Messageboard.nl

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Gesloten
frysefrou

Messageboard.nl

Bericht door frysefrou » 12 mei 2013, 09:59

Hallo,

Momenteel neem ik een betaald Forum af bij Messageboard.
Ik heb dit nu meer dan een jaar, en vind het superleuk om te doen.
Maar nu zoek ik een goed alternatief/een andere host, ik kan niet overweg met de helpdesk. :evil:

Heel veel zaken werken niet, wachten op een update, of zijn in "onderhoud"

Daarnaast wordt ik er herhaaldelijk van beschuldigd, niet capabel te zijn om een forum te beheren.
Men heeft mij nu zelfs verzocht en met KLEM bevolen, om het forum te verlaten...

Benieuwd of er meer mensen zijn die hier een forum afnemen, en waar zij dan tegenaalopen.
Vooral het inloggen op mijn forum is voor het gros van de gebruikers heel vaak niet mogelijk.
Ik heb dit al heel vaak aangegeven, volgens messageboard moeten de gebruikers eerst maar eens een computercursus volgen bij LOI.
Dit is letterlijk zo gezegd. :x

Bizar!

Wie weet een goed alternatief? En kan ik dan het forum "meenemen" in de staat waarin het nu is?

Als dit bericht niet in de juiste rubriek staat, en/of ongepast is, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Hartelijke groet,

Jenny

BianCiona

Re: Messageboard.nl

Bericht door BianCiona » 12 mei 2013, 10:14

Ik gebruik Antagonist, maar Versio is ook een hele goede webhost, maar dat kun je het beste even zelf kijken. Het is ook een stuk goedkoper en je hebt meer functies die nu uitgeschakeld zijn door messageboard :)

Ik heb in het begin ook een gratis forum gehad bij Messageboard maar dat is idd een regelrechte hel, ik zou je geld terug vragen hoor. Als jij geen forum meer mag hebben daar dan heb jij recht op je geld vind ik, maarja... Ik hoop dat die $%&* je dat ook geven. En voor een betaald forum is het eigenlijk normaal dat je ook op een aparte server komt te staan die sneller is enzo...

Ik zie bij hun staan dat zodra je betaald je back-ups kunt downloaden. Maar ik weet niet of dat een originele phpBB back-up is...

Succes ermee ;)

frysefrou

Bericht door frysefrou » 12 mei 2013, 10:27

Dank! Ja, ik heb nu besloten om er mee te stoppen, want de mensen van de helpdesk zijn regelrecht onbeschoft en héél betweterig.
Ik gaf eens aan dat het gebruik van de smilies moeizaam ging, ik wilde ze in het beheerderspaneel toevoegen bij berichten.
"bij ons werkt het prima" , is dan het antwoord.
Na veel, heel veel berichten over en weer, gaven ze toe dat het niet naar behoren werkte. Werd geregeld bij volgende update. Die nog moet komen...

BianCiona

Bericht door BianCiona » 12 mei 2013, 13:25

Ja, dat is gewoon... Gewoon.... Geen woorden voor :shock:

Maar kun je wel een back-up downloaden of niet?

frysefrou

Bericht door frysefrou » 12 mei 2013, 15:46

''
Laatst gewijzigd door frysefrou op 12 mei 2013, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

frysefrou

Bericht door frysefrou » 12 mei 2013, 15:49

BianCiona schreef:Ik gebruik Antagonist, maar Versio is ook een hele goede webhost, maar dat kun je het beste even zelf kijken. Het is ook een stuk goedkoper en je hebt meer functies die nu uitgeschakeld zijn door messageboard :)

Ik heb in het begin ook een gratis forum gehad bij Messageboard maar dat is idd een regelrechte hel, ik zou je geld terug vragen hoor. Als jij geen forum meer mag hebben daar dan heb jij recht op je geld vind ik, maarja... Ik hoop dat die $%&* je dat ook geven. En voor een betaald forum is het eigenlijk normaal dat je ook op een aparte server komt te staan die sneller is enzo...

Ik zie bij hun staan dat zodra je betaald je back-ups kunt downloaden. Maar ik weet niet of dat een originele phpBB back-up is...

Succes ermee ;)
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar iets soortgelijks.
Want het bevalt heel goed, behalve de helpdesk.

En zélf een forum maken is voor mij geen optie, dat is mij veel te technisch.
Ik kan me op messageboard prima redden, geen reclame.

Jij bedoelt waarschijnlijk met Antagonist en Versio host waar je dan je eigen, zelf geinstalleerde/gebouwde forum onderbrengt? Ik kan dat niet.

Wat is een goed alternatief voor messageboard?
Ik zoek dus een host waar een forum al is geinstalleerd, en waar je dat dus naar eigen smaak en voorkeur kunt aanpassen.

David
Contacteer:

Bericht door David » 12 mei 2013, 16:15

Je kunt voor het installeren van je forum en voor het updaten van je forum toch iemand vragen jouw te helpen. Wij zijn bereid je te helpen met support, met onze aanwijzingen kom je er misschien wel uit. Wij hebben hier ook een service team die helpt met installaties en of updates dus er zijn in principe genoeg opties. Of je nu een klant-en-klaar forum kies of een forum dat je zelf installeert en bijhoud dat is natuurlijk helemaal jouw eigen keuze, je bent niks verplicht. Maar als ik een advies mag geven kies een host waar je zelf je forum installeert en bijhoud dit is over het algemeen de beste optie.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

BianCiona

Bericht door BianCiona » 12 mei 2013, 19:09

Antagonist heeft een 1-klik installatie. Je drukt op phpBB installeren, vult een naam en wachtwoord in en voila. Je forum staat erop :-)

David
Contacteer:

Bericht door David » 12 mei 2013, 19:45

BianCiona schreef:Antagonist heeft een 1-klik installatie. Je drukt op phpBB installeren, vult een naam en wachtwoord in en voila. Je forum staat erop :-)
Het gebruik maken van one-click installaties wordt afgeraden, ook deze installaties zijn niet altijd even feilloos zoals een standaard installatie zou moeten zijn.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

chocolate7

Bericht door chocolate7 » 24 jan 2014, 12:14

Smile PleazZZZzzzZZZzzzz

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 28 jan 2014, 19:09

Zou je alsjeblieft geen onderwerp van een half jaar oud willen bumpen? Bedankt :)

http://www.phpbb.nl/algemene_voorwaarden#3.5

Gesloten