Mod REIMG weigert dienst

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans_380
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 sep 2012, 00:10

Mod REIMG weigert dienst

Bericht door Hans_380 » 19 jun 2014, 21:11

Een luxeprobleem: de mod doet het niet. (Verder werkt het forum gewoon nog zoals bedoeld.)

De volgende handelingen m.b.t. installatie van de mod zijn in de beschreven volgorde ondernomen.
Het forum werd tijdelijk op non-actief gezet in het ACP. REIMG werd als .ZIP geïnstalleerd door gebruik te maken van AutoMOD, want die stond er nog op vanwege Tapatalk. Dat was zeer aangenaam want het werkte vlekkeloos. Vervolgens werd in het ACP het maximaal toegestane formaat voor afbeeldingen afgeschakeld door deze van 800 op 0 te zetten.
Het tabblad van REIMG, te vinden onder .MODS in het ACP, zag er verminkt uit. Dat klopte echter met de verwachting omdat de taal van de beheerder, in dit geval ondergetekende, nog op Nederlands stond. Deze taal werd gewijzigd naar British English, waarna inderdaad het volledige tabblad met instellingen van REIMG verscheen. (Dat eigenaardigheidje met de taal had ik van een andere admin geleerd die ook gebruik maakt van deze mod op een ander forum.)
Na het zetten van een aantal instellingen werden deze opgeslagen, waarna de buffer van het forum via het ACP werd geleegd en ook de cache van de momenteel geforceerd geldige template werd geleegd (gebaseerd op SubSilver II). Uiteindelijk werd de taal van de beheerder teruggezet op Nederlands, waarna het forum weer op actief gezet werd.

Na al dit alles werd er geprobeerd een bericht te plaatsen met een foto van circa 1400 pixels breed. Voorheen zou die zonder pardon geblokkeerd moeten worden door het 800-pixelcriterium zoals dat eerst gold. Nu kwam de foto er inderdaad wel doorheen, zoals verwacht was. Maar bij het bekijken van het bericht bleek dat REIMG niet leek te functioneren. Bam, de foto kwam in zijn volle 1400 pixels door. :?
Dat is niet de bedoeling. Daartoe werden de stappen van het wijzigen van de taal van de beheerder, het instellen en wijzigen van enkele dingen in het REIMG-tabblad, het legen van de cache en het invoegen van een aanzienlijk te brede foto nog eens herhaald werden, maar nu zonder de beheertaal weer terug te wijzigen. Helaas zonder resultaat, tot op heden weigert REIMG dienst.

Een zoektocht in de geschiedenis van dit forum en ook eentje met Google leverde weinig behulpzaams op. Dus dan is de tijd gekomen om de mensen te vragen die er verstand van hebben.
Mogelijk weet iemand van hier er raad mee en/of heeft iemand een idee van iets dat ik over het hoofd moet zien?

Vriendelijke groeten,
Hans.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Mod REIMG weigert dienst

Bericht door David » 19 jun 2014, 23:11

AutoMOD installeerd deze modificatie alleen op Prosilver. Aangezien jullie forum een andere stijl gebruikt, moeten er extra handelingen gedaan worden, om de MOD ook op subsilver2 te installeren. Mijn advies zou zijn om dit handmatig te doen, zoveel werk is het niet. Je vind de instructies in de map contrib.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Hans_380
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 sep 2012, 00:10

Re: Mod REIMG weigert dienst

Bericht door Hans_380 » 20 jun 2014, 09:13

Tsja, dat eigenaardigheidje moet je ook maar net even weten.
In ieder geval, bedankt voor de tip. Ik heb nu handmatig deze instructies gevolgd (dezelfde als die in de contrib-map staan), de gedownloade mod uitgepakt en de betreffende mappen naar de genoemde locaties geüpload. Vreemd genoeg leken die daar nog niet te staan, maar nu in elk geval wel.
In de huisstijl die in gebruik is (gebaseerd op SubSilver 2 en met ColorizeIt van een ander kleurtje voorzien), zijn de betreffende coderegels voor REIMG aanwezig. Ook in SubSilver 2 zelf zijn deze coderegels aanwezig.

Maar toen het php-installatiebestand gedraaid zou worden eindigde het in een remise. Het volgende scherm verscheen.

Afbeelding

Install kan niet aangeklikt worden. Met andere woorden, de mod schijnt al te draaien.
Mogelijk komt dat door de poging van gisteravond. Helaas blijkt in de praktijk de mod nog steeds niets te doen. Om een backup van gisteren terug te zetten en helemaal opnieuw te beginnen leek me een paardenmiddel, dus eerst hier maar weer eens vragen. :?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Mod REIMG weigert dienst

Bericht door David » 20 jun 2014, 09:31

Het installatie bestand heb je al gedraaid, dus dat hoef je niet nog een keer te doen. De database wijzigingen zijn nu in principe goed, de reden dat de MOD nog niet werkt zit hem in de bestandswijzigingen en/of ontbrekende MOD bestanden.

Aan je bestanden te zien heb je onderstaande bestanden gewijzigd zoals aangegeven in de instructies.
  • styles/subsilver2/template/overall_header.html
    styles/subsilver2/template/ucp_pm_viewmessage_print.html
    styles/subsilver2/template/viewtopic_print.html
Ook de modificatie bestanden lijken aanwezig te zijn, dus op die punten zit je al goed ;) Heb je na de wijzigen die je voor het laatst hebt gedaan je stijl mappen vernieuwd via je beheerderspaneel, tabblad stijlen en je cache geleegd? Soms even op ctrl-F5 drukken en dan zou het in principe moeten werken.

Een back-up terug zetten lijkt mij trouwens onnodig, zeker met z'n kleine modificatie ;)
Wijziging: Toevoeging:
Zie net dat de stijl die jullie gebruiken Subsilver2 is maar dan met een custom naam: HoogspanHuisstijl v3.0 heb jij de wijzigingen van de modificatie ook op die stijl toegepast en ook de bestanden van de MOD voor Subsilver2 naar die stijl geüpload?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Hans_380
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 sep 2012, 00:10

Re: Mod REIMG weigert dienst

Bericht door Hans_380 » 20 jun 2014, 10:20

David schreef:
Wijziging: Toevoeging:
Zie net dat de stijl die jullie gebruiken Subsilver2 is maar dan met een custom naam: HoogspanHuisstijl v3.0 heb jij de wijzigingen van de modificatie ook op die stijl toegepast en ook de bestanden van de MOD voor Subsilver2 naar die stijl geüpload?
De wijzigingen (de drie php-bestanden waarin een coderegel moest worden toegevoegd) zijn doorgevoerd in zowel SubSilver2, de huidige daarop gebaseerde huisstijl en ook op twee afgeleiden ervan die nog rudimentair aanwezig zijn. En wellicht ook in ProSilver, al heb ik daar niet naar gekeken.

Mogelijk zit er wel een ontbrekende stap in wat je aangeeft bij beheerderspaneel, tabblad stijlen en cache legen. Het indrukken van Refresh in het menu Styles > Templates is niet uitgevoerd.

Afbeelding

Deze verschijnt dan, en die suggereert dat alle andere aanpassingen die aan het voorkomen van deze template zijn toegevoegd dan verloren zullen gaan. Aangezien er behoorlijk wat woorden uit het Nederlandse taalpakket zijn vervangen door jargonsynoniemen (zoals het woord klok door klokgetal en registreren door inlussen) heb ik die knop niet ingedrukt. Ook omdat ik niet helemaal zeker weet of dat wel moet.
Dit kan een stomme vraag zijn, daar ben ik me van bewust.

Een reservekopie van het bestand common.php (waar de gewijzigde taalwoorden in staan) is echter aanwezig, zodat die eventueel later kan worden teruggezet wanneer het wel noodzakelijk zou zijn om de knop Refresh hier in te drukken.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Mod REIMG weigert dienst

Bericht door David » 20 jun 2014, 10:30

Als je je stijl mappen vernieuwd dan vernieuw je alleen de desbetreffende map van je stijl, je taalbestanden staan daar helemaal los van.

Als jij in het verleden stijl wijzigingen via de editor in je beheerderspaneel hebt toegevoegd, dan gaan die wijzigingen verloren. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor een logo wat je via het beheerderspaneel tabblad: stijlen hebt ingesteld. De stijl wijzigingen die je beheerderspaneel doet worden 'tijdelijk' opgeslagen in een soort buffer als jij je stijl vernieuwd zoals je nu moe doen wordt die buffer geleegd.

Dit probleem heb je niet als je alle stijl wijzigingen direct in je bestanden doet, die wijzigingen staan vast en kunnen niet verloren gaan als je een stijl map vernieuwd. Je moet de map echter wel vernieuwen, zodat de stijl de nieuwe wijzigingen en bestanden herkent en leest.

Hopelijk heb ik dat een beetje begrijpelijk uitgelegd voor je, anders horen wij het wel ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Hans_380
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 sep 2012, 00:10

Re: Mod REIMG weigert dienst

Bericht door Hans_380 » 20 jun 2014, 11:15

Dank voor de uitleg.
Inderdaad voer ik eigenlijk altijd de wijzigingen door via FTP (combi van Filezilla en Notepad++). Ik heb de stijlen nu vernieuwd en de cache opnieuw geleegd. Zoals je al voorspelde verandert er niets aan de buitenkant of aan de taalweergave. Alleen een underline onder de letters van de koppen van de subfora blijken soms niet te worden weergegeven, maar dat is een minuscuul detail dat wellicht toch via de interne editor was gewijzigd en wat weinig urgentie heeft omdat het zo te herstellen is.

Nog steeds weigert REIMG echter dienst, ondanks alle adviezen die je (jullie) me hier hebben weten te geven. Misschien moet ik iemand die er verstand van heeft zelf maar eens een blik laten werpen.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Mod REIMG weigert dienst

Bericht door David » 20 jun 2014, 11:51

Als jij mij in een PB je FTP gegevens stuurt en de gegevens van een beheerdersaccount voor je forum, dan ben ik bereid er eventjes naar te kijken. Zal waarschijnlijk wel een klein detail zijn ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Hans_380
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 sep 2012, 00:10

Re: Mod REIMG weigert dienst

Bericht door Hans_380 » 20 jun 2014, 14:25

Verplaatst naar intern en inmiddels opgelost. :-)

Dank richting het PHPBB support team (in dit geval David) voor snelle en deskundige hulp.
Het is zeer waardevol om in dit soort gevallen op wat deskundigheid te kunnen terugvallen.

Plaats reactie