static pages MOD hulp (gebruik ervan)

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
odil
Contacteer:

static pages MOD hulp (gebruik ervan)

Bericht door odil » 08 sep 2009, 12:36

Directe link naar de modificatie: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... e#p9991085
Adres van je forum: http://www.hond-en-baas.be
phpBB versie: 3.0.5
Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd? static page + knowledge base en resizer mod

Wat is het probleem? hulp bij het gebruik
[/list]

Ik heb op mijn forum de static page MOD maar omdat ik niet weet hoe ermee te werken vraag ik hier om wat hulp om mij in de goederichting te duwen.

Iemand die dus kan uitleggen hoe je het programma gebruikt om pagina's aan te maken zoals deze opmaak bijvoorbeeld http://www.phpbb.nl/downloads/ het menu rechts hoeft niet maar dit zou een plaats kunnen zijn voor foto's.
Ik wil dus wat extra pagina's gaan maken met de static mod maar weet dus niet hoe :(

Als ik iets in de goede richting wordt geduwd dan kan ik denk ik mijn plan wel verder trekken.

Ook zou ik niet weten waar hij de pagina's opslaat en hoe je ze in het forum krijgt.
Moet ik de pagina nog uploden?

Als je liever op msn verder gaat dan is dat ook goed.

FreakyBlue
Contacteer:

Re: static pages MOD hulp (gebruik ervan)

Bericht door FreakyBlue » 08 sep 2009, 19:22

In de install uitleg staat het volgende.

Code: Selecteer alles

If you want to use URL rewrites, open your .htaccess file and add this at the end:

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^([A-Za-z0-9\-\+]+)$ ./page.php?p=$1 [L]

Your pages will be then accessible as yourboard.com/pagename
Dat is een prachtige toevoeging van de MOD-author. Dus als je een pagina aanmaakt met de naam woef, dan vind je die op http://www.jouwforum.be/woef

Verder is het gewoon een kwestie van de velden invullen in je beheerderspaneel. Klik op 'voeg pagina toe' en vul het in. En dan ... bekijk je nieuwe pagina ... analyseer ... leer ... speel er mee ... dat is de beste manier om het te leren.

De opmaak van de pagina (tenminste als je die wilt veranderen | dus kolommen en andere kleuren etc) vereist wel de nodige css kennis die je weer weg kan stoppen in bb-codes.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 08 sep 2009, 22:30

Ik dacht dat het van de static MOD de bedoeling was om zonder kennis van html, ccs etc... gemakkelijk was om een pagina aan te maken maar niet dus, je moet nog wel kennis hebben van CSS en andere programeertaal dus waarom dan die MOD instaleren?

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 08 sep 2009, 22:39

Static page is de bedoeling om makkelijk pagina's te maken met behulp van BBCodes.
Wat je dus niet kunt in een post, kun je ook niet op zo'n pagina.

Je moet dus kennis hebben van html/css om BBCodes aan te maken en om die op zijn beurt te gebruiken.

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 08 sep 2009, 22:52

Als ik dat geweten had ik hem niet laten instaleren want ik heb geen kennis van CSS en andere taal.
Ik las hier in een topic dat als je een bericht kan posten op het forum je dan ook een pagina kan aanmaken en daarmee had ik hem laten instaleren.
Dus een beetje verkeerde informatie door de poster want in dat topic laat hij uitschijnen dat iedereen een extra pagina kan aanmaken met die MOD :roll:

Tom V
Contacteer:

Bericht door Tom V » 08 sep 2009, 23:42

Buiten wysiwyg-editors kan dat sowieso niet gegarandeerd worden.

Je kan dus enkel een post/bericht eenvoudig omzetten in een pagina.

frakke

Bericht door frakke » 09 sep 2009, 09:44

of even googlen vind je wel hopen bbcodes die je kan gebruiken
hoef je ze enkel toe tevoegen via acp :)

Rotsblok
Contacteer:

Bericht door Rotsblok » 09 sep 2009, 14:05

odil schreef:Als ik dat geweten had ik hem niet laten instaleren want ik heb geen kennis van CSS en andere taal.
Ik las hier in een topic dat als je een bericht kan posten op het forum je dan ook een pagina kan aanmaken en daarmee had ik hem laten instaleren.
Dus een beetje verkeerde informatie door de poster want in dat topic laat hij uitschijnen dat iedereen een extra pagina kan aanmaken met die MOD :roll:
Dat kan ook, maar dan in het beheerderspaneel en als het ware een post maken bij de static pages gedeelte..
Dus in principe heeft de poster geen onwaarheid geschreven.. Het is als het ware een bericht op een aparte pagina...zonder poes pas er omheen...

En ja het wordt idd wat moeilijker als je de pagina "mooier/uitgebreider" er uit wil laten zien. Dan heb je pas uitgebreide BBcodes nodig..
ø = 1.618033988749895... Alles heeft ø in zich
What is the answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything? 42

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 09 sep 2009, 15:53

Ik heb het nu wat beter kunnen uitpluizen en ik moet zeggen dat het geel slechte mod is.
Geen files aanmaken, niets uploden en als je een beetje zoekt kan je hier en daar wel een BB code vinden wat je kan gebruiken om een mooie opmaak te maken.

Ik moet zeggen dat ik er best wel tevreden van ben nu ;)

Hier alvast het resultaat: http://www.hond-en-baas.be

Francisco

Bericht door Francisco » 16 feb 2011, 10:24

Hallo Odil
Ik zat naar je pagina te kijken, leuke site!
Is de Dontatie button een link naar de extrs pagina?
de extra pagina mod heb ik kunnen intstaleren, maar hoe krijg ik nu die menu knoppen in beeld om naar de pagina toe te gaan?
is dat ook een mod?
groeten
Francisco
www.ledlichtforum.nl

Francisco

Bericht door Francisco » 16 feb 2011, 11:34

waar vind ik de .htaccess file?
groet
Francisco
FreakyBlue schreef:In de install uitleg staat het volgende.

Code: Selecteer alles

If you want to use URL rewrites, open your .htaccess file and add this at the end:

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^([A-Za-z0-9\-\+]+)$ ./page.php?p=$1 [L]

Your pages will be then accessible as yourboard.com/pagename
Dat is een prachtige toevoeging van de MOD-author. Dus als je een pagina aanmaakt met de naam woef, dan vind je die op http://www.jouwforum.be/woef

Verder is het gewoon een kwestie van de velden invullen in je beheerderspaneel. Klik op 'voeg pagina toe' en vul het in. En dan ... bekijk je nieuwe pagina ... analyseer ... leer ... speel er mee ... dat is de beste manier om het te leren.

De opmaak van de pagina (tenminste als je die wilt veranderen | dus kolommen en andere kleuren etc) vereist wel de nodige css kennis die je weer weg kan stoppen in bb-codes.

Plaats reactie