Bestanden als pdf e.d. up en down loaden door gebruikers.

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
AircooledBjorn

Bestanden als pdf e.d. up en down loaden door gebruikers.

Bericht door AircooledBjorn » 11 apr 2005, 16:02

Hallo!

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn forum kan uitbreiden zodat mensen bestanden als pdf doc ect. ect. kan up en down loaden?

Alvast bedankt,

Bjorn! :wink:

abcde

Bericht door abcde » 11 apr 2005, 16:05

Met de attachment mod (of een mod enaamd file mod).
Bijna 1500 posts!

AircooledBjorn

Bericht door AircooledBjorn » 11 apr 2005, 16:19

Bedankt abcd!

Staat dat standaard tussen de files van het forum of moet ik dat ergens downloaden en tussen de forum files klappen??

Weet je misschien een tutorial hierover?

Alvast bedankt, Bjorn! :wink:

abcde

Bericht door abcde » 11 apr 2005, 16:23

Het is abcde. :wink:

Je moet de mod installeren, [de mod vindt je op opentools.de], dan instaleren, hier is een tutorial: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=24 .
Bijna 1500 posts!

AircooledBjorn

Bericht door AircooledBjorn » 11 apr 2005, 16:31

Grote klasse abcde!

Ik gaat er even mee stoeien!

Mijn dank is zeer groot! :thumb:

Groetjes Bjorn! :wink:

abcde

Bericht door abcde » 11 apr 2005, 16:36

Graag gedaan, veel succes, en als het niet lukt post je hier je vragen. :wink:
Bijna 1500 posts!

AircooledBjorn

Bericht door AircooledBjorn » 11 apr 2005, 17:45

OK abcde,

Het eerste probleempje, het hele zooitje staat nu bij het forum, alle opties e.d. zie ik staan bij het Administration gedoe.

Nu krijg ik alleen bij sommige functies deze fout:

Fatal error: Call to undefined function: get_var() in /var/www/n/webadres.nl/HTML/admin/admin_attach_cp.php on line 62

De rode text verandert per functie. Moet ik hier soms de CHMod aanpassen of is het iets anders???

Wederom bijvoorbaat hartelijk dank!

Edit---> Bij Administration ---> Attachments ---> Managment krijg ik een keuze veld zonder text. Ik weet hier dus niet wat er aan te passen valt.... :roll: Wie-o-wie weet hier meer over? :cry:

abcde

Bericht door abcde » 11 apr 2005, 19:39

Probeer maar inderdaad CHMOD-den; en check of alles goed is geupload!

Die lege keuze komt waarschijnlijk doordat je een language file niet hebt geupload of je een stap in het modden hebt overgeslagen.

Let op: als je geen andere mods op je forum hebt kun je de premodded attachment files van Acyd Burn gebruiken. (Of een premodded phpBB versie :wink: ).
Bijna 1500 posts!

AircooledBjorn

Bericht door AircooledBjorn » 11 apr 2005, 19:45

UHmn misschien een nare vraag maar dat modden is dat dit bijv:

#

FIND - Line 189
Code:

$to = $cc = $bcc = '';
// Build to, cc and bcc strings
@reset($this->addresses);
while (list($type, $address_ary) = each($this->addresses))
{
@reset($address_ary);
while (list(, $which_ary) = each($address_ary))
{
$$type .= (($$type != '') ? ',' : '') . (($which_ary['name'] != '') ? '"' . $this->encode($which_ary['name']) . '" <' . $which_ary['email'] . '>' : '<' . $which_ary['email'] . '>');
}
}

// Build header
$this->extra_headers = (($this->replyto != '') ? "Reply-to: <$this->replyto>\n" : '') . (($this->from != '') ? "From: <$this->from>\n" : "From: <" . $board_config['board_email'] . ">\n") . "Return-Path: <" . $board_config['board_email'] . ">\nMessage-ID: <" . md5(uniqid(time())) . "@" . $board_config['server_name'] . ">\nMIME-Version: 1.0\nContent-type: text/plain; charset=" . $this->encoding . "\nContent-transfer-encoding: 8bit\nDate: " . gmdate('D, d M Y H:i:s Z', time()) . "\nX-Priority: 3\nX-MSMail-Priority: Normal\nX-Mailer: PHP\nX-MimeOLE: Produced By phpBB2\n" . trim($this->extra_headers) . (($cc != '') ? "Cc:$cc\n" : '') . (($bcc != '') ? "Bcc:$bcc\n" : '');

$empty_to_header = ($to == '') ? TRUE : FALSE;
$to = ($to == '') ? (($board_config['sendmail_fix'] && !$this->use_smtp) ? ' ' : 'Undisclosed-recipients:;') : $to;

REPLACE WITH
Code:

$to = $this->addresses['to'];

$cc = (count($this->addresses['cc'])) ? implode(', ', $this->addresses['cc']) : '';
$bcc = (count($this->addresses['bcc'])) ? implode(', ', $this->addresses['bcc']) : '';

// Build header
$this->extra_headers = (($this->reply_to != '') ? "Reply-to: $this->reply_to\n" : '') . (($this->from != '') ? "From: $this->from\n" : "From: " . $board_config['board_email'] . "\n") . "Return-Path: " . $board_config['board_email'] . "\nMessage-ID: <" . md5(uniqid(time())) . "@" . $board_config['server_name'] . ">\nMIME-Version: 1.0\nContent-type: text/plain; charset=" . $this->encoding . "\nContent-transfer-encoding: 8bit\nDate: " . date('r', time()) . "\nX-Priority: 3\nX-MSMail-Priority: Normal\nX-Mailer: PHP\nX-MimeOLE: Produced By phpBB2\n" . $this->extra_headers . (($cc != '') ? "Cc: $cc\n" : '') . (($bcc != '') ? "Bcc: $bcc\n" : '');

:roll:

abcde

Bericht door abcde » 11 apr 2005, 19:46

Ik snap je vraag niet helemaal.
Bijna 1500 posts!

AircooledBjorn

Bericht door AircooledBjorn » 11 apr 2005, 19:51

X-cuse abcde!
of je een stap in het modden hebt overgeslagen.
Het begrip "modden" is dat al die php codes verander als hierboven ??? Op deze pagina staat dat hele spul. Ik heb nu diverse php pagina`s gedownload naar dreamweaver op de codes te veranderen..... Is that right??? :roll:

Alvast bedankt!

Groetjes Bjorn!

abcde

Bericht door abcde » 11 apr 2005, 19:53

Nee, niet met Dreamweaver, dat gebruik je niet voor het modden. Kladblok en Wordpad en dat soort programma's moet je voor het modden gebruiken.

Modden is zoals in de tutorial staat die ik je een paar posts geleden heb gegeven.
Bijna 1500 posts!

AircooledBjorn

Bericht door AircooledBjorn » 11 apr 2005, 19:58

:cry: :cry: :cry: Ah nee ik ga dood! Heb net 4 pagina`s aangepast! :cry: :cry: :cry:

Is zoiets niet kant en klaar te downloaden ergens misschien??? Ik ben pas sinds 2 dagen bezig met php en ik ben bang dat het geen succes worst anders!

*** Als je me zat wordt zeg je het maar abcde!***

abcde

Bericht door abcde » 11 apr 2005, 20:04

Nogmaals, wat beter lezen, en nee modden is geen ziekte en een geneesmiddel is dit wat hier benenden staat.
abcde schreef:
Let op: als je geen andere mods op je forum hebt kun je de premodded attachment files van Acyd Burn gebruiken. (Of een premodded phpBB versie :wink: ).
*Nee, ik word het nog niet zat. :wink: - Vroeger had ik ook geen verstand van php of phpBB.*
Bijna 1500 posts!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 11 apr 2005, 20:11

abcde schreef:Nee, niet met Dreamweaver, dat gebruik je niet voor het modden. Kladblok en Wordpad en dat soort programma's moet je voor het modden gebruiken.

Modden is zoals in de tutorial staat die ik je een paar posts geleden heb gegeven.
Even offtopic:
Waarp, moet met dreamweaver? Zolang je het WYSIWYG deel niet gebruikt, is het perfect om te scripten, compleet met kleurcodering ;)

abcde

Bericht door abcde » 11 apr 2005, 20:30

paulus schreef:
abcde schreef:Nee, niet met Dreamweaver, dat gebruik je niet voor het modden. Kladblok en Wordpad en dat soort programma's moet je voor het modden gebruiken.

Even offtopic:
Waarp, moet met dreamweaver? Zolang je het WYSIWYG deel niet gebruikt, is het perfect om te scripten, compleet met kleurcodering ;)
Dat kan wel, ik gebruik het niet, dus ach ja.
Bijna 1500 posts!

AircooledBjorn

Bericht door AircooledBjorn » 11 apr 2005, 21:06

Heren,

Hebben jullie enige idee waar ik die premodded dingen kan downloaden???

Alvast bedankt!

abcde

Bericht door abcde » 11 apr 2005, 21:28

Welke premodded, die van Acyd zitten al in mod, al je een complete premodded phpBB versie van phpBB moet je even kijken in bepaalde onderschriften. :wink:
Bijna 1500 posts!

AircooledBjorn

Bericht door AircooledBjorn » 11 apr 2005, 21:59

OK ik heb dat spulletje gedownload en ge-unzipped, kan ik gewoon in mij /HTML map een nieuwe map aanmaken waar ik die bestanden inzet of moet ik alles tussen de forum bestanden zetten??? Alle forum bestanden staan gewoon in de /HTML map dus daar is geen aparte map voor.

Wederom bedankt! :wink:

abcde

Bericht door abcde » 12 apr 2005, 14:17

abcde schreef: Je moet de mod installeren, [de mod vindt je op opentools.de], dan instaleren, hier is een tutorial: http://www.phpbb.nl/kb.php?mode=article&k=24 .
Bijna 1500 posts!

Gesloten