[gesplitst] engels en nederlands

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

[gesplitst] engels en nederlands

Bericht door html4fun » 30 mar 2014, 18:06

young-artists schreef:
Fridge schreef:....pas nadat iemand ingelogd is en zijn keuze heeft veranderd naar ENG zal hij het pas in die taal kunnen zijn, maar dan ook alleen als hij is ingelogd.
Misschien heb je hier iets aan:
Ik gebruik een MOD "Enable Browser Language Detection" die ik vond op phpbb.com
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 9&t=862955

Zorg er eerst voor dat je tenminste twee taalpakketten hebt, bijv. Nederlands en Engels.

Deze MOD zorgt ervoor dat gebruikers, ook als ze (nog) niet zijn ingelogd, het forum krijgen te zien in de taal van hun browser.
Dus Nederlandse (Vlaamse) bezoekers zien het forum in het Nederlands. Engelsen zien het forum in het Engels. Bezoekers uit ander landen zien het forum in hun eigen taal als je die ook hebt geinstalleerd, anders in de standaardtaal van je forum (is bij mij Engels).

Vervolgens kan je (taal) categorien aanmaken, zoals PascalS hier eerder al aangaf.
Je hebt dan maar 1 forum nodig, en geen 2, zoals je nu gebruikt.

Succes, Peter
Ik heb een paar aanpassingen zoals aangegeven in de install.xml van deze mod maar krijg geen taalkeuze (vlaggetjes/selectievak) doe ik iets fout of werkt dit niet meer met 3.0.12

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door marian0810 » 30 mar 2014, 20:18

Ik heb je bericht even hierheen verplaatst zodat het in het juiste forum staat voor hulp bij modificaties en omdat we liever niet zien dat oude topics na jaren weer gebumpt worden :)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door David » 31 mar 2014, 09:02

Ik zie dat de modificatie die wordt genoemd niet meer wordt ondersteunt door de maker, omdat de modificatie is vervangen door een andere. Namelijk: https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... pport_mod/ Misschien is het een idee die eens te proberen?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door html4fun » 31 mar 2014, 18:11

Ha David. Ik heb deze MOD gedownload en wil het gaan installeren maar kom gelijk in de install.xml een probleem tegen. Het eerste bestand wat geupload moet worden moet op een locatie die ik volgens mij niet heb. Maak ik een fout of zit er een fout in het install.xml ?

Het gaat hierom
File copy

Copy: root/adm/mods/amls_check_version.php
To: adm/mods/amls_check_version.php
Ik heb geen mods-map in de adm-map

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door David » 31 mar 2014, 19:46

Dat is geen fout, want als je doet wat er staat... dan voeg je die map toe ;) Het makkelijkse is om alle bestanden en mappen uit de map root van je MOD download in 1x te kopieren naar de root van je forum. Uit je verhaal maak ik op dat je de bestanden 1 voor 1 toevoegt, "correct me if i'm wrong".
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door html4fun » 31 mar 2014, 20:41

Yep. ik upload inderdaad alle bestanden 1 voor 1 dat kan dus veel makkelijker.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door David » 31 mar 2014, 20:50

html4fun schreef:Yep. ik upload inderdaad alle bestanden 1 voor 1 dat kan dus veel makkelijker.
Inderdaad, bij iedere modificatie kun je de inhoud van de map root kopiëren naar de root van je forum. Scheelt je een hoop moeite ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door html4fun » 31 mar 2014, 21:19

Ik heb alles geupload en bestanden aangepast maar kan nu niet meer inloggen, zie ongeveer een second dat ik ingelogd ben en kom dan telkens weer op de inlogpagina.

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door html4fun » 01 apr 2014, 12:26

Heb onderstaande bestanden aangepast waarna probleem ontstond. Kan iemand zo zeggen welk bestand(en) verantwoordelijk is voor inloggen voordat ik alles terugzet en nog niet weet wat er fout zit.

Afbeelding

Weet echter nog niet met zekerheid of het probleem bij deze bestanden zit.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door Theriddler » 01 apr 2014, 13:19

session.php

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door html4fun » 01 apr 2014, 17:59

Dank je Theriddler dat is hem inderdaad dat scheeld een hoop zoeken. Nu kijken wat verkeerd ging

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door html4fun » 01 apr 2014, 19:03

Het is grotendeels gelukt, kan weer inloggen en selectie knop voor NL of EN zit er. Er ontbreekt alleen een afbeelding links boven keuzeknop NL/EN en als NL geselecteerd is komt wat erxtra tekst wat er niet hoort zie hieronder.

Afbeelding

Wat zit er nu nog fout ?

forum: http://www.budgetplants.eu/forum

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door David » 01 apr 2014, 20:46

Dat komt omdat je de taal wijzigingen en/of bestanden nog moet toepassen op je Nederlandse taalpakket.

Bij files to edit moet je deze bestanden wijzigingen:

language/en/acp/board.php,
language/en/common.php,

Als je het Nederlandse taalpakket gebruikt moet je ook deze bestanden aanpassen:

language/nl/acp/board.php,
language/nl/common.php,

Je kunt dan eventueel de wijzigingen uit je instal.xml gebruiken en de teksten zelf vertalen, of zoeken naar een vertaling via:

http://www.phpbb.nl/downloads/vertalingen/
of
http://www.phpbbservice.nl/forum/viewforum.php?f=63

Daarnaast moet je de Included files, in dit geval root/language/en/mods/umil_auto_amls.php ook kopiëren naar je Nederlandse taalpakket.

Dit geldt eigenlijk voor iedere modificatie die je in de toekomst nog gaat installeren ;) Er staan over het algemeen alleen de Engelse taal wijzigingen en bestanden beschreven in de instal.xml die bij de modificatie wordt geleverd.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door html4fun » 02 apr 2014, 06:11

Dank je David het is gelukt hoor, heb er niet aangedacht NL taal aan te passen.

Weet je misschien ook of deze mod ook op de mobiele stijl werkt ?

Hoe weet je zowieso of een mod op een alternatieve stijl werkt of moet je dat gewoon uitproberen ?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: [gesplitst] engels en nederlands

Bericht door David » 03 apr 2014, 13:30

Ik durf niet te zeggen of het nu wel of niet zou werken, ik denk het eerlijk gezegd niet. Omdat op je mobiele stijl functies anders zijn gemaakt en gericht zijn op je mobiel. Modificaties zijn dit niet, die zijn voornamelijk gericht op de computer en de gewone stijlen. Dus standaard zou ik zeggen nee, als je weet hoe een mobiele stijl werkt en handig bent met HTML is het misschien wel mogelijk ;)

Als het goed is is phpBB 3.1 wat meer gericht op mobiel vriendelijkheid, maar het kan nog even duren voor die officieel gereleasd wordt.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Plaats reactie