Vraag en antwoord CAPTCHA

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Vraag en antwoord CAPTCHA

Bericht door html4fun » 24 apr 2014, 20:21

  • Modificatie & Versie:
    Directe link naar de modificatie:
    Adres van je forum: http://www.budgetplants.eu/forum
    phpBB versie:
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?

    Wat is het probleem?
Om spam te voorkomen zou ik graag de 'Vraag en antwoord CAPTCHA' gebruiken maar ook na configuratie in het beheerderspaneel lukt het niet de beveiliging in te stellen (de voorgeselecteerde keuze mogelijkheid van deze v&a blijft grijs)

In dit forum word ook een beveiliging gebruikt door worden in een juiste lijst te zetten wat is dit voor MOD (waar beschikbaar)
Laatst gewijzigd door PhilipvD op 24 apr 2014, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelpost samengevoegd.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Vraag en antwoord CAPTCHA

Bericht door Theriddler » 24 apr 2014, 23:26

html4fun schreef:In dit forum word ook een beveiliging gebruikt door worden in een juiste lijst te zetten wat is dit voor MOD (waar beschikbaar)
https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... ha_plugin/

Dat de standaard Q&A plugin grijs blijft klopt wel want deze moet eerst geconfigureerd worden.
Dus kies deze, stel een vraag en antwoord in en het kan daarna geselecteerd worden in de lijst.

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: Vraag en antwoord CAPTCHA

Bericht door html4fun » 25 apr 2014, 04:48

Theriddler schreef:
html4fun schreef:In dit forum word ook een beveiliging gebruikt door worden in een juiste lijst te zetten wat is dit voor MOD (waar beschikbaar)
https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... ha_plugin/

Dat de standaard Q&A plugin grijs blijft klopt wel want deze moet eerst geconfigureerd worden.
Dus kies deze, stel een vraag en antwoord in en het kan daarna geselecteerd worden in de lijst.
De V&A heb ik al wel geconfigureerd maar toch blijft deze keuze mogelijkheid grijs.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vraag en antwoord CAPTCHA

Bericht door David » 25 apr 2014, 08:56

Als je vragen configureert, dan kun je een taal selecteren. Heb je ook de Nederlandsetaal geselecteerd?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: Vraag en antwoord CAPTCHA

Bericht door html4fun » 25 apr 2014, 12:02

David schreef:Als je vragen configureert, dan kun je een taal selecteren. Heb je ook de Nederlandsetaal geselecteerd?
Heb ik inmiddels gedaan en nu werkt het. Dank je David.

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: Vraag en antwoord CAPTCHA

Bericht door html4fun » 26 apr 2014, 07:24

Toch nog een probleempje. Telkens als ik nu inlog krijg ik weer deze melding:
Je overschreed het maximaal aantal pogingen om in te loggen. Naast je gebruikersnaam en wachtwoord, moet je nu ook de onderstaande CAPTCHA oplossen.
Ik gebruik de juist inlog gegevens. De melding komt direct na eerste inlog poging. Hoe kan ik dit verhelpen ?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vraag en antwoord CAPTCHA

Bericht door David » 26 apr 2014, 09:18

Kijk eens in je Beheerderspaneel, tabblad: Algemeen en dan aan je linkerkant: Registratie instellingen. Wat staat er bij de optie: "Maximaal aantal inlogpogingen per gebruikersnaam"?

Weet je zeker dat je de juiste inloggegevens gebruikt? Let bijvoorbeeld op HOOFDletters of dat je CAPS aan/uit staat.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: Vraag en antwoord CAPTCHA

Bericht door html4fun » 26 apr 2014, 14:48

Weet niet hoe maar in 1 x inloggen lukt nu wel weer.

(Inloggegevens kloppen 100%. Maximaal aantal inlogpogingen per gebruikersnaam staat op 3)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vraag en antwoord CAPTCHA

Bericht door David » 26 apr 2014, 15:06

html4fun schreef:Weet niet hoe maar in 1 x inloggen lukt nu wel weer.

(Inloggegevens kloppen 100%. Maximaal aantal inlogpogingen per gebruikersnaam staat op 3)
3 is een normale instelling, misschien dat iemand anders een aantal keer heeft probeert in te loggen. Dat is hun dan waarschijnlijk niet gelukt, maar jij moet dan wel de beveiligingscode bevestigen. Maar een idee hoor ;) Zou het anders niet kunnen verklaren
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

html4fun
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2014, 22:45

Re: Vraag en antwoord CAPTCHA

Bericht door html4fun » 26 apr 2014, 18:45

Snap er niks van ik kon vanmiddag gewoon weer in 1 x inloggen en nu doet het zelfde probleem zich weer voor. Bij eerste inlog poging krijg ik weer deze melding:
Je overschreed het maximaal aantal pogingen om in te loggen. Naast je gebruikersnaam en wachtwoord, moet je nu ook de onderstaande CAPTCHA oplossen.
Met CAPTCHA oplossing kom ik er dan wel maar dat zou toch gewoon in 1 x moeten kunnen.

Plaats reactie