Foto goedkeuren voor plaatsen!

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
David
Contacteer:

Foto goedkeuren voor plaatsen!

Bericht door David » 03 mar 2010, 15:51

• Adres van je forum: Nu me test forum, wil het live ook gaan doen!
    Event. modificaties op je forum: Meerdere modificatie's
    Wanneer ontstond het probleem? Het is een vraag
    phpBB versie: 3.0.7

Wat is het probleem?
Ik weet even niet of me vraag nu specifieke modificatie vraag is of een support.

Ik heb een galerij modificatie geïnstalleerd. Nu mogen leden op zich wel foto's posten, maar de foto mag pas daad werkelijk geplaatst worden als ik als beheerder/moderator mijn goedkeuring geef. Ik kan even niet vinden hoe ik dit nu moet instellen, volgens mij zit het niet standaard in de modificatie.

Maar moet ik de functie die al in phpbb zit gebruiken. Weet alleen niet meer, hoe je dit moet instellen.

Foto's moeten dus eerst gekeurd worden door Beheer / moderator voor die wordt geplaatst.

Bedankt alvast voor de moeite..

Excuses als het toch in mod topic hoort

Groet David
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Jeroen

Re: Foto goedkeuren voor plaatsen!

Bericht door Jeroen » 03 mar 2010, 17:36

David schreef:Ik weet even niet of me vraag nu specifieke modificatie vraag is of een support
Het heeft met een modificatie te maken dus hij hoorde inderdaad in het MOD forum :)
Als ik het goed heb is dat gewoon in te stellen in het permissies gedeelte van de MOD, of onder het tabblad permissies in het beheerderspaneel...
Verplaatst naar 3.0 Modificaties
- Pietje
Jeroen

David
Contacteer:

Bericht door David » 03 mar 2010, 18:02

Ik kan er juist niks over vinden, bij welke tab en instellingen moet ik dan precies zijn. Ik heb er al wel gekeken, maar kijk er denk ik echt naast!!

Jeroen

Bericht door Jeroen » 03 mar 2010, 18:04

Beheerderspaneel -> Ga naar de module waar je gallery modules onder staan -> Albumpermissies -> Persoonlijke albums -> Selecteer gebruikers/groepen -> Eerste tabje: "Kan uploaden zonder toestemming".
Jeroen

David
Contacteer:

Bericht door David » 03 mar 2010, 18:22

Die had ik inderdaad gezien!!

Ik doe of iets fout, of ik heb een fout gemaakt bij de installatie.

Ik heb het zo ingesteld zoals je hebt gezegd, alleen het upload linkje zie ik helemaal niet staan als gebruiker. Als ik berichten wil posten in de gewone topics/forums, dan moeten die eerst worden goedgekeurd. Terwijl ik dat voor de forums helemaal niet heb ingesteld. Alleen voor de modificatie... Dus das een beetje vreemd.

Ja.. dat wordt zoeken :mrgreen: :lol:

________________________________________________________________________________

Het werkt nu wel, ook voor de topics werkt het normaal.

grotevoet
Contacteer:

Bericht door grotevoet » 04 mar 2010, 18:09

Welke Galerij mod heb je geïnstalleerd? Er zijn er meerder. Als je de phpBB Gallery van NickVergessengebruikt ligt het aan de versie die je gebruikt. De meest recente (per afgelopen maandag) is 1.0.5.

Het antwoord van Pietje is volgens mij bijna goed. In plaats van zijn Persoonlijke albums kies je bij Geselecteerde albums één van de albums die je zo wilt instellen en druk op [Bevestig]
Kies dan rechts bij Gebruikersgroepen voor welke groep dit moet gaan gelden (waarschijnlijk Geregistreerde gebruikers) en druk op [Wijzig permissies]
Op het tabje Afbeeldingen zou je dan een regel Kan uploaden zonder toestemming moeten hebben en die moet je op Nee zetten. Druk op [Bevestig]

Testen moet je uiteraard daarna wel doen met een "gewone" account.

Als het werkt, kopieer je voor de andere albums simpelweg de rechten van je net aangepaste album.

Marc (vertaler NL voor phpBB Gallery)
Afbeelding

David
Contacteer:

Bericht door David » 04 mar 2010, 18:14

grotevoet schreef:Welke Galerij mod heb je geïnstalleerd? Er zijn er meerder. Als je de phpBB Gallery van NickVergessengebruikt ligt het aan de versie die je gebruikt. De meest recente (per afgelopen maandag) is 1.0.5.

Het antwoord van Pietje is volgens mij bijna goed. In plaats van zijn Persoonlijke albums kies je bij Geselecteerde albums één van de albums die je zo wilt instellen en druk op [Bevestig]
Kies dan rechts bij Gebruikersgroepen voor welke groep dit moet gaan gelden (waarschijnlijk Geregistreerde gebruikers) en druk op [Wijzig permissies]
Op het tabje Afbeeldingen zou je dan een regel Kan uploaden zonder toestemming moeten hebben en die moet je op Nee zetten. Druk op [Bevestig]

Testen moet je uiteraard daarna wel doen met een "gewone" account.

Als het werkt, kopieer je voor de andere albums simpelweg de rechten van je net aangepaste album.

Marc (vertaler NL voor phpBB Gallery)
Ik heb inderdaad de nieuwste versie... Ik had alleen de optie kan foto's plaatsen nog op Nee staan, vandaar dat ik het upload linkje nog niet zag staan, het functioneert nu wel goed :) De foto's van gebruikers komen nu eerst op een wachtlijst. Maar als nog bedankt voor je uitleg.

Plaats reactie