Foutief geplaatste google adds?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Inge+
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2016, 15:32

Foutief geplaatste google adds?

Bericht door Inge+ » 28 apr 2016, 15:51

Sinds een grote update van mijn forum in 2014 heb ik nauwelijks nog inkomsten van de adds. Helaas bezit ik zelf niet de kennis om het eea uit te voeren dus heeft iemand anders dit toen voor mij gedaan. Omdat de inkomsten variabel waren naar gelang de tijd van het jaar, heb ik er toen niet zo'n aandacht aan besteed. Maar na verloop van tijd viel het mij op dat het laag bleef. Eerst dacht ik nog dat het mogelijk zou liggen aan dat velen de adds uitschakelen, maar daar ligt het toch niet aan. Ik heb hulp gevraagd op het google adsense forum en daar wist men mij te melden dat de adds te dicht op aanklikbare gedeeltes staat. Waarschijnlijk staan ze in de andere layouts van het forum wel juist omdat ik daarvan nog wel iets ontvang. Een groot probleem want onderhand levert het forum niets meer op en kan ik de kosten van de hosting zelf betalen. Ik ben zelf helaas niet in staat om iets te veranderen.
Wie kan mij helpen?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Foutief geplaatste google adds?

Bericht door Ger » 28 apr 2016, 16:01

Verplaatst naar support
- Ger
Paar dingen:
1. Vul even de support template in aub:

Code: Selecteer alles

[list][b]Adres van je forum:[/b] http://
[b]Event. modificaties op je forum:[/b]
[b]Wanneer ontstond het probleem?[/b]
[b]phpBB versie:[/b]


[b]Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?[/b]
[b]Wat is het probleem?[/b][/list]
Geef in dit geval ook even specifiek aan hoe je de advertenties ingeregeld hebt en welke stijl je gebruikt.

2. Google Adsense levert de laatste tijd sowieso nog nauwelijks iets op. Dat geldt voor vrijwel iedereen. Vaak werkt sponsoring van aan jouw onderwerp gerelateerde bedrijven beter.

3. Ik zie geen advertenties op jouw forum verschijnen, wel een leeg blok. Ook met Adsense uitgeschakeld. Wellicht is dat onderdeel van je probleem.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Foutief geplaatste google adds?

Bericht door El torro » 28 apr 2016, 16:14

Er staan 2 advertentie blokken helemaal onderaan, ik zou er minstens 1 bovenaan plaatsen.

Verder bij de instellingen van google zelf bepaalde adds blokkeren, b.v. datingsites

Inge+
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2016, 15:32

Re: Foutief geplaatste google adds?

Bericht door Inge+ » 28 apr 2016, 16:15

Adres van je forum: http://www.kippenforum.nl
Wanneer ontstond het probleem? Probleem ontstaan april 2014
phpBB versie: phpBB 3.0.12

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Sindsdien geen wijzigingen
Wat is het probleem? Geen inkomsten van google-adds

Geïnstalleerde stijlen

prosilver Special Edition * 14995 gebruikers standaardstijl
prosilver 83 gebruikers
rain_forest 45 gebruikers
subsilver2 65 gebruikers

Zelf zie ik wel advertenties
Afbeelding

De adds staan al sinds 2007 op deze plekken

Inge+
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2016, 15:32

Re: Foutief geplaatste google adds?

Bericht door Inge+ » 28 apr 2016, 16:39

Ik mag geen PB versturen hier?

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Foutief geplaatste google adds?

Bericht door Jim » 28 apr 2016, 19:09

Ik zie wel gewoon advertenties.. misschien heb je qua inkomsten last van het feit dat veel mensen tegenwoordig Adblockers gebruiken die automatisch veel advertenties voor hen laat verdwijnen.

Afbeelding

Wat de PBs betreft, volgens mij is het hier zo geregeld dat je pas na 5 berichten geplaatst te hebben op het forum je zelf een PB mag versturen. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Inge+
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2016, 15:32

Re: Foutief geplaatste google adds?

Bericht door Inge+ » 28 apr 2016, 22:25

Het is wel heel toevallig dat mijn inkomsten na die update zijn gedaald terwijl ik tot net daarvoor nog hoge inkomsten had.

Gesloten