Mchat updaten

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Mchat updaten

Bericht door zoef » 14 jul 2015, 12:48

Ons forum maakt gebruik van Mchat, versie 1.3.5
Er blijkt een meer up-to-date versie te bestaan namelijk versie 1.3.8
Ik weet niet hoe je dit kunt updaten, kan iemand mij hierover wat wijzer maken?

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Mchat updaten

Bericht door David » 14 jul 2015, 13:10

Hoi Zoef,

Download eerst de nieuwste versie van Mchat, daarna moet je het gedownloade bestand uitpakken en openen. Je ziet dan een mapje contrib staan, die map moet je openen. Aldaar vind je de update instructies, je opent eerst update_mchat_135_136 en dan volg je de instructies. Als je dan hebt gedaan open je update_mchat_136_137 en volg je wederom de instructies. En als laatste open je update_mchat_137_138 en volg je de instructies. Het is het zelfde principe als het installeren van een modificatie, je moet een stukje code zoeken en aanpassen/toevoegen/verwijderen.

Wat ik je zou willen aanraden is, om de mchat_install.php pas bij de laatste update uit te voeren. Dus bij de update: update_mchat_137_138 bij de andere updates hoef je dat niet te doen.

Hopelijk kom je er zo uit, anders geef je maar een gil ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Mchat updaten

Bericht door zoef » 14 jul 2015, 13:14

Dank je wel David, ik ga er naar kijken :)
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Plaats reactie