Toevoegen mod vraag aan registratie

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaadava
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2015, 09:34
Locatie: Helmond
Contacteer:

Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door jaadava » 18 jan 2015, 10:37

  • Adres van je forum: http://bvschie.nl (inmiddels nieuwer host dus: https://www.tyzehq.com)
    Event. modificaties op je forum: NV Newspage, ReIMG Image Resizer, Lynx for phpbb mod
    Wanneer ontstond het probleem? N.V.T
    phpBB versie: 3.0.11


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? N.V.T
    Wat is het probleem?
Ik heb een vraag,

ik heb een mod geinstalleerd om een service te koppelen. Deze voegt een field toe aan mijn UCP (zie bijgevoegde foto 1). Maar dit field wil ik toevoegen als required field bij de registratie. Heb wel al even in de scripten van de modificatie gekeken en ben hier de volgende dingen tegen gekomen:

Code: Selecteer alles

<tr>
	<td class="row1" width="35%"><b class="genmed">{L_LYNX_TS3UID}: </b><br /><span class="gensmall">{L_LYNX_TS3UID_EXPLAIN}</span></td>
	<td class="row2"><input type="text" class="post" name="lynx_ts3uid" size="30" value="{LYNX_TS3UID}" /></td>
</tr>
Dit is wat ik vermoed voor de invoerbalk en voor de uitleg. bestaat er nu met dit script de mogenlijkheid om het toe te voegen aan de registratie?

Hopend op iemand die me kan helpen,

Björn

FOTO 1:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jaadava op 19 feb 2015, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Private messages zijn altijd welkom! ps. vermeld wel duidelijk wat je wilt zeggen/vragen :D

Gebruikersavatar
jaadava
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2015, 09:34
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door jaadava » 18 jan 2015, 11:40

heb nu uitgevonden om hem toe te voegen,

dit heb ik nu geadd:
http://i.gyazo.com/145d89f9716a522932c4c0356a12c3d7.png (moet zo, kan niet direct doorvoegen aangezien hij breeder is als 700px)

alleen nu zit ik met hetvolgende probleem:
Afbeelding
hij herkent de dingen niet en hij kan dus ook niet de code opslaan. weet iemand hier raad mee?
Afbeelding
Private messages zijn altijd welkom! ps. vermeld wel duidelijk wat je wilt zeggen/vragen :D

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door Theriddler » 18 jan 2015, 15:22

Je mist waarschijnlijk de taalbestanden voor nederlands van die mod.

Heb je een link naar de modificatie welke je geinstalleerd hebt zodat we misschien kunnen kijken of we je kunnen helpen?

Gebruikersavatar
jaadava
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2015, 09:34
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door jaadava » 18 jan 2015, 15:29

Theriddler schreef:Je mist waarschijnlijk de taalbestanden voor nederlands van die mod.

Heb je een link naar de modificatie welke je geinstalleerd hebt zodat we misschien kunnen kijken of we je kunnen helpen?
Link naar modificatie:
https://github.com/Cyerus/phpBB-mod-Lynx

Zelf draai ik het forum op zijn engels aangezien dit gaat over een engelse community. maar aangezien ik zelf nederlands ben vraag ik hier om hulp.

Hopend dat je me kan helpen, heb zelf al veel geprobeerd maar kom er niet uit

ps. de forumtijd loopt een uurtje voor xD

En vind het onwaarschijnlijk dat hij de language files niet kan vinden, want als je het kijkt binnen de UCP staat alles er wel gewoon netjes en werkt het ook.
Afbeelding
Private messages zijn altijd welkom! ps. vermeld wel duidelijk wat je wilt zeggen/vragen :D

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door Theriddler » 19 jan 2015, 19:18

Ik heb de mod bekeken maar ik kan niets terug vinden dat er code geplaatst moet worden in ucp_register.php

Waarschijnlijk is het voor de mod maker makkelijker om te doen aangezien hij zijn eigen code kent.
ik zou je dan adviseren contact met diegene op te nemen en vragen of dit toegevoegd kan worden evt als addon.

Cyerus: cyerus[DOT]eve[AT]gmail[DOT]com

Gebruikersavatar
jaadava
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2015, 09:34
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door jaadava » 19 jan 2015, 19:54

Theriddler schreef:Ik heb de mod bekeken maar ik kan niets terug vinden dat er code geplaatst moet worden in ucp_register.php

Waarschijnlijk is het voor de mod maker makkelijker om te doen aangezien hij zijn eigen code kent.
ik zou je dan adviseren contact met diegene op te nemen en vragen of dit toegevoegd kan worden evt als addon.

Cyerus: cyerus[DOT]eve[AT]gmail[DOT]com
Zou u misc een opzet kunnen maken van het mailtje?

ik ben namenlijk niet de beste in engels en u weet waarschijnlijk iets gedetaileerdere dingen over phpbb's forum software.

mvg,
Afbeelding
Private messages zijn altijd welkom! ps. vermeld wel duidelijk wat je wilt zeggen/vragen :D

Gebruikersavatar
jaadava
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2015, 09:34
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door jaadava » 19 jan 2015, 19:57

Theriddler schreef:Ik heb de mod bekeken maar ik kan niets terug vinden dat er code geplaatst moet worden in ucp_register.php

Waarschijnlijk is het voor de mod maker makkelijker om te doen aangezien hij zijn eigen code kent.
ik zou je dan adviseren contact met diegene op te nemen en vragen of dit toegevoegd kan worden evt als addon.

Cyerus: cyerus[DOT]eve[AT]gmail[DOT]com
Zou u mischien een opzet kunnen maken van het mailtje?

ik ben namenlijk niet de beste in engels en u weet waarschijnlijk iets gedetaileerdere dingen over phpbb's forum software.

mvg,

EDIT: ik wil zelf deze vraag toevoegen aan de ucp_register.php aangezien ik dit veld al ingevuld wil hebben bij de registratie. dit hoort niet standaard bij de mod. (sorry voor de gemaakte verwarring)
Afbeelding
Private messages zijn altijd welkom! ps. vermeld wel duidelijk wat je wilt zeggen/vragen :D

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door Theriddler » 19 jan 2015, 22:29

jaadava schreef:ik wil zelf deze vraag toevoegen aan de ucp_register.php aangezien ik dit veld al ingevuld wil hebben bij de registratie. dit hoort niet standaard bij de mod. (sorry voor de gemaakte verwarring)
Je kunt in phpbb zelf aangepaste profiel velden toevoegen aan de registratie pagina, zie ook: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Aangepaste_profielvelden

Je kunt dan ook een standaardwaarde opgeven wat al ingevuld moet zijn.
Is dat wat je bedoeld?

Gebruikersavatar
jaadava
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2015, 09:34
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door jaadava » 20 jan 2015, 09:03

Theriddler schreef:
jaadava schreef:ik wil zelf deze vraag toevoegen aan de ucp_register.php aangezien ik dit veld al ingevuld wil hebben bij de registratie. dit hoort niet standaard bij de mod. (sorry voor de gemaakte verwarring)
Je kunt in phpbb zelf aangepaste profiel velden toevoegen aan de registratie pagina, zie ook: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Aangepaste_profielvelden

Je kunt dan ook een standaardwaarde opgeven wat al ingevuld moet zijn.
Is dat wat je bedoeld?
Nee dit is niet helemaal wat ik bedoel/zoek.

Deze mod voegt aan het UCP een tab toe met Edit Teamspeak 3 Settings. daarbinnen zie je dit:
http://i.gyazo.com/cb6f9145c686a30f55faeb0f5f6cb4db.png (kan deze grootte niet op forum plakken)

Nu wil ik deze vraag (het invullen van de Teamspeak 3 UID) graag al bij de registratie in laten vullen (als required field.) omdat anders vele mensen deze niet invullen.

Hopenlijk heb ik nu eventueele verwarring verholpen.

~Björn
Afbeelding
Private messages zijn altijd welkom! ps. vermeld wel duidelijk wat je wilt zeggen/vragen :D

Gebruikersavatar
jaadava
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2015, 09:34
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door jaadava » 25 jan 2015, 11:47

-- Deleted, onnodig stuk code --
Laatst gewijzigd door jaadava op 19 feb 2015, 09:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Private messages zijn altijd welkom! ps. vermeld wel duidelijk wat je wilt zeggen/vragen :D

Gebruikersavatar
jaadava
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2015, 09:34
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Toevoegen mod vraag aan registratie

Bericht door jaadava » 19 feb 2015, 09:12

Bring
Up
My
Post

Ps. Nieuw domein dus https://www.TyZeHQ.com
Afbeelding
Private messages zijn altijd welkom! ps. vermeld wel duidelijk wat je wilt zeggen/vragen :D

Plaats reactie