tapatalk

Hulp nodig bij een modificaties of op zoek naar een MOD?
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door El torro » 07 dec 2015, 18:00

Kort uitgelegd.
Je gaat naar je beheerpaneel van je hosting.
Kopieer de files van je forum naar de map "test_forum"
Dan ga je naar de pagina waar je je database beheert (phpmyadmin) ? en kopieert die + gebruiker aan de database toevoegen.
Daarna de config.php van je test forum laten verwijzen naar je nieuwe database.
klaar.

in de praktijk zijn er vaak wel wat kleine probleempjes, maar daar is dit forum voor :lol:

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 07 dec 2015, 20:00

Ik zal eens op zoek vandeweek hahaha

als ik niet kan vinden dan roep ik ff :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 09 dec 2015, 20:01

Littlebirdy schreef:Ik zal eens op zoek vandeweek hahaha

als ik niet kan vinden dan roep ik ff :lol: :lol: :lol:
ik voel me zo blond, pfff ik kan niet vinden..... :shock: :oops:

mooiste zou zijn als ik met iemand samen dit kon gaan doen.

ik kan namelijk ook in mijn phpMyAdmin de mappen niet allemaal vinden die moeten blijven staan (config.php, map images, de map files en de map store....) mss kijk of zoek ik op de verkeerde plek?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door David » 09 dec 2015, 21:07

Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar, phpMyAdim is een programma die je meestal via een apparte link of via het controlepaneel van je host kan bereiken. Je beheert hiermee je databases in dit geval de database van jeforum. Er zijn verschillende functie, het tablad expoteer is nu even belangrijk, want daar maak je een backup/kopie van je database.

De bestanden waar je het over hebt staan op je server, een FTP programma zoals Filezilla maakt het je wat makkerlijker om bij deze bestanden te komen. Je kan met je FTP programma bestanden dowloaden, handig om een backup te maken. Maak je kan ook bestanden uploaden, dat is handig om de nieuwe bestanden op je server te zetten om up te daten.

Hopelijk zijn de verschillen, nu wat duidelijker?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 09 dec 2015, 22:10

David schreef:Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar, phpMyAdim is een programma die je meestal via een apparte link of via het controlepaneel van je host kan bereiken. Je beheert hiermee je databases in dit geval de database van jeforum. Er zijn verschillende functie, het tablad expoteer is nu even belangrijk, want daar maak je een backup/kopie van je database.

De bestanden waar je het over hebt staan op je server, een FTP programma zoals Filezilla maakt het je wat makkerlijker om bij deze bestanden te komen. Je kan met je FTP programma bestanden dowloaden, handig om een backup te maken. Maak je kan ook bestanden uploaden, dat is handig om de nieuwe bestanden op je server te zetten om up te daten.

Hopelijk zijn de verschillen, nu wat duidelijker?
thx voor de respons, ik had op beide plekken gekeken.
die bestanden kan ik ook bij filezilla niet vinden als ik in het mappen bestand kijk....ik dacht wel dat ik juist was ingelogd.
vroeger heb ik voor een andere website smart ftp gebruikt, dit werkt net ff anders.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: tapatalk

Bericht door David » 09 dec 2015, 23:24

Je bent dus ingelogd? Er zijn mappen tevoorschijn gekomen? Zie je een map www of public_html?

Mocht het echt niet lukken, je kan oom ons service team om hulp vragen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 10 dec 2015, 10:01

David schreef:Je bent dus ingelogd? Er zijn mappen tevoorschijn gekomen? Zie je een map www of public_html?

Mocht het echt niet lukken, je kan oom ons service team om hulp vragen ;)
yes, ik heb em gevonden........

Gebruikersavatar
Littlebirdy
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 nov 2014, 10:28

Re: tapatalk

Bericht door Littlebirdy » 10 dec 2015, 16:27

El Torro is mij aan het helpen.....gelukkig, dit red ik niet alleen.....ook hier dank.

Plaats reactie