Grootte Banner

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Rianne
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2006, 20:07

Grootte Banner

Bericht door Rianne » 24 apr 2006, 13:44

Ik wil de banner op mijn forum aanpassen, maar hoegroot mag die zijn??

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 24 apr 2006, 13:52

zo groot als je zelf wilt.



waneer je je originele afmetingen wilt houden, klik je rechtermuisknop op de banner en kies eigenschappen. daar zie je de stanaard afmetingen.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

rene_407
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:49

Bericht door rene_407 » 26 apr 2006, 13:14

Ik heb een forum gemaakt en de geinstalleerde stijl is FI Subgrey (gedownload vanaf phpbbhacks.com). Het forum is geplaatst in het MainFrame van een website met vier frames. Echter, bovenin het scherm staat een afbeelding met het PHPBB logo en deze wil ik graag weg hebben. De naam van het bestand is phpbb2_logo.jpg. Als ik het bestand rename en een ander bestand neerzet dat neutraal en een stuk minder hoog is, wordt het uitgerekt tot de hoogte van de oorspronkelijke phpbb2_logo.jpg.

Het plaatje rechts naast het logo heet cellpic_bkg.jpg en als ik deze aanpas, wordt het wel in de juiste grootte weergegeven. Ik heb het vermoeden dat het logo-plaatje een vast ingestelde grootte heeft. Iemand enig idee hoe ik deze kan veranderen?

Gr
René

Gebruikersavatar
Cheeta
Berichten: 1165
Lid geworden op: 11 jan 2004, 11:26
Locatie: Mijdrecht Sites: -- Derbi Club --
Contacteer:

Bericht door Cheeta » 26 apr 2006, 14:33

staat inderdaad vastgesteld volgens mij ja

templates/******/overall_header.tpl

zoek dat bestand eens op daar staat die in als je daar op het bestandsnaam zoekt komt die vanzelf naar boven
Don't mess with BD and save the Cheeta's!

rene_407
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:49

Bericht door rene_407 » 27 apr 2006, 10:33

Dank je voor de oplossing. Ik heb de .TPL gerenamed naar .HTML, bewerkt in kladblok en de hoogte aangepast van 110 naar de gewenste 30. In eerste instantie gaf dat een vrij plat PHPBB logo, maar nadat ik dat had vervangen ziet het forum er nu zoals gewenst uit. :thumb:

Gr
René

Gesloten