PHPBB Security-mod (inlogprobleem)

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD? Bekijk ons archief. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
James

PHPBB Security-mod (inlogprobleem)

Bericht door James » 20 okt 2005, 23:52

Als er iets fout kan gaan, dan gaat het fout... ook al waarschuwt men er in de install-files voor.

Ik heb de securitymod (amod) 1.0.2 geinstalleerd. Geen probleem maar blijkbaar kan ik niet meer in mijn AdminCP

Ik krijg altijd een bericht dat ik niet gemachtigd ben ... authorized etc...

Waarschijnlijk heb ik ergens een verkeerde naam ingegeven maar heb alles al meermaals gechecked. Er is hieronder iets foutgelopen denk ik.

Die paswoord-encrypter bestaat al niet meer op het net, maar ik heb em elders gevonden. Misschien is het een andere, maar het zal ook wel werken zeker?

Code: Selecteer alles

Configuring your admin popup login. You will need to goto http://www.earthlink.net/cgi-bin/pwgenerator.pl
and encrtpy your password. Take that & whatever username you want to use & open

rename.phpbbsecurity

In your rename.phpbbsecurity, you need to put the login info in there, in the format below

username:password
Welk paswoord moet ik hier ingeven? Het paswoord dat ik juist encrypt heb, ja dat weet ik, maar is dit het paswoord van mijn gebruiker of dat van de database bij lycos?

Keep in mind the password HAS TO BE encoded before you do this, or you will never be able to 
login to your admin panel.

Now that you have the rename.phpbbsecurity file done, onto the next one. Open rename.htaccess
with a text editor of some sort. Find

AuthUserFile "/home/{USERNAME}/public_html/.phpbbsecurity"
Bij username moet ik waarschijnlijk mijn webruimte van lycos ingeven, niet?

and change that to yours. The word "{USERNAME}" is what needs to be changed. Your cPanel username,
FTP username & phpMyAdmin username, is what it needs to be. After you change that line, close 
& save it. Next file, rename2.htaccess. If you already use a .htaccess in your public_html
directory, you will need to edit it. Otherwise we will use the one provided. If you already
have one, open it & add

<Files .phpbbsecurity>
  deny from all
</Files>

then close & save it.

Now that we have prepared all the files, lets put them in place. Upload rename.phpbbsecurity
and rename2.htaccess to your public_html folder. After they are uploaded, rename them.

rename2.htaccess 	: Rename to :		.htaccess
rename.phpbbsecurity	: Rename to :		.phpbbsecurity

Then upload rename.htaccess to your admin/ directory. After its uploaded, rename it.

rename.htaccess		: Rename to :		.htaccess
[/code]

ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want op deze manier is het lekker frustrerend, lol...

James

Bericht door James » 20 okt 2005, 23:53

Ja de tekst (in code) loopt wat dooreen blijkbaar en de commentaar is niet in het rood... oeps, mijn fout...

Bee

Bericht door Bee » 21 okt 2005, 08:43

Je moet zelf een wachtwoord kiezen, en een bijbehorende gebruikersnaam.

In het bestand .htaccess komt het volgende te staan:

AuthUserFile /data/perso/o/l/i/oliviari/.phpbbsecurity
Even opletten. Dit is een voorbeeld. Ik zal uitleggen hoe het werkt. Je gebruikersnaam is bijvoorbeeld janjaap, dan gebruik je dat als volgt:

/j/a/n/janjaap/ ipv /o/l/i/oliviari/

Zie je de logica?

Upload rename2.htaccess en rename.phpbbsecurity naar je website, en haal alles voor de punt in de naam weg. Upload dan rename.htaccess naar de admin map, en haal ook hier alles voor de punt weg.
... Maar ik modereer (nog) niet.

James

Bericht door James » 21 okt 2005, 20:46

Bedankt Bee,

maar...

haha, inderdaad, ik doe blijkbaar nog iets verkeerds want ik kan absoluut niet inloggen in het ACP.

Configuring your admin popup login. You will need to goto http://www.earthlink.net/cgi-bin/pwgenerator.pl
and encrtpy your password. Take that & whatever username you want to use & open

rename.phpbbsecurity

In your rename.phpbbsecurity, you need to put the login info in there, in the format below

username:password

Keep in mind the password HAS TO BE encoded before you do this, or you will never be able to 
login to your admin panel.
Als mijn username JAN is en het paswoord frietjes, moet ik dan Jan:Frietjes in die file zetten? of moet het zijn Jan:(encrypted password) ?

Now that you have the rename.phpbbsecurity file done, onto the next one. Open rename.htaccess
with a text editor of some sort. Find

AuthUserFile "/home/{USERNAME}/public_html/.phpbbsecurity"
Ik heb op de plaats username gewoon de naam van mijn inlog gezet op Lycos. Dit zou toch moeten lukken? Niet? Of moet ik nog iets weg doen.

Dus als de naam van de site op lycos Bloembol is, dan wordt dit :

AuthUserFile "/home/Bloembol/public_html/.phpbbsecurity"

Juist?

Hopelijk niet, want anders verknoei ik de boel :?

Hopelijk kunnen jullie me helpen want deze wil ik echt wel in orde hebben.

Groetjes

Bee

Bericht door Bee » 21 okt 2005, 21:58

Dan wordt het in .phpbbsecurity

Jan:codeertwachtwoord

Ik heb uitgelegd wat je voor lycos in je .htaccess moet zetten, lees mijn post eens.

James

Bericht door James » 21 okt 2005, 23:30

:shock: :roll:

Ik denk niet dat ik het helemaal begrijp? Het werkt in ieder geval niet. Shame on me.

Ik heb echt alles geprobeerd, maar ik ben nog steeds niet authorized.

Euh, Bee... die voorbeeldlink die je daar toonde.

/data/perso/

dat deel moet ik toch niet identiek overnemen hé? Op den duur twijfel je aan alles.

O boy wat wordt ik hier nerveus van, lol

Bee

Bericht door Bee » 22 okt 2005, 08:11

Ook dat deel moet je exact overnemen. Je moet de hele regel overnemen, en aanpassen waarvan ik zei dat je het moet aanpassen.

Gesloten