Last Active Topics
      Share On
      UMIL - Unified Mod Install Library
      phpBB Tracker
      IP Search
      Prime Notify
      Topic solved
      Tapatalk

    Wanneer ontstond het probleem?
    bij het upgraden
    phpBB versie:
    3.0.12

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Dat is niet gelukt.
    Wat is het probleem?
De software is verourderd waardoor een update noodzakelijk is.
Omdat het forum veel gebruikt wordt was downtime geen optie en zijn we met een backup op een testomgeving aan de slag gegaan.
Maar automatisch updaten is geen mogelijkheid. dus hebben we verschillende trajecten geprobeerd.

3.0.12 > 3.0.14 > nieuw.
nieuwe installatie en backup van oude importeren. noem maar op. (omdat dit inmiddels al een tijd terug is weet ik niet elke stap meer exact en hebben we het uiteindelijk opgegeven.

De reden waarom het updaten n9iet werkt is door aanpassingen van mods of extra's als phptracker.
ook dit is uitgeschakeld of verwijderd.

eind van het liedjes zijn we er niet uitgekomen.

Vandaar mijn vraag hier of er iemand is die zin en tijd heeft om mee te kijken en te helpen om ons forum weer up to date te krijgen.
Niet alleen de ophoging van het versie nummer (wat ons uiteindelijk wel gelukt is maar ook dat het werkend is. acp en het inloggen enz.


Hopelijk voldoe ik aan de gestelde eisen en staat dit op de juiste plek. zoniet dan hoor ik dat graag.
Het liefst had ik de support vraag bij service gezet. maar ik voldoe nog niet aan de 5 berichten. en om nu dit forum onder te spammen lijkt me nou ook niet de bedoeling. :P

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: upgrade lukt ons niet.

Bericht door El torro » 17 jan 2016, 11:46

Waarom updaten naar een versie die niet meer ondersteund wordt?
Ga direct naar versie 3.1

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: upgrade lukt ons niet.

Bericht door David » 17 jan 2016, 14:06

El torro schreef:Waarom updaten naar een versie die niet meer ondersteund wordt?
Ga direct naar versie 3.1
Misschien moet je wat je nu zegt iets beter toelichten, want nu lijkt het net of TS 3.0.x niet meer mag gebruiken. Dat kan in principe nog wel, maar de 3.0.x lijn is sinds vorige maand EOL wat betend dat er geen veiligheidsupdates en/of bug updates komen. Er wordt door de ontwikkelaars niet meer aan deze versie gewerkt, dat geldt ook voor stijlen en modificaties.

Je kan de 3.0.x lijn dus nog gebruiken en voorlopig is er nog support te krijgen voor 3.0. Maar, het is inderdaad beter om naar 3.1 te gaan en sterk te overwegen te updaten naar 3.1 ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten