[Opgelost] Over dit phpBB forum

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Plaats reactie
joombler

[Opgelost] Over dit phpBB forum

Bericht door joombler » 10 apr 2008, 16:20

Is het niet handiger om iemand standaard te abonneren op het onderwerp dat hij/zij _zelf_ heeft gesteld?
Laatst gewijzigd door joombler op 26 apr 2008, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

luchtzak
Contacteer:

Re: Over dit phpBB forum

Bericht door luchtzak » 10 apr 2008, 16:38

joombler schreef:Is het niet handiger om iemand standaard te abonneren op het onderwerp dat hij/zij _zelf_ heeft gesteld?
Je kan dat toch zelf beslissen in je profiel? En in elk bericht dat je post?

lifeguard
Contacteer:

Bericht door lifeguard » 10 apr 2008, 17:12

nee, is niet handiger.
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 10 apr 2008, 18:30

lifeguard schreef:nee, is niet handiger.
Zei de SMF gebruiker.
/me denkt weer terug na 2 jaar geleden over een bepaalde roepnaam.

Maar O.t , nee het is niet handig, je verplicht gebruikers tot iets, wat nooit goed "kan" zijn, laat je gebruikers zelf beslissen waar ze zich willen abonneren en waar niet.

Lucas

Bericht door Lucas » 10 apr 2008, 18:40

Ik ben er ook niet zo'n voorstander van. Om dezelfde redenen die Raimon noemde. Leden komen ook vaak met meerdere topics omdat ze dingen niet snappen. Die krijgen dus bergen mail(hopen we). Ook komen hier mensen die nog niet zoveel verstand van de software hebben...en de kans bestaat van hen ook dat ze geen flauw idee hebben hoe ze dat soort dingen uit kunnen zetten.

joombler

Bericht door joombler » 10 apr 2008, 23:26

Lucas schreef:Ik ben er ook niet zo'n voorstander van. Om dezelfde redenen die Raimon noemde. Leden komen ook vaak met meerdere topics omdat ze dingen niet snappen. Die krijgen dus bergen mail(hopen we). Ook komen hier mensen die nog niet zoveel verstand van de software hebben...en de kans bestaat van hen ook dat ze geen flauw idee hebben hoe ze dat soort dingen uit kunnen zetten.
Daar wil ik toch wel iets over kwijt:

Als men meerdere topics schrijft omdat men iets niet snapt, is het logisch dat men dan ook wat antwoorden krijgt. Ik zie het standaard abonneren op een nieuwe topic meer als win-win situatie. Uit ervaring weet ik nu dat het automatisch berichten van een reactie de attentiewaarde van de thread verhoogt en deze thread dus in de meeste gevallen tot een oplossing en een reactie daarop leidt.
In het geval dat iemand geen seintje krijgt dat er is gereageerd op zijn/haar vraag, is de animo om naar het betreffende forum terug te gaan beduidend minder (deels omdat beheerders van forums de auto-abo optie juist wél standaard aanzetten; men is er dus aan gewend is dat men _wel_ geabonneerd is op de thread en men dan dus denkt dat er geen reacties zijn op de gestelde vraag).

Als mensen er geen flauw idee van zouden hebben hoe ze dat soort dingen uit kunnen zetten, dan weten ze ook niet hoe ze het aan moeten zetten.

Onderschat de forumgebruiker van tegenwoordig niet (bovenstaande in het kader van meedenken en met 'stilstand is achteruitgang' in het achterhoofd).

Lucas

Bericht door Lucas » 11 apr 2008, 07:16

joombler schreef:Daar wil ik toch wel iets over kwijt:

Als men meerdere topics schrijft omdat men iets niet snapt, is het logisch dat men dan ook wat antwoorden krijgt. Ik zie het standaard abonneren op een nieuwe topic meer als win-win situatie. Uit ervaring weet ik nu dat het automatisch berichten van een reactie de attentiewaarde van de thread verhoogt en deze thread dus in de meeste gevallen tot een oplossing en een reactie daarop leidt.
In het geval dat iemand geen seintje krijgt dat er is gereageerd op zijn/haar vraag, is de animo om naar het betreffende forum terug te gaan beduidend minder (deels omdat beheerders van forums de auto-abo optie juist wél standaard aanzetten; men is er dus aan gewend is dat men _wel_ geabonneerd is op de thread en men dan dus denkt dat er geen reacties zijn op de gestelde vraag).
phpBB3 houd de ongelezen berichten, in tegenstelling tot phpBB2, ook bij het uitloggen als je ze daadwerkelijk niet gelezen hebt. Onze supporters kunnen op die manier zien welk probleem ze wel en welk probleem ze niet bekeken hebben. De gebruikers zitten met een probleem, en die zijn dus gebaat bij reacties van de community. Daarvan verwacht ik wel dat ze terug blijven komen, of op abonneren. Ze reageren, en zo zal er voor de rest van de community een "nog-niet-gelezen-bericht" komen te staan, waardoor de community kijkt wat ze kunnen doen. En dit blijft tot het probleem is opgelost.
joombler schreef:Onderschat de forumgebruiker van tegenwoordig niet (bovenstaande in het kader van meedenken en met 'stilstand is achteruitgang' in het achterhoofd).
Maar omdat we een supportforum voor fora zijn, is het niet verstandig ergens van uit gaan. We waarderen het enorm dat je je inzet en meedenkt over verbetering van phpBB.nl, en dat zal ik ook alleen maar aanmoedigen. Ik blijf alleen van mening dat het plan dat je brengt niet tot verbetering zal leiden. Maar ik houd het in mijn achterhoofd.

Plaats reactie