Cookiewetgeving

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Cookiewetgeving

Bericht door marian0810 » 02 jul 2012, 23:26

antoine schreef:Daar moet toch het adres van het scriptje komen te staan?
Ja dat moet ook maar dat is het nu niet. Om te beginnen bestaat er geen map style maar wel een map styles. En het bestand cookieControl-5.1.min.js heet bij jou cookieControle-5.1.min.js dus met een e erachter.
Het juiste pad zou dus moeten zijn:

Code: Selecteer alles

http://forum.renault5alpineturbo.com/styles/cookieControle-5.1.min.js
Wat overigens meer voor de hand zou liggen is om het bestandje te uploaden naar de map template en dan zou het pad er in je overall_header.html zo uit moeten zien:

Code: Selecteer alles

{T_TEMPLATE_PATH}/cookieControle-5.1.min.js

antoine
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 mar 2006, 09:50
Contacteer:

Re: Cookiewetgeving

Bericht door antoine » 03 jul 2012, 08:23

Bedankt voor je reaktie, wat een domme (type) fouten. Het is aangepast en het werkt. Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden en ga nog een aantal aanpassingen toepassen, oa het scriptje in een andere map plaatsen. Bedankt voor de hulp.

JantjeP
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 mei 2003, 22:41
Locatie: Bavel

Re: Cookiewetgeving

Bericht door JantjeP » 04 jul 2012, 10:24

David schreef:Met Google Chrome is het erg makkelijk om de cookies te achterhalen. Klik op F12 dan opent er een menu genaamd Developer Tools. Klik vervolgens op het tabblad Resources. Nu zie je links Cookies staan. Door op het driehoekje te klikken, zie je precies welk domein cookies heeft geplaatst bij het bezoeken van de website.

Zo kun je dus controleren welke cookies je website gebruikt, voor de gene die dit nog niet wisten is het vast een handige tool.
Bij Expires (verloopdatum) staat in de meeste gevallen 7-dec-1969.
Dus de cookies zijn al bij voorbaat verlopen? Of verlopen nooit ....?

edvissers
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2011, 17:21

Re: Cookiewetgeving

Bericht door edvissers » 23 jan 2013, 20:16

Stigter schreef:De code kan je of in je header of in je footer zetten, zodat ze op elke pagina te zien is.
In welk bestand en op welke plek vind ik dat? :)

De scripts heb ik al even van je geleend :D
Groeten,

Ed

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Cookiewetgeving

Bericht door David » 23 jan 2013, 21:39

edvissers schreef:
Stigter schreef:De code kan je of in je header of in je footer zetten, zodat ze op elke pagina te zien is.
In welk bestand en op welke plek vind ik dat? :)

De scripts heb ik al even van je geleend :D
Welkom op phpbb.nl :)

Met header of footer wordt bedoeld:

styles/jouwstijl/template/overall_header.html
styles/jouwstijl/template/overall_footer.html
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

mhkamp
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2013, 12:57
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Cookiewetgeving

Bericht door mhkamp » 19 feb 2013, 14:15

Hulp gevraagd:

Ik heb met behulp van deze site eea in elkaar gezet. Daarna stap-voor-stap het in mijn forum geïmplementeerd. Met behulp van PHPBB.com uitgevonden waar ik die .js file neer moest zetten. Bleek alleen dat ik een stuk tekst moest veranderen.

Helaas werkt het niet. Doe ik iets verkeerd?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Cookiewetgeving

Bericht door Ger » 19 feb 2013, 15:01

Open even een apart support topic hierover, waarbij je aangeeft wat je precies gedaan hebt, een link naar je site en wat er precies niet werkt. Dat maakt helpen een stuk gemakkelijker. :)

bbcs
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2010, 16:17

Re: Cookiewetgeving

Bericht door bbcs » 26 dec 2013, 17:06

Als men alleen een forum draait zonder reclame e.d. is de cookie notificatie NIET van toepassing.

Ik zie helaas veel te veel websites die om toestemming vragen terwijl dat helemaal niet nodig is.

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Cookiewetgeving

Bericht door SatusNovus » 07 apr 2015, 11:54

bbcs schreef:Als men alleen een forum draait zonder reclame e.d. is de cookie notificatie NIET van toepassing.

Ik zie helaas veel te veel websites die om toestemming vragen terwijl dat helemaal niet nodig is.
Nee hoor dat is niet juist, publieke omroepen bijvoorbeeld hebben geen reclame op de website en willen wel nagaan wat hun bezoekers doen, waar ze vandaan komen, etc. en moeten dus ook de notificatie hebben.

Ik zag een tijdje terug op een Engels phpbb forum een klein venstertje voor cookie-notificatie, is er een mod of zelf simpel iets in elkaar te zetten hiervoor?

Plaats reactie