Automatisch bestandsformaat wijzigen in bijlagen.

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
danny1969
Contacteer:

Automatisch bestandsformaat wijzigen in bijlagen.

Bericht door danny1969 » 19 nov 2013, 09:54

• Modificatie & Versie:Eerder een hack
    Directe link naar de modificatie: http://forum.dion-designs.com/t8854/aut ... tachments/
    Adres van je forum: http://koivrienden.com
    phpBB versie: 3.0.12
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?
    • portall board3
    • reimg resizer
    • pm on first login
    • phpbb gallery + portall block
    • ads ...
    • extra navbar
    • gebruikergegevens links geplaatst, search box verwijderd, logo gecentreerd, ...
    Wat is het probleem?

Hallo,

Daar bij ons de bijlagen veel zouden gebruikt worden om foto's toe te voegen zijn we op zoek naar iets om het bestandsformaat automatisch te verkleinen bij upload. Ik denk niet dat hier echt al iets voor bestaat buiten de link die ik vond op phpbb.com. Daar jullie meer kennis hierover hebben zou ik graag jullie mening even willen horen. Is dit een goede oplossing of valt dit niet echt aan te raden? Ik kan ook de wijzigingen nog niet zien om bijlagen te verkleinen daar ik moet geactiveerd worden door de beheerder van dat forum. Maar misschien heeft iemand van jullie dit al eens bekeken in het verleden? Deze voor de avatar lijkt me ook wel interessant naar gebruiksvriendelijkheid toe voor mensen met minder kennis.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden ;)
Laatst gewijzigd door danny1969 op 02 dec 2013, 10:21, 3 keer totaal gewijzigd.

Ger
Contacteer:

Re: Automatisch bestandsformaat wijzigen in bijlagen.

Bericht door Ger » 19 nov 2013, 10:06

Ik heb zelf de ReIMG image resizer geïnstalleerd. hier een praktijkvoorbeeld.

De afbeelding an sich blijft gewoon net zo groot, maar wordt kleiner weergegeven totdat ze bezoeker erop klikt. Enorm simpele installatie, maar wel erg krachtig.

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 19 nov 2013, 11:53

Hallo Ger,

Heb deze ook geïnstalleerd en werkt, juist weergave is niet meer zoals het was voor de installatie van phpbb Gallery. Lightbox werkt niet echt meer, maar weergave voldoet nog aan onze eis. Misschien dat ik hier later een onderwerp over open om een laatste hand te leggen aan ons vernieuwde forum.

We zijn zeker op zoek naar iets om specifiek het bestandsformaat automatisch te verkleinen om onze hostingkosten te beperken. Zeker als je weet dat we nu op onze phpbb2.x met een 4000 afbeeldingen staan zal dit niet te doen zijn als we dit toelaten op ons nieuwe forum als bijlagen. En daar veel van onze gebruikers geen benul hebben hoe ze hun afbeeldingen moeten verkleinen zou het handig zijn dit ingebouwd te hebben.

We willen dan ook alle afbeeldingen beschikbaar laten, dus even opkuisen van oudste afbeeldingen zit er niet in.

grtjs, ;)

edit: :oops: sorry had de geplaatse mods beter vermeld in mijn eerste bericht.

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 02 dec 2013, 10:29

Sorry, toch nog even mijn vraag bumpen.

Heeft iemand ervaring met deze hack of raden jullie automatisch verkleinen van bestanden sowieso af? Ik neem aan dat er hier toch nog mensen zijn die dit nuttig vinden, of is dit door beperkingen niet aan te raden?

We weten allemaal dat het niet zo gemakkelijk is om aan al onze gebruikers uitgelegd te krijgen hoe ze gemakkelijk hun afbeeldingen kunnen verkleinen via hun pc of een online dienst.

Graag jullie mening, hoe kort of afradend deze ook mag zijn. Alvast bedankt ;)

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 02 dec 2013, 10:41

Standaard afbeeldingen die als bijlage worden toegevoegd worden niet geresized. Daar is bij mijn weten ook geen MOD voor. phpBB Gallery heeft die optie wel. Daar kun je een maximale grootte instellen en vervolgens de optie "Pas grotere afbeeldingen aan:" op Ja zetten. Is dat wat je bedoeld?

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 02 dec 2013, 10:59

Bedankt voor je antwoord Ger. De link in mijn eerste berichtje verwijst naar een hack of mod om afbeeldingen die je upload als bijlage te verkleinen. Je moet wel registreren om bericht 2 te kunnen lezen.
You might now be thinking, "Can this be used to resize image attachments?". Why, yes it can.
een voorbeeld: Ik heb een afbeelding van 1Mb en upload deze als bijlage in het forum. Dit blijft een afbeelding van 1MB die op je server komt ook al wordt deze verkleind weergegeven. Het zou echt handig zijn dat deze op de server ook verkleind wordt naar enkele Kb die maar nodig zijn om een duidelijke afbeelding te tonen op je scherm. Op deze manier verbruiken we geen onnodige ruimte op de server en besparen we centjes.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 02 dec 2013, 12:15

Ik kan dat bericht dus niet lezen (ik ga er geen account voor aanmaken daar, sorry) maar wat ik zo zie maakt die functie inderdaad een kleinere afbeelding ja. Voor het hoe en wat kun je wellicht het beste even daar vragen, aangezien hij het gemaakt heeft en ik dus niet alles kan zien zonder te registreren.

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 02 dec 2013, 13:13

Alvast bedankt Ger, en begrijp dat je niet overal kunt registreren. Ik probeer het gewoon even uit en laat het hier dan wel weten (zal wel niet voor direct zijn vrees ik).

Plaats reactie