Permissies

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
angelotus
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:49

Permissies

Bericht door angelotus » 29 mei 2007, 10:07

Ik ben nu bezig een nieuw forum te openen en ben momenteel in testfase. Wat mij opgevallen is in phpbb3 is dat ik, voor zover ik nu heb ervaren, iedere user permissies moet geven om forums te kunnen bekijken. Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Is er een manier om dit automatisch te laten doen? Ik heb al wat gerommeld met gebruikersgroepen maar dat schijnt ook niet echt te werken...

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Permissies

Bericht door ElbertF » 29 mei 2007, 10:31

Je werkt het makkelijkst met gebruikersgroepen en rollen, alle gebruikers zitten in de "geregistreerde gebruikers" groep, deze kun je eenvoudig permissies toekennen. Bij forum groeps permissies, kun je ze dmv. een rol voor een bepaald forum bijv. alleen-lezen toegang geven,

angelotus
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:49

Re: Permissies

Bericht door angelotus » 29 mei 2007, 10:55

ElbertF schreef:Je werkt het makkelijkst met gebruikersgroepen en rollen, alle gebruikers zitten in de "geregistreerde gebruikers" groep, deze kun je eenvoudig permissies toekennen. Bij forum groeps permissies, kun je ze dmv. een rol voor een bepaald forum bijv. alleen-lezen toegang geven,
Ok, dus ik moet geregistreerde gebruikers als groep permissies overall aangeven en per forum kan ik dan bekijken welke groep er wel en welke er geen toegang heeft tot bepaalde forums?

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Permissies

Bericht door ElbertF » 29 mei 2007, 11:29

Juist. :ugeek:

Gebruikersavatar
MoonCatcher
Berichten: 389
Lid geworden op: 17 aug 2006, 17:06

Re: Permissies

Bericht door MoonCatcher » 30 mei 2007, 10:01

Ik ben niet blond maar snap er niks van. :?
~ In a mad world, only the mad are sane ~

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Permissies

Bericht door Stef » 30 mei 2007, 12:05

Wat snap je niet? :-)


Alles kan je instellen met "Ja", "Nee" en "Nooit". "Ja" is dat het altijd kan en "Nooit" is dat het nooit kan. Nee, kan overschreden worden door "ja" of "nooit" in een andere permissie optie.

Plaats reactie