Kan automod niet installeren?

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 04 mar 2014, 10:17

  • Adres van je forum: http://tunesie-forum.eu
    Event. modificaties op je forum: nog geen dacht ik
    Wanneer ontstond het probleem? Toen ik automod wou installeren
    phpBB versie:3.0.12


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? neen
    Wat is het probleem?
Het forum waar ik nu beheerder van ben heb ik niet zelf gebouwd, maar is eigenlijk een backup van een yourbb forum dat werd overgezet op een eigen host.

Nu probeer ik hier automod op te installeren, maar wanneer ik in het beheerderspaneel naar de tab .mods wil gaan, krijg ik telkens een foutmelding, namelijk:

Code: Selecteer alles

Algemene fout
Cannot find module ./../includes/acp/acp_rbpm.php

BACKTRACE

FILE: (not given by php)
LINE: (not given by php)
CALL: msg_handler()

FILE: [ROOT]/includes/functions_module.php
LINE: 446
CALL: trigger_error()

FILE: [ROOT]/adm/index.php
LINE: 74
CALL: p_master->load_active()
Laatst gewijzigd door David op 04 mar 2014, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.0 Support naar 3.0 Modificaties

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door David » 04 mar 2014, 10:48

Welkom op phpbb.nl :)

De foutmelding die je krijgt heeft te maken met de modificatie Red Blinking PM, waarschijnlijk probeer je deze modificatie met behulp van AutoMOD te installeren?

Het zouden op basis van je informatie 2 dingen kunnen zijn, je hebt het installatie script niet gedraaid om de modules te installeren. Of de bestanden van de modificatie zijn niet geïnstalleerd.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 04 mar 2014, 10:50

David schreef:Welkom op phpbb.nl :)

De foutmelding die je krijgt heeft te maken met de modificatie Red Blinking PM, waarschijnlijk probeer je deze modificatie met behulp van AutoMOD te installeren?

Het zouden op basis van je informatie 2 dingen kunnen zijn, je hebt het installatie script niet gedraaid om de modules te installeren. Of de bestanden van de modificatie zijn niet geïnstalleerd.
Oei, dit had ik zelfs totaal niet nodig hoor. Wat ik gewoon wil kunnen doen is automod installeren en gebruiken, die blinking ding heb ik (voorlopig) niet nodig

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door David » 04 mar 2014, 11:03

Maar je hebt deze modificatie wel proberen te installeren? De foutmelding moet sowieso opgelost worden wil je het tabblad weer gebruiken. Daarom is voor ons handig, om te weten wat je hebt gedaan ;)

Wat heb je tot nu toe gedaan om AutoMOD te installeren?

Hoe goed is je Engels, dit bericht helpt je misschien verder: https://www.phpbb.com/customise/db/offi ... /faq/f_786
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 04 mar 2014, 11:11

Neen, ik heb nog geen modificaties proberen te installeren. Ik probeerde tot nu toe enkel AutoMod te installeren, nog geen modificatie op zich.

Misschien komt dit doordat op de vorige host dit wel was geïnstalleerd en maar half is meegekomen uit de backup ofzo?

Ik heb geprobeerd AutoMod te installeren, zodat ik het forum kan installeren voor Tapatalk.
Echter, het installeren van AutoMod zelf lijkt te lukken, maar zodra ik klik op het tabblad .mods (om de instellingen voor tapatalk juist te kunnen zetten), krijg ik deze foutmelding.

Ik heb al eens alles van automod verwijderd en herinstalleerd maar het probleem blijft.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door David » 04 mar 2014, 11:16

Oké, duidelijk ;) Dan is de modificatie alleen in de database geïnstalleerd, je kunt dit oplossen door de modules te verwijderen.
  • Ga naar het Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Systeem
  • Aan de linkerkant onder het kopje: modulebeheer, klik je op beheerderspaneel
  • Klik dan op: .Mods
  • Als het goed is zie je daar de modules staat voor Red Blinking PM, je kunt deze uitschakelen als je de modificatie later weer wilt gebruiken. Of gewoon verwijderen en later opnieuw installeren.
Als het goed is, is de foutmelding onder het tabblad .Mods dan verdwenen. En kun je de module voor Taptalk gebruiken om je instellingen te doen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 04 mar 2014, 11:35

Ok, het is dus zoiets simpel als een paar muisklikken, en ik zat al te denken dat het ergens iets is wat was blijven hangen in de database ;-)

Nu dat deze modules zijn verwijdert zie ik het tabblad .mods niet meer, maar ik ga ervanuit dat deze terugkomt na het herinstalleren van AutoMod?

Ik heb ook nog een vraagje, er is een NL-vertaling voor AutoMod. Moeten de NL-betanden worden toegevoegd voor of na het doorlopen van de stappen op domeinnaam/install?

tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 04 mar 2014, 12:04

Ik heb het weer gekund! Ik heb dus de .mods ook verwijdert :S
Hoe krijg ik deze terug? Want nu krijg ik een foutmelding bij het installeren van tapatalk dat de hoofddirectory hiervoor niet bestaat

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door David » 04 mar 2014, 12:17

Je kunt de module toevoegen met onderstaande stappen en gegevens ;)
  • Ga naar het Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Systeem
  • Aan de linkerkant onder het kopje: modulebeheer, klik je op beheerderspaneel
  • Klik dan op de knop: Maak een nieuwe module
  • Gebruik dan onderstaande gegevens:
    Module taalnaam: ACP_CAT_DOT_MODS
    Module type: Categorie
    Hoofdmodule: Geen hoofdmodule
    Module ingeschakeld: Ja
  • Klik vervolgens op: Bevestig
Wijziging: Toevoeging:
Je kunt de Nederlandse vertaling van Automod hier downloaden.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 04 mar 2014, 12:22

ik heb dit gedaan en erna de cache geleegd, maar nog geen .MODS-tabblad te zien :S

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door David » 04 mar 2014, 12:30

tunesieforum schreef:ik heb dit gedaan en erna de cache geleegd, maar nog geen .MODS-tabblad te zien :S
Dat komt omdat de module er niet was toen je het installatie script van Taptalk draaide, als je deze opnieuw zou draaien dan worden de modules wel toegevoegd. Maar waarschijnlijk moet je hem wel eerst deïnstalleren.

AutoMOD heeft trouwens niets te maken met de module .Mods , .Mods is een module waar je modificatie modules worden geplaatst. Het installatie script van een modificatie zoekt deze module... als deze er niet is, krijg je een foutmelding en worden de modules niet toegevoegd. Dit staat los van AutoMOD ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 04 mar 2014, 12:32

David schreef:
tunesieforum schreef:ik heb dit gedaan en erna de cache geleegd, maar nog geen .MODS-tabblad te zien :S
Dat komt omdat de module er niet was toen je het installatie script van Taptalk draaide, als je deze opnieuw zou draaien dan worden de modules wel toegevoegd. Maar waarschijnlijk moet je hem wel eerst deïnstalleren
Maar dat deïnstalleren geeft dus ook foutmeldingen

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door David » 04 mar 2014, 12:37

Kun je de foutmeldingen hier eens plaatsen? Vermoedelijk hebben die weer met de module te maken, maar het is handig als wij weten om welke foutmeldingen het gaat. Dan kunnen wij je beter adviseren en op weg helpen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 04 mar 2014, 12:45

het lijkt nu toch te zijn gelukt ;)
amai, 'k heb eens 1x teveel drukt op verwijderen, in het vervolg zal ik het 10x lezen voor ik er op druk :lol:

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door David » 04 mar 2014, 12:53

Fijn dat het is gelukt ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 04 mar 2014, 14:16

Er is precies opnieuw iets niet in orde met mijn forum.
Ik probeer dus via de autoMod een mod te installeren, dus ik download die, en dan uploadt ik die via automod.

Vandaar start ik de installatie, en ik kan het bestand downloaden wat ik opnieuw moet uitpakken en uploaden.
Maar normaal gaat hij dan verder naar een volgende stap en dat gebeurt niet. Dus ik zit vast op het startscherm van de installatie.

Help!

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door David » 05 mar 2014, 10:12

Je zou de modificaties ook eerst kunnen uitpakken en vervolgens via FTP uploaden naar de map /store/mods dit werkt volgens mij veel makkelijker.

Let dan wel op dat je de juiste map upload soms heb je een map bijvoorbeeld taptalk en daar zit weer een map taptalk in, in die map zitten dan je modificatie bestanden. Je moet dan de 2de map taptalk uploaden zodat je taptalk/mod bestanden krijgt.

Bij taptalk/taptalk/mod bestanden werkt het niet, dan zie je de modificatie niet in je beheerderspaneel verschijnen onder het tabblad van AutoMOD.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 05 mar 2014, 22:32

ik denk dat ik ons forum maar ga laten draaien zoals het nu draait en niets meer wijzigen of extra installeren het is met telkens een gedoe met weer iets anders wat foutloopt.

'k had graag nog een paar zaken aangepast maar altijd is er wel iets wat mislukt dus ik laat het zoals het nu is

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door David » 05 mar 2014, 23:04

Je zou ook een test forum kunnen installeren, gewoon een nieuw forum waar alleen jij op kan. Op dit forum kun je dan oefenen met installeren enz. Zodra je het snapt en beheerst kun je het live proberen. Maar een ideetje hoor ;) Blijf proberen ald ook ende leert men en op een test forum maakt het niet uit als het misgaat.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tunesieforum
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2014, 10:13
Locatie: Tunesië
Contacteer:

Re: Kan automod niet installeren?

Bericht door tunesieforum » 06 mar 2014, 17:40

David schreef:Je zou ook een test forum kunnen installeren, gewoon een nieuw forum waar alleen jij op kan. Op dit forum kun je dan oefenen met installeren enz. Zodra je het snapt en beheerst kun je het live proberen. Maar een ideetje hoor ;) Blijf proberen ald ook ende leert men en op een test forum maakt het niet uit als het misgaat.
Da's inderdaad een goed idee. Nu was er één ding dat wel een beetje dringend was, maar dat zal gebeuren door phpbbservice ;-)

Plaats reactie