Safe mode aan of uit - Welke gevolgen voor forum

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
Diëlle
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 feb 2007, 16:40
Contacteer:

Safe mode aan of uit - Welke gevolgen voor forum

Bericht door Diëlle » 04 jun 2007, 07:29

Ik kreeg gisteren deze mail van mijn hoster:
Door een groeiend aantal phishing-meldingen (illegaal verzamelen van gegevens, zoals creditcard gegevens, wachtwoorden) heeft **** besloten de php safe-mode van uw website in te schakelen. Hierdoor is uw website beter beschermd tegen phishing. Wilt u dat de safe-mode van php voor uw website wordt uitgeschakeld, neemt u dan contact op met ****. Met vriendelijke groet,
Mijn forum werkt gewoon nog, maar ik vraag me toch af of dit gevolgen heeft voor het forum.
Voor eventuele nieuwe leden of bulk-mail ofzo.
Who mess with the bull, can get the horns
StormGod Forum,jouw forum over het oude Egypte.

Alexander
Berichten: 348
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:59
Locatie: Warmenhuizen

Re: Safe mode aan of uit - Welke gevolgen voor forum

Bericht door Alexander » 04 jun 2007, 07:41

Nee hoor, het is geen probleem als safe mode uit staat.

Ik draai phpbb 3 forum op men eigen server en heb php saf mode ook gewoon uit staan.

Dus je kan lekker door gaan in safe mode ;) En inderdaad het is veiliger.
Geen service en support via privé berichtenStuur een bericht

-- Alexander de Jong

Diëlle
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 feb 2007, 16:40
Contacteer:

Re: Safe mode aan of uit - Welke gevolgen voor forum

Bericht door Diëlle » 04 jun 2007, 08:19

Okee, bedankt :D
Who mess with the bull, can get the horns
StormGod Forum,jouw forum over het oude Egypte.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Safe mode aan of uit - Welke gevolgen voor forum

Bericht door Paul » 04 jun 2007, 12:49

Alexander schreef:Nee hoor, het is geen probleem als safe mode uit staat.

Ik draai phpbb 3 forum op men eigen server en heb php saf mode ook gewoon uit staan.

Dus je kan lekker door gaan in safe mode ;) En inderdaad het is veiliger.
1. Deze host wilt hem juist aan zetten, niet uit.
2. Je spreekt jezelf tegen een beetje, met je eerst/tweede en derde zin.
3. Je kan bepaalde functies niet meer gebruiken met safe mode
4. Safe mode geeft schijnveiligheid, en geen extra veiligheid. Erger nog, het kan juist enorme problemen geven. om deze reden zit safe mode niet meer in php6 ;)
5. Ook met safe mode kunnen er phising aanvallen gebeuren.

Diëlle
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 feb 2007, 16:40
Contacteer:

Re: Safe mode aan of uit - Welke gevolgen voor forum

Bericht door Diëlle » 04 jun 2007, 18:12

Paul, welke functies zouden niet meer kunnen werken op het forum??
Who mess with the bull, can get the horns
StormGod Forum,jouw forum over het oude Egypte.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Safe mode aan of uit - Welke gevolgen voor forum

Bericht door Paul » 04 jun 2007, 20:32

Diëlle schreef:Paul, welke functies zouden niet meer kunnen werken op het forum??
Dat zou ik op moeten zoeken, weet ik niet uit mijn hoofd. Heb ik alleen nu even geen tijd voor :).

Diëlle
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 feb 2007, 16:40
Contacteer:

Re: Safe mode aan of uit - Welke gevolgen voor forum

Bericht door Diëlle » 05 jun 2007, 09:14

Okee, geef niks.
Het forum loopt zonder mankementen dus ik denk dat het (hopelijk) wel mee zal vallen, wat de functies aangaat. :?
Who mess with the bull, can get the horns
StormGod Forum,jouw forum over het oude Egypte.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Safe mode aan of uit - Welke gevolgen voor forum

Bericht door Paul » 05 jun 2007, 09:34

Dit is een lijst met files waarin safe_mode checks voorkomen, heb nu ff geen tijd op te zoeken wat precies wat is.

Code: Selecteer alles

phpbb:/var/www/paulscripts.nl/www/phpBB3$ grep  -ir  safe_mode ./ 
./adm/index.php:$safe_mode              = (@ini_get('safe_mode') || @strtolower(ini_get('safe_mode')) == 'on') ? true : false;
./includes/acp/acp_language.php:                global $safe_mode, $file_uploads;
./includes/acp/acp_language.php:                                if (!$safe_mode)
./includes/acp/acp_language.php:                global $phpbb_root_path, $safe_mode;
./includes/acp/acp_language.php:                        $check_store_filename = ($safe_mode) ? "store/langfile_{$lang_iso}" . (($directory) ? '_' . $director
y : '') . "_{$filename}" : "store/language/$lang_iso/" . (($directory) ? $directory . '/' : '') . $filename;
./includes/acp/acp_styles.php:          global $phpbb_root_path, $phpEx, $config, $db, $cache, $user, $template, $safe_mode;
./includes/acp/acp_styles.php:                  if (!$safe_mode && !$template_info['template_storedb'] && file_exists($file) && @is_writable($file))
./includes/acp/acp_styles.php:          global $phpbb_root_path, $phpEx, $config, $db, $cache, $user, $template, $safe_mode;
./includes/acp/acp_styles.php:                  if (!$safe_mode && !$theme_info['theme_storedb'] && file_exists($file) && @is_writable($file))
./includes/acp/acp_styles.php:          global $template, $db, $config, $user, $safe_mode, $cache, $phpbb_root_path;
./includes/acp/acp_styles.php:                          if (($style_row["{$mode}_storedb"] != $store_db) && !$store_db && ($safe_mode || !@is_writable($check
)))
./includes/acp/acp_styles.php:                                          else if (!$store_db && !$safe_mode && @is_writable("{$phpbb_root_path}styles/{$style_
row['theme_path']}/theme/stylesheet.css"))
./includes/acp/acp_styles.php:                                          if (!$store_db && !$safe_mode && @is_writable("{$phpbb_root_path}styles/{$style_row['
template_path']}/template"))
./includes/functions.php:       if (substr(PHP_OS, 0, 3) != 'WIN' && !(bool) ini_get('safe_mode') && function_exists('shell_exec') && trim(`realpath .`))
./includes/functions.php:                                       // This is correct realpath() behaviour but sadly open_basedir and safe_mode make this proble
matic
./includes/functions_posting.php:                       if (@ini_get('safe_mode') || @strtolower(ini_get('safe_mode')) == 'on')
./includes/functions_upload.php:                $upload_mode = (@ini_get('open_basedir') || @ini_get('safe_mode')) ? 'move' : 'copy';
./includes/functions_upload.php:                $tmp_path = (!@ini_get('safe_mode')) ? false : $phpbb_root_path . 'cache';
./includes/functions_install.php:       return ((@ini_get('enable_dl') || strtolower(@ini_get('enable_dl')) == 'on') && (!@ini_get('safe_mode') || strtolower
(@ini_get('safe_mode')) == 'off') && @dl($dll . ".$suffix")) ? true : false;
./language/en/acp/board.php:    'APACHE_SETUP_BEFORE_USE'       => 'You have to setup apache authentication before you switch phpBB to this authentication me
thod. Keep in mind that the username you use for apache authentication has to be the same as your phpBB username. Apache authentication can only be used with
 mod_php (not with a CGI version) and safe_mode disabled.',
./language/en/install.php:      'PHP_SAFE_MODE'                                 => 'Safe mode',

Diëlle
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 feb 2007, 16:40
Contacteer:

Re: Safe mode aan of uit - Welke gevolgen voor forum

Bericht door Diëlle » 05 jun 2007, 09:42

Maakt niet uit. ;)
Grote kans dat ik er toch amper iets van begrijp :oops: Ben al blij dat het installeren van het forum zelf gelukt is.
Who mess with the bull, can get the horns
StormGod Forum,jouw forum over het oude Egypte.

Plaats reactie