Vragen over nieuwe functies

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Vragen over nieuwe functies

Bericht door Ger » 22 mei 2007, 11:34

Ik zat net ff het wiki artikel met de nieuwe functies door te nemen. Ik kom daar eea tegen waarover ik vragen heb, hoop dat jullie antwoorden hebben. :)
Afbeeldingen, documenten, bestandsarchieven en stromende media kunnen worden toegevoegd aan berichten
Kunnen hier nog beperkingen aan gesteld worden mbt bestandstypen?
Nieuwe flash bbcode
Wat houdt dit in? Toch geen glitterende, animated shit hoop ik he? Kan dat anders eventueel net zo gemakkelijk uitgeschakeld worden als dat je nieuwe BBcode kunt aanmaken?
Moderatoren kunnen, indien voldoende permissies, gebruikers waarschuwen
. Is dit hetzelfde als in Invision? Kan er ook worden ingesteld wie het waarschuwingsniveau wel en niet kan zien (bijv alleen moderators, beheerders en de gebruiker zelf)?
Jabbersupport voor meldingen en comminucatie tussen users
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat Jabbersupport is…

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen over nieuwe functies

Bericht door Paul » 22 mei 2007, 11:36

SFB schreef:Ik zat net ff het wiki artikel met de nieuwe functies door te nemen. Ik kom daar eea tegen waarover ik vragen heb, hoop dat jullie antwoorden hebben. :)
Afbeeldingen, documenten, bestandsarchieven en stromende media kunnen worden toegevoegd aan berichten
Kunnen hier nog beperkingen aan gesteld worden mbt bestandstypen?
ja
SFB schreef:
Nieuwe flash bbcode
Wat houdt dit in? Toch geen glitterende, animated shit hoop ik he? Kan dat anders eventueel net zo gemakkelijk uitgeschakeld worden als dat je nieuwe BBcode kunt aanmaken?
Kan uitgezet worden. Betekent simpelweg dat je flash kan gebruiken in berichten
SFB schreef:
Moderatoren kunnen, indien voldoende permissies, gebruikers waarschuwen
. Is dit hetzelfde als in Invision? Kan er ook worden ingesteld wie het waarschuwingsniveau wel en niet kan zien (bijv alleen moderators, beheerders en de gebruiker zelf)?
Wat doet invision? Tweede, dacht het niet.
SFB schreef:
Jabbersupport voor meldingen en comminucatie tussen users
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat Jabbersupport is…
Jabber is een soort MSN.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Vragen over nieuwe functies

Bericht door Coen » 22 mei 2007, 11:38

SFB schreef:Kunnen hier nog beperkingen aan gesteld worden mbt bestandstypen?
Het is in principe gewoon de Attachment MOD, alles kun je dus instellen! ;)
Wat houdt dit in? Toch geen glitterende, animated shit hoop ik he? Kan dat anders eventueel net zo gemakkelijk uitgeschakeld worden als dat je nieuwe BBcode kunt aanmaken?
Ja, die kun je uitschakelen. Het is er voor zodat gebruikers makkelijker flash bestanden kunnen posten.
Is dit hetzelfde als in Invision? Kan er ook worden ingesteld wie het waarschuwingsniveau wel en niet kan zien (bijv alleen moderators, beheerders en de gebruiker zelf)?
Geen idee, ik ken Invision niet. Het komt er op neer dat Moderators een waarschuwing als een soort 'notitie' in het profiel van de gewaarschuwde kunnen plaatsen. Iedereen met genoeg permissies kan het lezen en natuurlijk de gewaarschuwde zelf.
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat Jabbersupport is…
Meer informatie over Jabber vind je hier! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Vragen over nieuwe functies

Bericht door Ger » 22 mei 2007, 13:36

Zero Override schreef:
Is dit hetzelfde als in Invision? Kan er ook worden ingesteld wie het waarschuwingsniveau wel en niet kan zien (bijv alleen moderators, beheerders en de gebruiker zelf)?
Geen idee, ik ken Invision niet. Het komt er op neer dat Moderators een waarschuwing als een soort 'notitie' in het profiel van de gewaarschuwde kunnen plaatsen. Iedereen met genoeg permissies kan het lezen en natuurlijk de gewaarschuwde zelf.
In Invision is dit een waarschuwingsbalkje waarbij moderators het waarschuwingsniveau kunnen verhogen of verlagen met een bepaald aantal punten. Dit is gerelateerd aan een percentage waarbij 100% automatisch leidt tot een ban.
Wie dit waarschuwingsbalkje ziet, kun je instellen in het ACP. Bij Wetenschapsforum hebben we het zo ingesteld dat de gebruiker zelf het ziet, de moderators van het forum waarin de gebruiker actief is en natuurlijk main moderators en beheerders. Gebruikers kunnen dus niet zien hoe vaak een andere gebruiker gewaarschuwd is. Main moderators en beheerders kunnen niet gewaarschuwd worden. Dit is allemaal instelbaar.

Maar goed, dat is dus Invision. Dat is het enige waarvan ik die functionaliteit ken. Ik vroeg me daarom af of dit ook zo werkt in phpBB 3, vooral met het instellen van wie de waarschuwingsniveaus kan zien. Het lijkt me namelijk niet handig als iedereen van elkaar kan zien hoe vaak ze gewaarschuwd zijn en waarvoor. Immers, het strafblad is ook niet zomaar in te zien.

Zero Override schreef:
Ik heb werkelijk geen flauw idee wat Jabbersupport is…
Meer informatie over Jabber vind je hier!
Ik neem aan dat dit ook uit te schakelen is?


Trouwens, ik kom er zojuist achter dat je je eigen berichten niet meer kan verwijderen (ook al is het de laatste). Is dit ook instelbaar?

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Vragen over nieuwe functies

Bericht door ElbertF » 22 mei 2007, 14:59

Er is geen waarschuwingsbalkje als bij Invision, ik geloof wel er zoiets in 3.2 komt. Incl. auto-ban na een bepaald aantal waarschuwingen etc., maar voorlopig is het even wachten op een mod. Het verwijderen van (eigen) berichten is een permissie die je kunt instellen.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen over nieuwe functies

Bericht door Paul » 22 mei 2007, 15:01

ElbertF schreef:Er is geen waarschuwingsbalkje als bij Invision, ik geloof wel er zoiets in 3.2 komt. Incl. auto-ban na een bepaald aantal waarschuwingen etc., maar voorlopig is het even wachten op een mod. Het verwijderen van (eigen) berichten is een permissie die je kunt instellen.
MODs ftw: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=543805 :D

Plaats reactie