Mobiele versie voor een phpBB forum

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door SatusNovus » 11 mar 2014, 13:14

Ik heb via Google als gezocht en het is niet standaard ingebouwd in phpBB maar is het mogelijk om het forum op één of andere manier voor smartphones te optimaliseren of een aparte weergave te geven? Er bestaat zoiets als Tapatalk maar dat heeft ook weer veel nadelen. Bestaat er een modificatie voor of moet zoiets helemaal opnieuw worden gemaakt speciaal voor een forum?


html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door html4fun » 11 mar 2014, 19:59

Ik deze mobile template gebruiken maar kan 'contrib' map in 'style' map niet vinden wat doe ik fout ?

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door BennyBernaer » 11 mar 2014, 23:09

html4fun schreef:Ik deze mobile template gebruiken maar kan 'contrib' map in 'style' map niet vinden wat doe ik fout ?
Je moet ook niet gans de contrib map uploaden.
Hier staan enkel de wijzigingen in zodat je mobiel automatisch de mobile stijl herkent.

Kopieer: contrib/mobile.php naar de map Includes

Open: includes/session.php

Zoek:

Code: Selecteer alles

		// Call phpbb_user_session_handler() in case external application want to "bend" some variables or replace classes...
		// After calling it we continue script execution...
		phpbb_user_session_handler();
Plaats ervoor:

Code: Selecteer alles

		// Mod: phpBB Mobile start
		include_once($phpbb_root_path . 'includes/mobile.' . $phpEx);
		phpbb_mobile::setup('art_mobile');	// Change first parameter to correct directory name of mobile style
		// Mod: phpBB Mobile end

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door SatusNovus » 12 mar 2014, 08:40

Begrijp ik het goed dat dit gewoon een 'kaal' thema is zonder teveel fratsen (functies) en dat je er zelf nog wel wat mee kunt zoals afbeeldingen tussen plaatsen waar nodig? Ik ben wel geïnteresseerd maar zou graag een werkend voorbeeld willen zien zodat ik ook het verschil kan zien tussen de mobiele template en een standaard template zoals Prosilver.

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door Kevin » 12 mar 2014, 13:23

Dat is inderdaad een vrij kaal thema maar dat is feitelijk ook de bedoeling van een mobiele stijl. Uiteraard kun je die stijl net als alle andere stijlen geheel naar wens maken.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door html4fun » 12 mar 2014, 13:53

Je kan hiermee zeker niet op PC een andere template (thema) gebruiken dan als deze mobiele template op mobiel apparaat. Voor PC wil mijn huidige template gebruiken maar voor mobiel zou deze template een optie wezen.

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door SatusNovus » 12 mar 2014, 16:04

Als ik de beschrijving goed heb begrepen dan detecteert de template vanzelf of iemand met een smartphone de pagina bezoekt. Zo niet dan komt de standaard template in beeld. Ik moet me maar eens verdiepen in het zelf installeren van zoiets want tot nu toe liet ik het steeds doen.

Zitten er nog haken en ogen aan of kan het na niet goed bevallen ook zo weer verwijderd worden?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door David » 12 mar 2014, 17:59

html4fun schreef:Je kan hiermee zeker niet op PC een andere template (thema) gebruiken dan als deze mobiele template op mobiel apparaat. Voor PC wil mijn huidige template gebruiken maar voor mobiel zou deze template een optie wezen.
Dat is precies wat mogelijk is met deze stijl, je kunt op je computer gewoon de huidige stijl gebruiken en als mobiele stijl kun je de mobile stijl gebruiken. Er wordt inderdaad gedetecteerd met welk apparaat je op de website komt maar er is ook een switch knop waarmeer je zelf van stijl kunt wisselen ;)

Er zitten geen hakken of ogen aan, je kunt de stijl op elk gewenst moment uitschakelen. Je moet dan wel de wijziging in je includes/session.php verwijderen. Ik durf namelijk niet te zeggen of de stijl nog wordt opgeroepen, als de stijl is gedeactiveerd. Maar dat zou je live kunnen testen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door html4fun » 12 mar 2014, 19:23

Dacht dat het niet werkte want op mijn telefoon werd/word de normale stijl aangeroepen maar met de switch knop kan ik wel wisselen tussen softwood en mobiele stijl. Ben ik wel benieuwd of mobiel wel gededecteerd word en mobiele stijl word gelade door mobiele bezoekers, en of softwood wel altijd bij PC bezoekers word gelade.

Mocht je het voor mij willen uitproberen:
http://www.budgetplants.eu/forum

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door Kevin » 13 mar 2014, 13:28

Ik krijg mobiel netjes de mobiele stijl en kan switchen naar de desktopstijl. Op de pc krijg ik netjes de desktopstijl (softwood).
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door html4fun » 13 mar 2014, 19:38

Kevin schreef:Ik krijg mobiel netjes de mobiele stijl en kan switchen naar de desktopstijl. Op de pc krijg ik netjes de desktopstijl (softwood).
Dank voor uitproberen Kevin. Dan ga ik er maar vanuit dat mobiel gededecteerd word.

SatusNovus
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 jan 2012, 23:30

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door SatusNovus » 13 mar 2014, 19:45

Hier werkte het ook en ik ga het ook proberen te installeren en dan aan te passen naar smaak :)

Edit: inmiddels geïnstalleerd en aan de praat gekregen, direct een vraag:

- Ik zie nu ook op de laptop bij het desktop template (prosilver in dit geval) tekstjes staan met 'Switch to mobile style' onder de header en vlak boven de footer (zie: http://goo.gl/KIzQT8 ) is dat nog weg te krijgen want op een laptop/desktop is dat overbodig.

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door Kevin » 14 mar 2014, 08:38

Nee dat is niet overbodig, als men met een tablet of phone swicht moeten ze ook weer terug kunnen switchen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gebruikersavatar
John P
Berichten: 163
Lid geworden op: 29 sep 2012, 13:48
Contacteer:

Re: Mobiele versie voor een phpBB forum

Bericht door John P » 14 mar 2014, 23:22

Zet in mobile.php de switch uit.

public static $always_show_link = false;

en de link is verdwenen.

Wil je alleen in de desktopversie uitzetten dan zoek naar de functie template_footer, case desktop en maak van de link een commentaarlijn.
Afbeelding
Webhosting, Custom MODs, Technical management, MOD installation and Webdesign

Plaats reactie